stockmann
stockmann
kysyisin tosta sierran stockmann turbo hässäkästä..onko helppo asentaa ja mitä kaikkee pitä muistaa..ja onko nuita miten saatavana..jos tuollaista suunnittelee suht orikinellin 1,6 tai 2,0l seuraksi..ja etenkin onko hyötyä tehollisesti?
Re: stockmann
no ei niitä sinne koristeeksikaan laitettu, mutta mitään rakettia on turha odottaa...esko71 kirjoitti:ja etenkin onko hyötyä tehollisesti?
ihan helppoo se on asentaa jos jostain löytää täydellisen sarjan. sehän sopii nääs ihan suoraan paikalleen..
mitä pitää muistaa? no tietenkin se muutoskatsastus

Focus 1.0 edition a6 2017
stockmann-auto turbotteli ite sierroja pienen määrän
http://www.spinnerilehti.fi/surffaamaan ... 7633.shtml
http://www.spinnerilehti.fi/surffaamaan ... 8107.shtml
http://www.spinnerilehti.fi/surffaamaan ... 7633.shtml
http://www.spinnerilehti.fi/surffaamaan ... 8107.shtml
Focus 1.0 edition a6 2017
Eli suomen Stokmann auton oma valmiste turbosierra. minä en hätkähtäisi mokomasta vaan pistäisin hymyn korviin saakka.
siitähän saa jalostettua vaikka minkälaisen raketin koneen vaihtamalla ym. ilman että tulee mitään muutosta turbosta. se kun on ollut siinä jo rekisteröinnistä lähtien.
suoraan sanottuna siinä olisi minulle oiva aihio.. nam nam..
siitähän saa jalostettua vaikka minkälaisen raketin koneen vaihtamalla ym. ilman että tulee mitään muutosta turbosta. se kun on ollut siinä jo rekisteröinnistä lähtien.
suoraan sanottuna siinä olisi minulle oiva aihio.. nam nam..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
stokka ei turbottanut itse yhtään sierraa, vaan teetti ne.
ainakin 2 eri firmaa teki hommia, moposport(muistaakseni) teki turbotuksia ja joku toinen firma myös helsingissä
jarruihin ei koskettu laisinkaan ja kannen väliinkin laitettiin jonkin sortin levy(ei kaikkiin) vain että saatiin puristukset laskemaan.
se IHI:n RHB5 fööni mitä käytettiin ei ole mikään järin suuri.
tietenkin sillä kyllä pärjää alkuun mutta kokemuksesta tiedän että hönkää täytyy saada hetken päästä lisää.
seuraava on vain oma mielipiteeni joten ei kannata tehdä nyt mitään jyrkkiä johtopäätöksiä.
jos meinaa sellaisen tehdä niin samalla vaivalla hommaa hivenen isomman turbon(scaniasta Holset:in 8) ) ja laittaa coolerin keulalle ja koneen kylkeen kunnon paineistetun kaasarin(t) tai ruiskun ja käy hakemassa teholapun ja leimaan.
ainakin 2 eri firmaa teki hommia, moposport(muistaakseni) teki turbotuksia ja joku toinen firma myös helsingissä

jarruihin ei koskettu laisinkaan ja kannen väliinkin laitettiin jonkin sortin levy(ei kaikkiin) vain että saatiin puristukset laskemaan.
se IHI:n RHB5 fööni mitä käytettiin ei ole mikään järin suuri.
tietenkin sillä kyllä pärjää alkuun mutta kokemuksesta tiedän että hönkää täytyy saada hetken päästä lisää.
seuraava on vain oma mielipiteeni joten ei kannata tehdä nyt mitään jyrkkiä johtopäätöksiä.
jos meinaa sellaisen tehdä niin samalla vaivalla hommaa hivenen isomman turbon(scaniasta Holset:in 8) ) ja laittaa coolerin keulalle ja koneen kylkeen kunnon paineistetun kaasarin(t) tai ruiskun ja käy hakemassa teholapun ja leimaan.
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
mut mitehän hyvin tuo vakio alakerta pysyis läjässä jos tosiaan tekis pieniä vaihdoksia tai lisäyksiä esim:turbo,välijäähytin,pakosarja,öljynlauhdutin..ja jos siihen puristusten laskuun keksis jonku järkevämmän kuin lyödä monta tiivistettä päällekkäin..mistähän vaan löytäs täydellisen paketin missä ois kaikki hilkkeet 

se oli sellanen vanha pappa mikä niitä väsäili kauniaisissa. kerran sielä tuli käytyä kaverin stocka-eskoon kyselemässä osiaevolution kirjoitti:ainakin 2 eri firmaa teki hommia, moposport(muistaakseni) teki turbotuksia ja joku toinen firma myös helsingissä![]()
moposportti vain toimitti osia, ei kassannut autoja...
Focus 1.0 edition a6 2017
jaska74 kirjoitti: se oli sellanen vanha pappa mikä niitä väsäili kauniaisissa. kerran sielä tuli käytyä kaverin stocka-eskoon kyselemässä osia
moposportti vain toimitti osia, ei kassannut autoja...
kiitos korjauksesta, muistin hivenen väärin tämän homman on sen verran aikaa kun kuulin siitä
Toyota Avensis 2000 3s-fe
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
ex harraste peli-sierra evolution 2.0i OHC TIC
ex. menijä. Toyota Hilux 4X4 offroad
Fintoys jäsen
stocka
Itse omistan tuollaisen stocka sierran ja kiva aihiohan se on kun papereissa on ahdin leimattu ilman malli merkintää eikä tehoja kuitenkaan laitettu. ongelma vaan että ic ja mikäli ruiskun laittaa pitää muutoskatsastaa mutta helposti sitä voimaa saa esim paineistetuilla tuplillakin varmasti ihan riittämiin.. Multa löytyis yks ylimääränen turpopakosarja, ihi ahdin ja sen laippa downpipeen tosin ahdin kaipaa vähän kunnostusta kun on 18vuotta autossa kiinni ollut
ja tosiaan erittäin pienestä föönistä onkin kyse kai suosittelevat sitä max 1,6 koneisiin 8)

Sierra 2,0ohari tic (rojekti)
Escort 2,0 Mk1
Pajero Tdi
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6262
Escort 2,0 Mk1
Pajero Tdi
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6262