
Hc-arvot 1600/1000
Hc-arvot 1600/1000
Tere! Kysymys viisaammille : kuinka saada tuo hc-tippumaan sallittuihin lukemiin ? Seokset on ainakin kaasarista kunnossa ja sytytyspuolen osat on tarkistettu. kuulin että sytytysennakko voisi olla pielessä jonka takia tuo hc-arvo olisi noin korkea mutta kumpaan suuntaan sitä ennakkoa nyt pitäisi säätää jotta arvot pienenis ? Autona Sierra -84 1.6 kaasari kärjettömällä sytytyksellä. kiitoksia jo etukäteen vastanneille 

Jos kaasari ja sytkäpuoli on kunnossa, niin vika voisi löytyä liian pienistä venttiilinvälyksistä tai vuotavista venttiileistä.
Ainakin venttiilinvälykset kannattaa tarkistaa ja säätää vaikka hieman reilummin välystä mittausta varten.
Sytytysennakon ei mielestäni pitäisi erityisemmin vaikuttaa päästöihin. Pitäisi riittää että ennakko on sen verran paikallaan, että tyhjäkäynti on tasaista ja auto toimii muuten ok. Voihan tuon ennakon ajoituslampulla asetta helposti ohjekirjan arvoihin. Onhan nokan ajoitus muuten merkeissään?
Ainakin venttiilinvälykset kannattaa tarkistaa ja säätää vaikka hieman reilummin välystä mittausta varten.
Sytytysennakon ei mielestäni pitäisi erityisemmin vaikuttaa päästöihin. Pitäisi riittää että ennakko on sen verran paikallaan, että tyhjäkäynti on tasaista ja auto toimii muuten ok. Voihan tuon ennakon ajoituslampulla asetta helposti ohjekirjan arvoihin. Onhan nokan ajoitus muuten merkeissään?
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
niin palaa paremmin matalemmilla kierroksilla.. mutta kun kääntää aikaselle niin ainakin "putoo" lambdat laihemmalle = palaa paremmin mielestäni.. mutta tulee happea lisää.. joten kääntää katsastukseen vähän myöhäselle.escomk2 kirjoitti:juu ja sitä sytkää myöhäsemmäl ni palaa paremmin
joopa joo menee epäselväks..
Riippuu kumpaan suuntaan jakaja pyörii, iso vaihde sisään ja liikutat autoa vähän eteenpäin ja samalla katsot kumpaan suuntaan pyörijä pyöriiJame kirjoitti:meneex sytkä myöhäsemmälle ku vääntää virranjakajaa myötäpäivään ?
eli kun käännät jakajaa samaan suuntaa kun pyörijä pyörii niin menee myöhäsemmälle ja vastakkaiseen suuntaan niin aikasemmalle
Ja kannattaa tosi pienillä liikkeillä kääntää jakajaa, milli vaikuttaa jo paljon
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Minulla oli kan viimevuonna sama ongelma. Hc melkein 1000. Kyseessä siis 2.0ohc kaasari. Syy: venttiilit kanto ja kaasutin ohjaili ryyppyä vähän miten sattuu. Päädyin ratkaisuun säätää venttiili välykset ja asentaa autoon ruiskulaitteet paikoillen enne katsastusta(tarkoitus oli jälkeen). Seuraavan kerran kun kävin koittamassa Hc 39
Co oli kyl aika rajoilla mut läpi meni.
Ja ohc jakajahan pyörii myötäpäivään... joten syttö menee aikaisemmalle vastapäivään ja myöhemmalle myötäpäivään.

Ja ohc jakajahan pyörii myötäpäivään... joten syttö menee aikaisemmalle vastapäivään ja myöhemmalle myötäpäivään.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
HC 39 ilman kattia? tainnut olla mittarit sekaisinEemeli kirjoitti:Minulla oli kan viimevuonna sama ongelma. Hc melkein 1000. Kyseessä siis 2.0ohc kaasari. Syy: venttiilit kanto ja kaasutin ohjaili ryyppyä vähän miten sattuu. Päädyin ratkaisuun säätää venttiili välykset ja asentaa autoon ruiskulaitteet paikoillen enne katsastusta(tarkoitus oli jälkeen). Seuraavan kerran kun kävin koittamassa Hc 39Co oli kyl aika rajoilla mut läpi meni.
Ja ohc jakajahan pyörii myötäpäivään... joten syttö menee aikaisemmalle vastapäivään ja myöhemmalle myötäpäivään.

Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Joo en tied... mutta kun vahän sitä jälkeenpäi ruuvas et toi Co tippu niin nosti Hc 80 paikkeille. Ehkä hiukka saatto tietenki vaikuttaa se litra masinolia 20litras pensaa siel tankissa katsastuksen ajan.s.o.h.c kirjoitti: HC 39 ilman kattia? tainnut olla mittarit sekaisin

Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Itsellä 2.0Efi OHC, ilman kattia. tyhjäkäynnillä HC 60-70s.o.h.c kirjoitti: HC 39 ilman kattia? tainnut olla mittarit sekaisin


Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik
Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
Ruiskulla on vaikutusta HC arvoihin..Mak383 kirjoitti: Itsellä 2.0Efi OHC, ilman kattia. tyhjäkäynnillä HC 60-70Kierroksilla menee alle 30:n
Tuo alhainen HC on vaan merkki siitä, että moottori todellakin toimii ja polttaa kaiken saamansa bensan..
..voi olla että en sitten enää muista mitä vakio koneiden hc on ollut, kun en vakio koneilla ole ajellut pitkiin aikoihin. Nokka nostaa hc:t aina pilviin.

Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Ja tämä riippuu siitä paljonko nokassa on overlap:ia. jos kyse on jostain katu nokasta jossa asteet n.270 ja nostoa vaikka 11,5mm ei siinä paljon overlappia ole.. Kun nokan asteet alkaa kasvamaan => overlap suurenee => HC arvot kasvaa..ZyaS kirjoitti:ei ne virinokat aina niitä pilviin nosta, mutta usein kyllä. varsinki oon kuullu että Ohc:ssä ois Ko. ongelmia esiintynyt.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Toi on kyl ihan totinen tosi. Siihenkin virinokasta johtuvaan Hc pulmaan tavallisesti auttaa riittävä masinoli määrä tankissa päästömittauksen ajan.ZyaS kirjoitti: "kerrankin" joku puhuu täyttä asiaa

Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG