1.6->2.0?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
sierra1988
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Kesä 2007 11:30

1.6->2.0?

Viesti Kirjoittaja sierra1988 »

Eli käykö 2.0 ohc motti vm. 1986 1.6L Sierran koriin ihan heittämällä? laatikko on 4-vaihteinen. Tuon 2L luovuttajana on myöskin vm. 86/87 Sierra.
kipi70
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Kesä 2006 10:51

Viesti Kirjoittaja kipi70 »

Käy, meinasitko pelkän koneen vaihtaa vai koko paketin eli koneen, vaihdelaatikon ja kardaanin tuosta 2.0L:sta. Jos meinaat säilyttää 1.6L vaihdelaatikon joudut kytkimen kanssa kikkalee. Yleensä noissa pikku laatikoiden kytkin akseleissa on 20 uraa ja isoissa eli 2.0L laatikoissa 23 uraa. Helpoiten pääsee kun ottaa 1.6 vauhtipyörän ja kytkinpaketin vanhasta koneesta, se on sitten eri asia kuinka kauan ne kestää siellä.
sierra1988
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Kesä 2007 11:30

Viesti Kirjoittaja sierra1988 »

Joo pelkän koneen meinasin vaihtaa. tuo kytkinhommeli ei ole ongelma vielä koska tuo kone ei kertakaikkiaan tunnu sopivan tuonne. eli aina kun sitä yrittää laskea niin öljypohja ottaa alapalkkiin, ja jos yrittää työntää sitä ohjaamoon päin niin vauhtipyörä osuu sitten vaihdelaatikkoon.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Mahtuu se sinne,mutta jos sulla on nosturi
niin ota laatikkokin irti,pulttaa koneeseen kiinni ja nosta pakettina.
Menee paljon helpommin :wink:
ei sieltä mitään junia t...
sierra1988
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Kesä 2007 11:30

Viesti Kirjoittaja sierra1988 »

Joo ruuvasin tuosta 1.6 kytkinlevyn ja paineasetelman irti ja tosiaan taitaa olla turhan paljon uria tuossa 2.0 levyssä. Pitää koittaa vaihtaa se ja kokeilla sitten. Onkohan paineasetelmalla jotain eroa että se sen takia ois vähän ahdas?
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

2.0 isompi, ja niitä on vielä kahta eri kokoa.
190mm ja 215mm
Focus 1.0 edition a6 2017
sierra1988
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Kesä 2007 11:30

Viesti Kirjoittaja sierra1988 »

Pitää vaihtaa näköjään koko helkkarin vauhtipyöräkin. Onko noissa pulteissa joku kikka kun eivät tunnu millään lähtevän?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Jatkovartta vaan,tiukassa ovat yleensä.
Itte irrotin viimeksi uudella hylsyllä ja vääntimellä
että oli mahdollisimman tiukka ote,menevät suht helposti pyöreiksi.
Vasaralla vähän apuja vielä,eli pikku jännitteessä avaimella ja sitten naputusta.
ei sieltä mitään junia t...
sierra1988
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Kesä 2007 11:30

Viesti Kirjoittaja sierra1988 »

Juu meinaa vaan aina vauhtipyörä pyörähtää kun koittaa avata.

Löytyisikö tuohon ohc:hen jostain kiristysmomentteja?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Pyörii joo,jotain keksii vaan jarruttamaan..
momentista en tiedä mitään,rannetuntumalla oon itte kiristänyt.
Jos on yksi ylimääränen pultti niin väännä kunnes katkeaa testiksi ja muut varttikierrosta löysemmälle sitten :lol:
..jos vauhtipyörän kiristystä (blackmail) tarkotit?
Kannen kiristysmomentit löytyy kyllä..
ei sieltä mitään junia t...
sierra1988
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Kesä 2007 11:30

Viesti Kirjoittaja sierra1988 »

janzamar kirjoitti:Pyörii joo,jotain keksii vaan jarruttamaan..
momentista en tiedä mitään,rannetuntumalla oon itte kiristänyt.
Jos on yksi ylimääränen pultti niin väännä kunnes katkeaa testiksi ja muut varttikierrosta löysemmälle sitten :lol:
..jos vauhtipyörän kiristystä (blackmail) tarkotit?
Kannen kiristysmomentit löytyy kyllä..
Juu vauhtipyörän momentteja mietin mutta eikait se niin tarkkaa ole kuhan tulevat vaan suunilleen yhtä kireälle.
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Ford OHC (Pinto) Pulttien momentit

Runko laakerit 88-102

Kiertokangen laakerit 40-47

Nokkapyörän pultti 45-50

Vauhtipyörän pultit 64-70

Öljypumpun kiinnitys 17-21

Kansipultit (kovat)
(vaihe 1.) 40-55
(vaihe 2.) 50-70
(vaihe 3.) 73-83
(vaihe 4. lämpimänä) 95-115

Kansipultit (venyvät)
(vaihe 1.) 35-40
(vaihe 2.) 70-75
(vaihe 3.) 90 astetta


Näillä mennään
Vastaa Viestiin