1.6->2.0?
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 08 Kesä 2007 11:30
1.6->2.0?
Eli käykö 2.0 ohc motti vm. 1986 1.6L Sierran koriin ihan heittämällä? laatikko on 4-vaihteinen. Tuon 2L luovuttajana on myöskin vm. 86/87 Sierra.
Käy, meinasitko pelkän koneen vaihtaa vai koko paketin eli koneen, vaihdelaatikon ja kardaanin tuosta 2.0L:sta. Jos meinaat säilyttää 1.6L vaihdelaatikon joudut kytkimen kanssa kikkalee. Yleensä noissa pikku laatikoiden kytkin akseleissa on 20 uraa ja isoissa eli 2.0L laatikoissa 23 uraa. Helpoiten pääsee kun ottaa 1.6 vauhtipyörän ja kytkinpaketin vanhasta koneesta, se on sitten eri asia kuinka kauan ne kestää siellä.
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 08 Kesä 2007 11:30
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 08 Kesä 2007 11:30
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 08 Kesä 2007 11:30
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 08 Kesä 2007 11:30
Pyörii joo,jotain keksii vaan jarruttamaan..
momentista en tiedä mitään,rannetuntumalla oon itte kiristänyt.
Jos on yksi ylimääränen pultti niin väännä kunnes katkeaa testiksi ja muut varttikierrosta löysemmälle sitten
..jos vauhtipyörän kiristystä (blackmail) tarkotit?
Kannen kiristysmomentit löytyy kyllä..
momentista en tiedä mitään,rannetuntumalla oon itte kiristänyt.
Jos on yksi ylimääränen pultti niin väännä kunnes katkeaa testiksi ja muut varttikierrosta löysemmälle sitten

..jos vauhtipyörän kiristystä (blackmail) tarkotit?
Kannen kiristysmomentit löytyy kyllä..
ei sieltä mitään junia t...
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 08 Kesä 2007 11:30
Juu vauhtipyörän momentteja mietin mutta eikait se niin tarkkaa ole kuhan tulevat vaan suunilleen yhtä kireälle.janzamar kirjoitti:Pyörii joo,jotain keksii vaan jarruttamaan..
momentista en tiedä mitään,rannetuntumalla oon itte kiristänyt.
Jos on yksi ylimääränen pultti niin väännä kunnes katkeaa testiksi ja muut varttikierrosta löysemmälle sitten![]()
..jos vauhtipyörän kiristystä (blackmail) tarkotit?
Kannen kiristysmomentit löytyy kyllä..
Ford OHC (Pinto) Pulttien momentit
Runko laakerit 88-102
Kiertokangen laakerit 40-47
Nokkapyörän pultti 45-50
Vauhtipyörän pultit 64-70
Öljypumpun kiinnitys 17-21
Kansipultit (kovat)
(vaihe 1.) 40-55
(vaihe 2.) 50-70
(vaihe 3.) 73-83
(vaihe 4. lämpimänä) 95-115
Kansipultit (venyvät)
(vaihe 1.) 35-40
(vaihe 2.) 70-75
(vaihe 3.) 90 astetta
Näillä mennään
Runko laakerit 88-102
Kiertokangen laakerit 40-47
Nokkapyörän pultti 45-50
Vauhtipyörän pultit 64-70
Öljypumpun kiinnitys 17-21
Kansipultit (kovat)
(vaihe 1.) 40-55
(vaihe 2.) 50-70
(vaihe 3.) 73-83
(vaihe 4. lämpimänä) 95-115
Kansipultit (venyvät)
(vaihe 1.) 35-40
(vaihe 2.) 70-75
(vaihe 3.) 90 astetta
Näillä mennään