Mondeo nykii. (2.0tdi 115hp vm-01)
Mondeo nykii. (2.0tdi 115hp vm-01)
Auto on, kuten otsikossa lukee, Mondeo, jossa on 2 litrainen 115heppanen diisseli. Rekisteröity 2001 loppuvuodesta.
Elikkäs ongelmana on Mondeon nykiminen. Tätä tapahtuu, kun kiihdyttää normaalisti ja kierrokset ovat 1900-2400rpm tuntumassa. Myös tasakaasulla ajettaessa pieneenkin vastamäkeen tapahtuu nykimistä about samoilla kierrosluvulla. Nykimistä ei tapahdu, kun kiihdyttää voimakkaasti.
Ahtimen ilmamääräanturi on vaihdettu, ei vaikutusta.
Ilmanputsarilta turbolle menevä letku+sen ympäristö tährääntyy nokeen. Vuoto jossakin? Ilmanputsari on puhdas ja kuiva. Auto savuttaa mustaa melko reippaasti. Savu ei siis ole sinistä, eikä auto syö öljyä.
Kiitokset jo etukäteen vastauksista!
tv. Elazi
Elikkäs ongelmana on Mondeon nykiminen. Tätä tapahtuu, kun kiihdyttää normaalisti ja kierrokset ovat 1900-2400rpm tuntumassa. Myös tasakaasulla ajettaessa pieneenkin vastamäkeen tapahtuu nykimistä about samoilla kierrosluvulla. Nykimistä ei tapahdu, kun kiihdyttää voimakkaasti.
Ahtimen ilmamääräanturi on vaihdettu, ei vaikutusta.
Ilmanputsarilta turbolle menevä letku+sen ympäristö tährääntyy nokeen. Vuoto jossakin? Ilmanputsari on puhdas ja kuiva. Auto savuttaa mustaa melko reippaasti. Savu ei siis ole sinistä, eikä auto syö öljyä.
Kiitokset jo etukäteen vastauksista!
tv. Elazi
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 26 Kesä 2006 00:01
Re: Mondeo nykii. (2.0tdi 115hp vm-01)
Onko hakua käytetty?Elazi kirjoitti:Auto on, kuten otsikossa lukee, Mondeo, jossa on 2 litrainen 115heppanen diisseli. Rekisteröity 2001 loppuvuodesta.
Elikkäs ongelmana on Mondeon nykiminen. Tätä tapahtuu, kun kiihdyttää normaalisti ja kierrokset ovat 1900-2400rpm tuntumassa. Myös tasakaasulla ajettaessa pieneenkin vastamäkeen tapahtuu nykimistä about samoilla kierrosluvulla. Nykimistä ei tapahdu, kun kiihdyttää voimakkaasti.
Ahtimen ilmamääräanturi on vaihdettu, ei vaikutusta.
Ilmanputsarilta turbolle menevä letku+sen ympäristö tährääntyy nokeen. Vuoto jossakin? Ilmanputsari on puhdas ja kuiva. Auto savuttaa mustaa melko reippaasti. Savu ei siis ole sinistä, eikä auto syö öljyä.
Kiitokset jo etukäteen vastauksista!
tv. Elazi

Kokeileppa häviääkö nykiminen kun sammutat ilmastoinnin..
On käytetty, ja sillä tuo ilmamääräanturi vaihdettiinkin. Tai oikeastiin saatiin vain lisäintoa vaihtaa se. 
Hmm, itseasiassa ilmastoinnissakin taitaa olla vikaa, se kun vissiinki pyörii kokoajan.
Tai niin meille huollossa sanottiin. Mitenköhän sitä lähtisi korjailemaan?
Meillä on tuo Haynesin korjausopas, vaan kun se englanti ei niin paljoa taivu, että osais lähteä mitään tekemään.

Hmm, itseasiassa ilmastoinnissakin taitaa olla vikaa, se kun vissiinki pyörii kokoajan.

Meillä on tuo Haynesin korjausopas, vaan kun se englanti ei niin paljoa taivu, että osais lähteä mitään tekemään.

-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 26 Kesä 2006 00:01
Nakuttaako? Onko tutkittu koneen kanssa mitä moottorissa tapahtuu kun nykiin? Eikös tuokin ole commanrail eli koneella näkisi kohtuu tarkaan mikä on homman nimiElazi kirjoitti:On käytetty, ja sillä tuo ilmamääräanturi vaihdettiinkin. Tai oikeastiin saatiin vain lisäintoa vaihtaa se.
Hmm, itseasiassa ilmastoinnissakin taitaa olla vikaa, se kun vissiinki pyörii kokoajan.Tai niin meille huollossa sanottiin. Mitenköhän sitä lähtisi korjailemaan?
Meillä on tuo Haynesin korjausopas, vaan kun se englanti ei niin paljoa taivu, että osais lähteä mitään tekemään.
Ei se omasta mielestä nakuta, toisaalta mä oon saanu autolla ajella maaliskuusta asti, niin en sitä varmaan kovin helposti erotakaan.pikku-matti kirjoitti: Nakuttaako? Onko tutkittu koneen kanssa mitä moottorissa tapahtuu kun nykiin? Eikös tuokin ole commanrail eli koneella näkisi kohtuu tarkaan mikä on homman nimi

Jos meinaa koneella kattoa, niin se pitää viedä johonkin huoltamoon ja siellä kattoa? Joka taas maksaa minkä verran?
Onkos näissä tehokkaammissakin malleissa tuo ahtopaineanturi sen ilmamassamittarin lisäksi? Itselläni on tuo 90hv malli ja siinä saa nykimisen kierroslukua ja laatua muutettua suhnuuttamalla crc:tä ahtopaineanturiin. Epäilen että se ahtopaineanturi on jotenkin jumissa ja paineiden noustessa hyppii pykälittäin ja antaa mitä sattuu arvoja. Tämä vika ei näy kaiketi testerillä ollenkaan ja monella on tuo nykiminen kuulemma korjautunut tuon anturin vaihdolla.
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 26 Kesä 2006 00:01
Jaaa..missähänpäin tuo anturi mahtaa sijaita ja minkä näköinen?zemial kirjoitti:Onkos näissä tehokkaammissakin malleissa tuo ahtopaineanturi sen ilmamassamittarin lisäksi? Itselläni on tuo 90hv malli ja siinä saa nykimisen kierroslukua ja laatua muutettua suhnuuttamalla crc:tä ahtopaineanturiin. Epäilen että se ahtopaineanturi on jotenkin jumissa ja paineiden noustessa hyppii pykälittäin ja antaa mitä sattuu arvoja. Tämä vika ei näy kaiketi testerillä ollenkaan ja monella on tuo nykiminen kuulemma korjautunut tuon anturin vaihdolla.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Niin silloin, kun se toimii? Nythän oli kyse siitä, kun se ei toim.Monteonisti kirjoitti:Kyllä ainakin bensoissa EGR aiheuttaa nykimistä ja paskottaa paikkoja! 8)

Onko muuten ajovalojen pesimille oma sulakkeensa? Ku ne on melko turhat, niin olis parempi jos ne ei olis käytössä ollenkaan. Jos niille on oma sulakkeensa, niin mikä se niistä on? koitin tutkailla sulakerasioita haynesin oppaan kanssa, mutten saanut selville.

Niin ja omistajan käsikirja puhuu sulakkeista varokkeina? Eikö ne oo sama asia?
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Vika löytyi, ja se on jo korjattu. Imusarjasta EGR-venttiilille menevä putki oli puhki. Nyt on taas mukava ajella. 8)
Luultiin et on raidetangon päät kulahtanu, ku ohjaus kolisi.. No sepä oliki joku hammastanko/ohjausvaihde mikä siellä on väljä.. uus on semmosen tonnin luokkaa. Tulipa vähän kalliiksi muuten melko halpa Mondeo.
Luultiin et on raidetangon päät kulahtanu, ku ohjaus kolisi.. No sepä oliki joku hammastanko/ohjausvaihde mikä siellä on väljä.. uus on semmosen tonnin luokkaa. Tulipa vähän kalliiksi muuten melko halpa Mondeo.

Mondeo TDCI 96 kW nykii ja savuttaa
Auto on Mondeo TDCi 96 kW vm. 2002 ja ongelman kuvaus sama kuin Elazilla. Siis nykii osakaasulla 1900 -2400 kierroksella ja savuttaa kun kiihdyttää reilusti kierroksilla yli 2400. Momenttia ei ole entiseen malliin kierroksilla yli 2000.
Missä kohtaa on tuo Elazin vian syyksi osoittautunut EGR-letku? Kuinka sen tiiviyden saa tarkistettua?
Mistä ylipäätään saa tietoa moottorin tekniikasta ja osien sijoittelusta?
Tietääkö joku Tampereen lähistöllä ko. auton tekniikkaan vihkiytynyttä ja osaavaa korjaamoa/korjaajaa?
Missä kohtaa on tuo Elazin vian syyksi osoittautunut EGR-letku? Kuinka sen tiiviyden saa tarkistettua?
Mistä ylipäätään saa tietoa moottorin tekniikasta ja osien sijoittelusta?
Tietääkö joku Tampereen lähistöllä ko. auton tekniikkaan vihkiytynyttä ja osaavaa korjaamoa/korjaajaa?