mitä eroa on duratecillä ja duratecilla..

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jja0160
Viestit: 28
Liittynyt: 30 Marras 2006 10:26

mitä eroa on duratecillä ja duratecilla..

Viesti Kirjoittaja jja0160 »

... vissistä mielenkiinosta vaan kysyn että 2001 vuosimallista ylöspäin olevassa mondeon moottorilta löytyy kaksi versiota 1.8 litraisesta moottorista.. 110hp ja 125hp niin mikä ero niissä on teknillisesti kun tuskin ne on kakksi aivan eri moottoria. elikkä mistä se 15hp on tehty lisää verrattuna esim. omaani 110hp motukkaan
Seppo
Viestit: 169
Liittynyt: 24 Maalis 2007 18:32
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Power output:
CGBA 81 kW at 5500 rpm
CHBA 92 kW at 6000 rpm

Intake lobe lift:
CGBA 7.4 mm
CHBA 8.5 mm

Olisko toi suomeksi jotta jyrkempi nokka?
Lootan ohjelmistossa saattaa olla kanssa pientä säätöä eri versioiden välillä.
--
Mondeo STW -01
Pyrre
Viestit: 137
Liittynyt: 27 Elo 2006 21:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pyrre »

110hp on kuristettu 125hp versiosta, tehokäyrät ainakin täysin erilaiset, molemmilla tullut ajeltua paljon. 110hp tuntuisi vääntävän paremmin alhaalla, 125 taas vetää tasaisesti sinne 4000rpm, sit alkaa kiihtymään.

En tiedä miten tarkalleen miten on kuristettu. Mutta kaveri väitti että softapohjaista lähinnä, mutta tuo täysin mutua siis.
Käyttökinnerinä Escort -96 1.8l CLX
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
Pyrre
Viestit: 137
Liittynyt: 27 Elo 2006 21:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pyrre »

lapazu kirjoitti: No jos imunokan nostoissa on 1.1mm eroa, eikö nokka-akselit silloin ole erilaiset? Tuo on faktaa joka löytyy myös TIS:sta.
No niinhän se sitten on, en vain huomannut lukea tuota viestiäsi loppuun.
Käyttökinnerinä Escort -96 1.8l CLX
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
Vastaa Viestiin