vauhtipyörän hajoamisen oireet?
vauhtipyörän hajoamisen oireet?
kytkinsarjan vaihtoa tässä vain lykkään ja ajelen.. joku sitten pelotteli että "alkaapi syömään vauhtipyörää,ja se vasta onkin kallista lystiä.."
elikkäs kertoisikos joku nuo "oireet" tuon vauhtipyörän hajoamisen suhteen?
ja mitenkäs kallista lystiä siitä sitten oikein seuraa?
elikkäs kertoisikos joku nuo "oireet" tuon vauhtipyörän hajoamisen suhteen?
ja mitenkäs kallista lystiä siitä sitten oikein seuraa?
"p*ska kala sanos akka kun sammakon sai"--sama juttu kun sain escortin..
- BlackEscort
- Viestit: 192
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:04
Jos kytkin pääsee kulumaan loppuun asti, kytkinlevyn kitkapintojen niitit alkaa syömään asetelmaa ja vauhtipyörää. Siksi ei kannattaisi levyn vaihtoa venytellä, kun tuo asetelma ja vauhtipyörä maksaa maltaita lähes autoon kuin autoon...sitä sillä kalliilla lystilä haettiin takaa
Jotkut vaihtaa pelkän levyn ja toiset vaihtaa asetelman ja levyn valmistajan suositusten mukaan...ite en o ikinä vaihtanu asetelmaa jos ollut kitkapinta kunnossa, vaikkakin asetelmien jousien loppuminen on oma riskinsä
...
En kyllä tiedä tekeekö valmistajat paineasetelmista nykyään kertakäyttöisiä vai "suositus" pelkkä myyntikikka...

Jotkut vaihtaa pelkän levyn ja toiset vaihtaa asetelman ja levyn valmistajan suositusten mukaan...ite en o ikinä vaihtanu asetelmaa jos ollut kitkapinta kunnossa, vaikkakin asetelmien jousien loppuminen on oma riskinsä

En kyllä tiedä tekeekö valmistajat paineasetelmista nykyään kertakäyttöisiä vai "suositus" pelkkä myyntikikka...

-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Juuri näin.BlackEscort kirjoitti:Jos kytkin pääsee kulumaan loppuun asti, kytkinlevyn kitkapintojen niitit alkaa syömään asetelmaa ja vauhtipyörää. Siksi ei kannattaisi levyn vaihtoa venytellä, kun tuo asetelma ja vauhtipyörä maksaa maltaita lähes autoon kuin autoon...sitä sillä kalliilla lystilä haettiin takaa![]()
...ja kun tarpeeksi luistattelee saa vauhtipyörän lämpenemään ja jopa halkeilemaan.

Jos on yhtään järkeä päässä niin vaihtaa koko sarjan heti eikä alkaa kikkailemaan millään romuilla. Vanhassa levyssä voi jouset alkaa katkeamaan tai halkeamia esiintymään ja vanhassa asetelmassa katkeilee sakarat ja tahtoo löystyä myös ja viimeisenä vanha painelaakeri voi hirttää koska tahansa kiinni ja sitten vaan saa takoa päätänsä seinään, kun ei vaihtanu. Ne on näitä vanhan kansan kikkailuja jne pelleilyä.
Kytkinsarjat on niin halpoja, että ei kannata lähteä leikkimään.
Siitä viivästämisestä vielä, niin miksi sitä turhaan odotella, että jotain lisää mahdollisesti menee rikki?? Sen saman rahan sinne joutuu kuitenkin laittamaan. Sitten kun luistattelee ja painelaakeria haluttaa hirttää niin ei sitä koskaan tiedä vaikka menisi laatikosta stefa ja hajottaisi koko laatikon. Sitten tulikin viivästynyt kytkinremppa hintoihinsa.
Kaikista parhaiten säästää, kun korjaa heti uusilla osilla ja samalle uusii myös tarpeetonta niin tulee varmasti hyvä. Tämä on yleispätevä sääntö.
Kytkinsarjat on niin halpoja, että ei kannata lähteä leikkimään.
Siitä viivästämisestä vielä, niin miksi sitä turhaan odotella, että jotain lisää mahdollisesti menee rikki?? Sen saman rahan sinne joutuu kuitenkin laittamaan. Sitten kun luistattelee ja painelaakeria haluttaa hirttää niin ei sitä koskaan tiedä vaikka menisi laatikosta stefa ja hajottaisi koko laatikon. Sitten tulikin viivästynyt kytkinremppa hintoihinsa.
Kaikista parhaiten säästää, kun korjaa heti uusilla osilla ja samalle uusii myös tarpeetonta niin tulee varmasti hyvä. Tämä on yleispätevä sääntö.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Painelaakeri hirttää kiinni?? hmm...Ares kirjoitti:Jos on yhtään järkeä päässä niin vaihtaa koko sarjan heti eikä alkaa kikkailemaan millään romuilla. Vanhassa levyssä voi jouset alkaa katkeamaan tai halkeamia esiintymään ja vanhassa asetelmassa katkeilee sakarat ja tahtoo löystyä myös ja viimeisenä vanha painelaakeri voi hirttää koska tahansa kiinni ja sitten vaan saa takoa päätänsä seinään, kun ei vaihtanu. Ne on näitä vanhan kansan kikkailuja jne pelleilyä.
Kytkinsarjat on niin halpoja, että ei kannata lähteä leikkimään.
Siitä viivästämisestä vielä, niin miksi sitä turhaan odotella, että jotain lisää mahdollisesti menee rikki?? Sen saman rahan sinne joutuu kuitenkin laittamaan. Sitten kun luistattelee ja painelaakeria haluttaa hirttää niin ei sitä koskaan tiedä vaikka menisi laatikosta stefa ja hajottaisi koko laatikon. Sitten tulikin viivästynyt kytkinremppa hintoihinsa.
Kaikista parhaiten säästää, kun korjaa heti uusilla osilla ja samalle uusii myös tarpeetonta niin tulee varmasti hyvä. Tämä on yleispätevä sääntö.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Jaa oliko uusi asia sulle?? Et oo tarpeeksi vielä joutunut pelaamaan autojen kanssa.s.o.h.c kirjoitti: Painelaakeri hirttää kiinni?? hmm...
Meikäläinen pääsi tutustumaan tuohon ilmiöön n. 8 vuotta sitten opel ascona peltoauton muodossa ja paineasetelman haarukat olivat lähes poikki ja lopulta laakeri ei edes liukunut akselin päällä vaikka poljinta olisi painanut kuinka. Oli aika kova työ saada tuo vanha painelaakeri pois akselilta. Laatikko muuten alkoi vuotamaan öljyä tämän "pienen" lämpeämisen jälkeen. Fordin muovimetallihässäkkä tuskin tekisi noin vaan hajoaisi melko useaan palaan.
Joo no voi olla että sellanen 15vuotta näiden romujen kanssa värkkääminen on liian vähän. Ei ole kyllä onneksi mitään ooppeleita koskaan ollutkaan. Mutta voihan toi tietysti ihan mahdollista olla, sitä en kiellä. Mutta sanoisin kyllä että _aika_ epätodennäköistä.Ares kirjoitti: Jaa oliko uusi asia sulle?? Et oo tarpeeksi vielä joutunut pelaamaan autojen kanssa.
Meikäläinen pääsi tutustumaan tuohon ilmiöön n. 8 vuotta sitten opel ascona peltoauton muodossa ja paineasetelman haarukat olivat lähes poikki ja lopulta laakeri ei edes liukunut akselin päällä vaikka poljinta olisi painanut kuinka. Oli aika kova työ saada tuo vanha painelaakeri pois akselilta. Laatikko muuten alkoi vuotamaan öljyä tämän "pienen" lämpeämisen jälkeen. Fordin muovimetallihässäkkä tuskin tekisi noin vaan hajoaisi melko useaan palaan.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 22 Kesä 2006 03:28
- Paikkakunta: Joensuu
Ja vag-konsernin autoissa noita kaksoismassapyöriä hajoaa kuulemma aika paljon...jyrkio kirjoitti:Riipuen mallista voi se vauhtipyöräkin hajota. Ainakin 2001 mondeossa on kaksoismassapyörä, mikä saatta aikaa myötenruveta temppuilemaan.
Samalla menee myös kytkin uusiksi. Hintaa remontille runsaat 2000€.
Homma tehty keväällä 310tkm:n paikkeilla
Sama kävi aikoinaan mulla eccerin kans missä oli kentti ja 4v. loota. Laakeri söi ittensä asetelman jousista läpi.s.o.h.c kirjoitti: Joo no voi olla että sellanen 15vuotta näiden romujen kanssa värkkääminen on liian vähän. Ei ole kyllä onneksi mitään ooppeleita koskaan ollutkaan. Mutta voihan toi tietysti ihan mahdollista olla, sitä en kiellä. Mutta sanoisin kyllä että _aika_ epätodennäköistä.


Poikkeus vahvistaa säännön. Eli kai toi sitten on ihan mahdollistaBootsi kirjoitti: Sama kävi aikoinaan mulla eccerin kans missä oli kentti ja 4v. loota. Laakeri söi ittensä asetelman jousista läpi.![]()

Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Niin, diisselimallissa...jyrkio kirjoitti:Riipuen mallista voi se vauhtipyöräkin hajota. Ainakin 2001 mondeossa on kaksoismassapyörä, mikä saatta aikaa myötenruveta temppuilemaan.
Samalla menee myös kytkin uusiksi. Hintaa remontille runsaat 2000€.
Homma tehty keväällä 310tkm:n paikkeilla
--=< Mondeo 1.8L Duratec 125hv Mk III 2002 >=--
- BlackEscort
- Viestit: 192
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:04
No mistäs mä näistä uusista ja paremmista autoista tiedän mitään, ite kun omistan pari autoo yhteis iältään 73wee 8)
Eikä o kumpaankaan tarvinnu kynnyskoteloita hitsailla/vaihdella
Toisin kuin eräisiin muihin
Adamin vehkeisiin en o kajonnu, ollu sen verran omaakin järkee ja porukka kyl kertonu hyvii syitäkin...
Mikähän se auto nyt oikein on mikä sitä vaihteiston ja moottori yhteiselämää kiusaa???
Joskus meni entisessä fordissa kytkinlevy väärinpäin tohinalla kun laitettiin...söi levyn jousia, muttei vaikuttanut mitenkään auton toimimiseen tai pitänyt mitään ylimääräisiä ääniä
Eikä o kumpaankaan tarvinnu kynnyskoteloita hitsailla/vaihdella

Toisin kuin eräisiin muihin

Adamin vehkeisiin en o kajonnu, ollu sen verran omaakin järkee ja porukka kyl kertonu hyvii syitäkin...
Mikähän se auto nyt oikein on mikä sitä vaihteiston ja moottori yhteiselämää kiusaa???
Joskus meni entisessä fordissa kytkinlevy väärinpäin tohinalla kun laitettiin...söi levyn jousia, muttei vaikuttanut mitenkään auton toimimiseen tai pitänyt mitään ylimääräisiä ääniä

-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
- Paikkakunta: Espoo
Adamin vehkeissä ei oo muuta hyvää ku et täs maassa on vielä Höynäytettäviä ketkä ostaa niit vaik ois kuin saano kenkää..Parhaimmat voitot olen tehnyt juuri opeleilla,Nii joo ja yhestä volvosta...
toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä
toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä

NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208