-98 Escortin alatukivarren asennus

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
dq
Viestit: 5
Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:40

-98 Escortin alatukivarren asennus

Viesti Kirjoittaja dq »

Mikäs on kätevin tapa asentaa uusi tukivarsi kyseiseen kikottimeen, kun uudessa tukivarressa puslat on suorassa ei saa millään tarpeeksi suoraan asentoon, kallistuksenvakaaja kanittaa niin pirusti. :shock:

Irrottaako kallistuksenvakaaja ja yrittää kammeta sitä ylös jollain (epätoivoisen oloista), yrittääkö jotain viritystä jousipuristimilla..?
hoopee
Viestit: 606
Liittynyt: 29 Heinä 2006 11:42
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee »

Etellä tuli vahdeltua entiseen escorttiin etutukivarren ehkä 5 kertaa.
Sekä uretaaniset että kumiset meni muuta purkamatta paikoilleen.
No kallistuksen vakaajahan ei ole kovin lujasti kiinni iskarissa.
Kyllä ne sinne uppoaa ja pultitkin menee paikoilleen kun vähän ahertaa ja punnertaa.
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Kallistuksenvakaaja lakkaa kanittamasta kun nostaa toisen puolen renkaankin ilmaan.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
dq
Viestit: 5
Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:40

Viesti Kirjoittaja dq »

Hohoo, kyllä sitä joskus saa tuntea olonsa typeräksi. Koko etupää oli ilmassa ku tein vähän enemmänkin remppaa, kun laski toisen puolen maahan, tai no makuullaan olevan renkaan päälle, rupes tilaa löytymään kallistuksenvakaajan puolesta.
dq
Viestit: 5
Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:40

Viesti Kirjoittaja dq »

Jos tulee jollekin vastaan, niin autosta korjaantu tuolla tukivarren vaihdolla (vanhassa etummainen pusla oli huono ja taaimmainen täysin räjähtänyt..) kaksi asiaa, joita en ainakaan itse osannut yhdistää tuohon;

- veto päälle/veto pois tuntui huomattava nykäisy, tuntu kun ois ollu välystä jossain. Korjaantui täysin.
- kolisi kun ajoi vasemman pyörän esim. pieneen kuoppaan, ääni kuulosti myös tulevan vasemmalta puolen. Jokseenkin ristiriitaista, korjaantuipa kuitenkin. :lol:
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Tänään puslat vaihtaneena ja koe lenkin jälkeen olen todella tyytyväinen että vaihdoin. Omassa TD:ssä oli apparin puslat niin huonossa kunnossa että molemmat rauta holki käsineen irti. Sitten olikin se v-mäisin osuus, eli saada loput vanhat rojut pois, kiroillen ja tupakkaa poltellen tuli kurko idea.

Puunhalkoma koneella ja pienellä holkkien hitsausoperaatiolla lähti vanhat suht kivuttomasti pois, uudet samalla tyylillä paikoilleen ja avot on taas mukava ajaa, kun rattikin on suorassa eikä vetele. Vielä olisi kuskin puolelle ko. osat ja sitten suuntaukseen ja rengaskaupoille.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
hoopee
Viestit: 606
Liittynyt: 29 Heinä 2006 11:42
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee »

Rautasaha oli vanhojen puslien jämien poistoon ihan kätevä. Sisuskalut lensi lattialle prässillä.
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

hoopee kirjoitti:Rautasaha oli vanhojen puslien jämien poistoon ihan kätevä. Sisuskalut lensi lattialle prässillä.
Onhan se, mutta itsekin kokeilin sitä, eikä paljoa auttanut. Kun hitsasin vanhan laakerikaulan kunnolla kiinni, samalla lämpölaajeneminen auttoi. Toki tuolla 5t halkoma koneella sai helposti, mutta vaati pientä kikkailua.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
hoopee
Viestit: 606
Liittynyt: 29 Heinä 2006 11:42
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee »

Mielenkiintosta ;)

Halkastiin holkit useemmasta kohasta rautasahalla varoen kuitenkin sahaamasta itse tukivartta. Vasaralla ja taltalla pellinpalaset hukkaan. Oli ne kyllä lujassa. Ilman kunnollisia työvälineitä en rupeais värkkäämään.
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

hoopee kirjoitti:Mielenkiintosta ;)

Halkastiin holkit useemmasta kohasta rautasahalla varoen kuitenkin sahaamasta itse tukivartta. Vasaralla ja taltalla pellinpalaset hukkaan. Oli ne kyllä lujassa. Ilman kunnollisia työvälineitä en rupeais värkkäämään.
Nuo vanhat puslat oli alkuperäset fordilaiset eli ilmeisesti koskaan vaihdettu viimosen 320tkm aikana. se etupään pusla oli rautaosaltaa aikasta paksua 4-5mm jtn. Mutta pääasia että lähti ja ajettavuus parantui :)
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Rautasahalla minäkin olen avittanut ja vasaralla loput!
Jos kolisee niin syy takapuslassa, mutta jos vetelee kiihdytyksessä puoleensa ja moottorijarrutuksessa toiseen puoleensa, niin vika etupuslassa? 8)
Tukivarren saa paikalleen jos nostaa auton sopivaan kulmaan ja koiranluu on irti? 8)
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Monteonisti kirjoitti:Rautasahalla minäkin olen avittanut ja vasaralla loput!
Jos kolisee niin syy takapuslassa, mutta jos vetelee kiihdytyksessä puoleensa ja moottorijarrutuksessa toiseen puoleensa, niin vika etupuslassa? 8)
Tukivarren saa paikalleen jos nostaa auton sopivaan kulmaan ja koiranluu on irti? 8)
Eipä tarvinnut irrottaa koiranluuta missään vaiheessa ku otin tukivartta irti :D :lol:
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Ei tietenkään kun irroittaa! :D
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Monteonisti kirjoitti:Ei tietenkään kun irroittaa! :D
Eikä tarvinnu paikalleen laitettaessakaan.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Joo, tarkemmin muistellessa muistan että irroitin aina koiranluun jotta alapallo lähtis herkemmin irti! :oops:
hoopee
Viestit: 606
Liittynyt: 29 Heinä 2006 11:42
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee »

Monteonisti kirjoitti:Joo, tarkemmin muistellessa muistan että irroitin aina koiranluun jotta alapallo lähtis herkemmin irti! :oops:
Aha :lol:
Kukin tyylillään :D Ite irrotan yleensä alapallon kiinnityspultin ennen irrotusta :wink:
Eka kierroksella meni kierteet pultista. Ei muuten löytyny siihen hätään sopivaa pulttia mistään. Jatkossa rempattu ilman vahinkoja...ja niitä saikin rempata kun ei powerflexien kolinat oikeen miellyttäny
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Artoh
Viestit: 43
Liittynyt: 21 Elo 2007 22:41
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Artoh »

Pystyykös näihin viimeisiin Escorttiin vaihtamaan tuon pallonivelen, ettei tarvii koko tukivartta uusia?
Millä kilometrilukemilla nuo on olleet vaihtokunnossa?
hoopee
Viestit: 606
Liittynyt: 29 Heinä 2006 11:42
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee »

Artoh kirjoitti:Pystyykös näihin viimeisiin Escorttiin vaihtamaan tuon pallonivelen, ettei tarvii koko tukivartta uusia?
Millä kilometrilukemilla nuo on olleet vaihtokunnossa?
Pystyy vaihtamaan. Niitit sairaan lujassa ;)
Motorcraftin alapallonivelen paketista löytyy ohjeetkin. Siis löytyy fordilta fiestan alapallona :)
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Poraamalla niitit lähtee helposti, mutta kannattaa tosiaan vaihtaa koko hässäkkä kerralla jos ei ole puslia vasta vaihtanut! 8)
Farkku
Viestit: 10
Liittynyt: 05 Heinä 2006 21:05

Kysymys..

Viesti Kirjoittaja Farkku »

Aiheesta takatukivarren läheltä,farmarin kolmiotukivarren heloista.Miten se on mahdollista että ensin tuntien taistelulla saa sen pois ja sitten uusi ei mene sitten millään takasin?Auto oli ainoastaan siltä puolen ylhäällä ja pusla irrotettu ainoastaan aluslevyn kanssa..mikä on se konsti saada se paikalleen,,aloitin jo uuden vistiketjunkin kun auto laulaa tällä hetkellä suorastaan,sen pakollisen minkä jouduin ajamaan kotiin..
Ei ole tekemisen puutetta kun omistaa Sierran=))!
Vastaa Viestiin