Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Mikäs on kätevin tapa asentaa uusi tukivarsi kyseiseen kikottimeen, kun uudessa tukivarressa puslat on suorassa ei saa millään tarpeeksi suoraan asentoon, kallistuksenvakaaja kanittaa niin pirusti.
Irrottaako kallistuksenvakaaja ja yrittää kammeta sitä ylös jollain (epätoivoisen oloista), yrittääkö jotain viritystä jousipuristimilla..?
Etellä tuli vahdeltua entiseen escorttiin etutukivarren ehkä 5 kertaa.
Sekä uretaaniset että kumiset meni muuta purkamatta paikoilleen.
No kallistuksen vakaajahan ei ole kovin lujasti kiinni iskarissa.
Kyllä ne sinne uppoaa ja pultitkin menee paikoilleen kun vähän ahertaa ja punnertaa.
Hohoo, kyllä sitä joskus saa tuntea olonsa typeräksi. Koko etupää oli ilmassa ku tein vähän enemmänkin remppaa, kun laski toisen puolen maahan, tai no makuullaan olevan renkaan päälle, rupes tilaa löytymään kallistuksenvakaajan puolesta.
Jos tulee jollekin vastaan, niin autosta korjaantu tuolla tukivarren vaihdolla (vanhassa etummainen pusla oli huono ja taaimmainen täysin räjähtänyt..) kaksi asiaa, joita en ainakaan itse osannut yhdistää tuohon;
- veto päälle/veto pois tuntui huomattava nykäisy, tuntu kun ois ollu välystä jossain. Korjaantui täysin.
- kolisi kun ajoi vasemman pyörän esim. pieneen kuoppaan, ääni kuulosti myös tulevan vasemmalta puolen. Jokseenkin ristiriitaista, korjaantuipa kuitenkin.
Tänään puslat vaihtaneena ja koe lenkin jälkeen olen todella tyytyväinen että vaihdoin. Omassa TD:ssä oli apparin puslat niin huonossa kunnossa että molemmat rauta holki käsineen irti. Sitten olikin se v-mäisin osuus, eli saada loput vanhat rojut pois, kiroillen ja tupakkaa poltellen tuli kurko idea.
Puunhalkoma koneella ja pienellä holkkien hitsausoperaatiolla lähti vanhat suht kivuttomasti pois, uudet samalla tyylillä paikoilleen ja avot on taas mukava ajaa, kun rattikin on suorassa eikä vetele. Vielä olisi kuskin puolelle ko. osat ja sitten suuntaukseen ja rengaskaupoille.
hoopee kirjoitti:Rautasaha oli vanhojen puslien jämien poistoon ihan kätevä. Sisuskalut lensi lattialle prässillä.
Onhan se, mutta itsekin kokeilin sitä, eikä paljoa auttanut. Kun hitsasin vanhan laakerikaulan kunnolla kiinni, samalla lämpölaajeneminen auttoi. Toki tuolla 5t halkoma koneella sai helposti, mutta vaati pientä kikkailua.
Halkastiin holkit useemmasta kohasta rautasahalla varoen kuitenkin sahaamasta itse tukivartta. Vasaralla ja taltalla pellinpalaset hukkaan. Oli ne kyllä lujassa. Ilman kunnollisia työvälineitä en rupeais värkkäämään.
Halkastiin holkit useemmasta kohasta rautasahalla varoen kuitenkin sahaamasta itse tukivartta. Vasaralla ja taltalla pellinpalaset hukkaan. Oli ne kyllä lujassa. Ilman kunnollisia työvälineitä en rupeais värkkäämään.
Nuo vanhat puslat oli alkuperäset fordilaiset eli ilmeisesti koskaan vaihdettu viimosen 320tkm aikana. se etupään pusla oli rautaosaltaa aikasta paksua 4-5mm jtn. Mutta pääasia että lähti ja ajettavuus parantui
Rautasahalla minäkin olen avittanut ja vasaralla loput!
Jos kolisee niin syy takapuslassa, mutta jos vetelee kiihdytyksessä puoleensa ja moottorijarrutuksessa toiseen puoleensa, niin vika etupuslassa? 8)
Tukivarren saa paikalleen jos nostaa auton sopivaan kulmaan ja koiranluu on irti? 8)
Monteonisti kirjoitti:Rautasahalla minäkin olen avittanut ja vasaralla loput!
Jos kolisee niin syy takapuslassa, mutta jos vetelee kiihdytyksessä puoleensa ja moottorijarrutuksessa toiseen puoleensa, niin vika etupuslassa? 8)
Tukivarren saa paikalleen jos nostaa auton sopivaan kulmaan ja koiranluu on irti? 8)
Eipä tarvinnut irrottaa koiranluuta missään vaiheessa ku otin tukivartta irti
Monteonisti kirjoitti:Joo, tarkemmin muistellessa muistan että irroitin aina koiranluun jotta alapallo lähtis herkemmin irti!
Aha
Kukin tyylillään Ite irrotan yleensä alapallon kiinnityspultin ennen irrotusta
Eka kierroksella meni kierteet pultista. Ei muuten löytyny siihen hätään sopivaa pulttia mistään. Jatkossa rempattu ilman vahinkoja...ja niitä saikin rempata kun ei powerflexien kolinat oikeen miellyttäny
Pystyykös näihin viimeisiin Escorttiin vaihtamaan tuon pallonivelen, ettei tarvii koko tukivartta uusia?
Millä kilometrilukemilla nuo on olleet vaihtokunnossa?
Artoh kirjoitti:Pystyykös näihin viimeisiin Escorttiin vaihtamaan tuon pallonivelen, ettei tarvii koko tukivartta uusia?
Millä kilometrilukemilla nuo on olleet vaihtokunnossa?
Pystyy vaihtamaan. Niitit sairaan lujassa
Motorcraftin alapallonivelen paketista löytyy ohjeetkin. Siis löytyy fordilta fiestan alapallona
Aiheesta takatukivarren läheltä,farmarin kolmiotukivarren heloista.Miten se on mahdollista että ensin tuntien taistelulla saa sen pois ja sitten uusi ei mene sitten millään takasin?Auto oli ainoastaan siltä puolen ylhäällä ja pusla irrotettu ainoastaan aluslevyn kanssa..mikä on se konsti saada se paikalleen,,aloitin jo uuden vistiketjunkin kun auto laulaa tällä hetkellä suorastaan,sen pakollisen minkä jouduin ajamaan kotiin..