Mondeo Tdi -01 nykii...
Mondeo Tdi -01 nykii...
Tuli hankittua ajomäärätakuulla oleva 115hv diesel mondeo -01, jolla on ajettu 65 000 km. Sitten tuli huomattua, että nykkii kylmällä, siinä noin 2 000 rpm kohdalla. Selailin tuossa näitä sivuja pikaisesti, enkä sitten löytänyt tähän mitään, niin olisiko kellään vian aiheuttajasta tietoa?
Kiitos jo etukäteen.
Kiitos jo etukäteen.
Sama vika
Mulla ollut kanssa samanlainen Mondeo 1,5kk. Kilometrit ostaessa 57 000. Huomasin jo koeajossa pieniä nykäyksiä välillä, myöhemmin vika on vaan pahentunut. Käytin takuuhuollossa, olivat kuulema vaihtaneet hukkaportille menevän kumiletkun joka oli hiertynyt puhki...vika ei ainakaan kokonaan hävinnyt. Nykii kanssa n.1900 kierroksen kohdalla. Huomasin vielä myöhemmin että turbolta lähtevä putki joka liittyy kumiputkeen on liitoskohdasta märkä...jotain vuotoa? Pitänee viedä uudelleen huoltoon.
Löytyikö vika epelin kohdalla?
Toivottavasti tulee vastauksia....
Löytyikö vika epelin kohdalla?
Toivottavasti tulee vastauksia....
Re: Sama vika
Onko sulla päivitetty moottorin ohjausta? Yhtäkkiä vois luulla ettei johdu mistään rikkinäisistä putkista, kun on useissa mondeoissa samaa vikaa, kaverin 115 heppasesta lähti nykiminen kun sinne ajettiin uusi ohjelma. Mun 90heppanen ei muuttunu mihkää kun sinne pantiin uusi ohjelma..Ja nytkähtääkö sulla auto silloin kun kiihdytät ns.pintakaasulla mutta ei silloin kun kiihdytät täyskaasulla mulla tekee juurikin näin tossa 1900rpm tienoilla. Tähän olis kyllä kiva saada selkoo kun tuntuu olevan todella yleinen vika/ominaisuus.eki kirjoitti:Mulla ollut kanssa samanlainen Mondeo 1,5kk. Kilometrit ostaessa 57 000. Huomasin jo koeajossa pieniä nykäyksiä välillä, myöhemmin vika on vaan pahentunut. Käytin takuuhuollossa, olivat kuulema vaihtaneet hukkaportille menevän kumiletkun joka oli hiertynyt puhki...vika ei ainakaan kokonaan hävinnyt. Nykii kanssa n.1900 kierroksen kohdalla. Huomasin vielä myöhemmin että turbolta lähtevä putki joka liittyy kumiputkeen on liitoskohdasta märkä...jotain vuotoa? Pitänee viedä uudelleen huoltoon.
Löytyikö vika epelin kohdalla?
Toivottavasti tulee vastauksia....
Saab 9-3 2,2 Tid
Saman suuntaista vikaa itsellä. Nykii aika selkeästi osakaasulla tuonne 2000 kierroksen isommalle puolelle. Tuntuu myös melko puhdittomalta pikkukierroksilla. Auto on -01 2l tehokkaampi dieseli Mondeo jolla on ajettu 124tkm. Tuotiin Saksasta n.kuukausi sitten. Huollossa oli viime viikolla ja vaihdettiin suodattimet sekä lohkis. Ei vaikutusta toimintaan ja merkkihuolto sanoi ettei ole vikaa. Mutta kun vaan on.
Eli pitääkö niille itse kertoa missä vika, mitä tehdä, jos ei tietokoneelta vikakoodia näy? ja lisääkin kokemuksia haluaisin kuulla onko tuo päivitys porukoilla auttanut?
Eli pitääkö niille itse kertoa missä vika, mitä tehdä, jos ei tietokoneelta vikakoodia näy? ja lisääkin kokemuksia haluaisin kuulla onko tuo päivitys porukoilla auttanut?
Huomenna olis huolto varattuna ohjausyksikön päivitykseen. Sanoivat jotta foortti suosittelee sitä vasta jos ei muu auta. Juuri aloin epäilemään jonkilaista maadoitus vikaakin. Ekan kerran ajoin autolla pimeessä ja hokasin, että mittarin- ja ajovalot räpsii. Perjantaina pitäs lappin lähtee, olis kiva saada kuntoon...Ei oikein nykytila vakuuta.
Pistäs tuostakin tietoo tänne mitä viaksi epäilivät... täällä tekee myös samaa, että mittarin valot välähtää/himmenee kun rivakammin koittaa kiihdyttää, yleensä kierroksia on jo 3000 tai yli nelos ja vitos vaihteella..ropales kirjoitti:Huomenna olis huolto varattuna ohjausyksikön päivitykseen. Sanoivat jotta foortti suosittelee sitä vasta jos ei muu auta. Juuri aloin epäilemään jonkilaista maadoitus vikaakin. Ekan kerran ajoin autolla pimeessä ja hokasin, että mittarin- ja ajovalot räpsii. Perjantaina pitäs lappin lähtee, olis kiva saada kuntoon...Ei oikein nykytila vakuuta.
-Eki
No eipä ne siihen juuta eikä jaata. Vikakoodit näytti yllättäen edelleen tyhjää=ei vikaa, päivityskään ei onnistunut. Auto valmiiden riviin, avaimet takaisin käteen ja nekin ensin väärät.
Ilmeisesti näytin sen verran myrtsiltä että lupas vielä yrittää soittaa ja kysyä jostain neuvoa. Egr siitä sit tukittiin ja jos oikein katsoin niin polttoainelaitteiston puhdistusainetta tai vastaavaa tankkiin.
Ilmeisesti näytin sen verran myrtsiltä että lupas vielä yrittää soittaa ja kysyä jostain neuvoa. Egr siitä sit tukittiin ja jos oikein katsoin niin polttoainelaitteiston puhdistusainetta tai vastaavaa tankkiin.
nykii
Mä olen ajannu -02 tiisseli mondeolla reilu 100tkm nykimisvian kanssa.Mutta mun nykiminen tulee VAIN ilmastointi päällä.
On kokeiltu kaikenlaista,ei oo auttanut.olen tottunut siihen....
On kokeiltu kaikenlaista,ei oo auttanut.olen tottunut siihen....
Uusi taunus S,suorituskykyä ylitse muiden!
Re: nykii
Huollossa kyselin tasakaasulla huomaamaani pikku nykimiseen syytä ja selitys oli että ilmastoinnin kompura käynnistyy niin aiheuttaa sellaisen pienen nykäisyn joka kerta.mikaooo kirjoitti:Mä olen ajannu -02 tiisseli mondeolla reilu 100tkm nykimisvian kanssa.Mutta mun nykiminen tulee VAIN ilmastointi päällä.
On kokeiltu kaikenlaista,ei oo auttanut.olen tottunut siihen....
Re: nykii
Omassani huomasin myös tuon todella ärsyttävän nykimisen mutta käytettyäni autoa viime viikolla ilmastointihuollossa nykiminen loppui kokonaan.mikaooo kirjoitti:Mä olen ajannu -02 tiisseli mondeolla reilu 100tkm nykimisvian kanssa.Mutta mun nykiminen tulee VAIN ilmastointi päällä.
On kokeiltu kaikenlaista,ei oo auttanut.olen tottunut siihen....
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 26 Kesä 2006 00:01
Re: nykii
Hei toi on muuten jännä juttu..omassakin tuntuu että nyintä häviää kun ilmastoinnin sammuttaa. Oliko sulla kylmäainetta karkuteillä?Pekifi kirjoitti: Omassani huomasin myös tuon todella ärsyttävän nykimisen mutta käytettyäni autoa viime viikolla ilmastointihuollossa nykiminen loppui kokonaan.
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 26 Kesä 2006 00:01
Re: Mondeo Tdi -01 nykii...
Auto on jo vaihtunut mutta ajattelin vastata tähän vanhaan viestiin..
Käytin auton takuuhuollossa nykimisen takia. Päivittivät moottorinohjausyksikön. Eipä juuri vaikuttanut asiaan.
Ystävällinen huoltopäällikkö kertoi, että Tddi- moottorissa ahtimen siivekkeet säätyvät n. 1000-2000 kierroksen välillä kolmessa kohdassa jotta alakierrosten vääntö olisi optimaalinen. Aina kun siivekkeet säätyvät tuntuu se pienenä nykäyksenä, koska polttoainepumppu ei ehdi mukaan eli säätökohdassa polttoainetta ei tule riittävästi. Uudemmassa Tdci- mallissa ominaisuus (vika) on korjattu. Asialle ei siis Tddi- moottorissa voi mitään vaan ominaisuuden saa samaan hintaan auton kanssa. Nykäys tuntuu luonnollisesti enemmän kun moottoria kuormittaa vaikkapa ylämäkeen. Kun asian tietää niin siihen kyllä tottuu
Käytin auton takuuhuollossa nykimisen takia. Päivittivät moottorinohjausyksikön. Eipä juuri vaikuttanut asiaan.
Ystävällinen huoltopäällikkö kertoi, että Tddi- moottorissa ahtimen siivekkeet säätyvät n. 1000-2000 kierroksen välillä kolmessa kohdassa jotta alakierrosten vääntö olisi optimaalinen. Aina kun siivekkeet säätyvät tuntuu se pienenä nykäyksenä, koska polttoainepumppu ei ehdi mukaan eli säätökohdassa polttoainetta ei tule riittävästi. Uudemmassa Tdci- mallissa ominaisuus (vika) on korjattu. Asialle ei siis Tddi- moottorissa voi mitään vaan ominaisuuden saa samaan hintaan auton kanssa. Nykäys tuntuu luonnollisesti enemmän kun moottoria kuormittaa vaikkapa ylämäkeen. Kun asian tietää niin siihen kyllä tottuu
