Nokat toiseen kanteen

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Nokat toiseen kanteen

Viesti Kirjoittaja Regu »

Ajattelin laittaa jo hetken nurkissa lojuneet 2.0 mondeon nokat tuohon 1.8 escooni mutta miten estetään ylimääräinen kuluminen, kun kyseessä kuitenkin käytetty kansi ja käytetyt nokat jotka eivät ole kuluneet keskenään
jos lähetään noita venttillin säätöpalikoita(jotka nykyään hydrauliset) vaihtamaan niin meneekös uudemman zetan kovat palikat kiinni ihan bolt-on?
Escort 1.8 sport -97
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

kannesta nokan laakerit uusiks (onko ne siinä) ja nokka sorvarille joka vetää sen suoraks ja kaikki nostimet yms uusiks ja sitärataa...
Focus 1.0 edition a6 2017
jake80
Viestit: 18
Liittynyt: 25 Huhti 2007 11:15
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja jake80 »

itse vaihdoin omaan mondeoon 2.0 nokat, hieman alussa kylmänä kone naputti, mut nyt toimii täysin moitteettomasti. 8)












ford mondeo 1.8clx -94
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

jake80 kirjoitti:itse vaihdoin omaan mondeoon 2.0 nokat, hieman alussa kylmänä kone naputti, mut nyt toimii täysin moitteettomasti. 8)












ford mondeo 1.8clx -94
Laitoitkos ihan vaan nokat kannesta toiseen ilman muita kikkailuja?
Escort 1.8 sport -97
ars2000
Viestit: 17
Liittynyt: 03 Heinä 2007 22:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja ars2000 »

jaska74 kirjoitti:nokka sorvarille joka vetää sen suoraks
Onko tämä ihan faktaa :roll:
Nimim. sorvari
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

jaska74 kirjoitti:kannesta nokan laakerit uusiks (onko ne siinä) ja nokka sorvarille joka vetää sen suoraks ja kaikki nostimet yms uusiks ja sitärataa...
Zetecin kannessahan ei ole erillisiä laakereita
Escort 1.8 sport -97
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Ite tein ja samanlaisen svapin taannoin (=vanhaan pannuun toisesta koneesta käytetyt vakionokat) ja mietin kans hetken tota nostajien vaihtoa. Mut hintalapun huomattuani (motonetissäkin 190e) päätin jättää väliin. Mun nuppiin ei ainakaan mennyt parin sadan euron laittaminen muutaman kympin nokkien eliniän pidentämiseen.

Tokihan se tietysti viisain ratkaisu olisi ei siinä mitään, itse vaan en nähnyt järkeä tossa hommassa. Fiksuin vaihtoehto olisi laittaa ne nostajat jotka noiden nokkien kanssa on alunperinkin ollut, mutta purkajat harvemmin viitsii nähdä sitä vaivaa että numeroisivat tollaset kamat. Toki silloin taas nostajat ei ois just omaan kanteen kuuluvat mut jossain joutuu jokatapauksessa tinkimään.

Sittemmin oon käyttäny noita nokkiani kahdessa eri kannessa niiden kansien alkuperäisillä nostimilla ja kummassakin on pelanneet ilman napinoita. Pitempiaikainen suunnitelma olisi ostaa ihan oikeat viritysnokat ja niihin sitten uudet nostajat.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Kiitoksia krisse pelastit pääparkani puhkikulumiselta eli nakkaan paikoilleen vaan ja jos jotain hajoo ni sit korjataan
Escort 1.8 sport -97
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Nokat hirmuisen taistelun jälkeen kiinni ja ainakaan mitään ei sylkenyt ulos kun pajalta kotia ajelin :lol:
Escort 1.8 sport -97
Vastaa Viestiin