Sierra ei pysy käynnissä kaasuttelematta.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Diyer
Viestit: 37
Liittynyt: 19 Tammi 2007 16:28
Paikkakunta: RoVaNiEMi

Sierra ei pysy käynnissä kaasuttelematta.

Viesti Kirjoittaja Diyer »

Vika-maratooni alkoi noin 10 päivää sitten.
Silloisena iltana vein auton parkkihalliin yöksi.Aamulla auto ei enää käynnistynyt.Auton bensapumppu ja sytytys tutkittiin,ja ne pelasivat ihan hyvin,muttei moottori käynnistynyt,vain starttasi.
Koneeseen vaihdettiin virranjakaja sekä sytytyspuola.
Nekään eivät autoa käyntiin auttaneet.
Sitten vinkkien perusteella vaihdettiin virtalukon pohja,ja johan käynnistyi,Ensi yrittämällä. :D
Tuolloin auto oli ollut poissa pelistä jo liki viikon.
Nyt autossa on yhä käynnistämisen jälkeen sellaisia ongelmia että kone ei pysy käynnissä.Tänäänkin olin ajanut putkeen 50km maantie ajoa,eli noin satasta koko ajan.Sitten laitoin vaihteen vapaalle ja meinasi heti sammua (noin 105km vauhdissa!),piti tietenkin kaasutella että pysyi käynnissä,tai ajaa pykälä päällä.
Mutta,arvatkaas onko hankala esim. liikennevaloihin jarruttaessa yrittää kaasutella ja jarruttaa yhtä aikaa.Kyllä vain,se on liki mahdotonta! :D
Ja toinen paha on peruutus jonka jälkeen heitetään ykkönen silmään,siinäkin pitää kaasutella kokoajan.
Varmaan kohta on kytkin paskana tuon helvetin vian johdosta.
Mikä siinä sierrassa nyt sitten mättää,onko tietoa/arvauksia?
Ilmeisesti kone ei saa polttoainetta? (toisinaan,miksei)
Joskus ehkä noin 1/5 kerralla kone pysyy käynnissä ilman kaasuttelua,jopa heti starttauksen jälkeen.Mutta homma kusee kuitenkin 4/5 kerralla.Pännii ankarasti kun ei voi tyttöjäkään kyytiin ottaa ku hävettää tommonen vika sen verran! 8) en halua kuulla :"ei mikä romukasa..." heh...
Ilmanputsarin suodatin menee huomenna vaihtoon likaisuutensa puolesta.
Ja tyhjäkäynti kierrokset säädettiin 1200rmp/h
<FORD>
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Luinkohan huonosti,mutta en huomannu että kaasari vai ruisku?
Tuon kaasuttelun yhtaikaa jarruttamisen kanssa oppii kyllä,eikä ole sitten edes vaikeata hetken jälkeen.
Kun on ollu jokunenkin auto jossa ei ole ryyppyä eikä käy kylmänä
oikein ollenkaan :wink: ..ilmanputsari ja sytkän osia kannattaa toki vaihdella
riittävän usein.Bensankulutuksessa sen kumminkin säästää sitten.
ei sieltä mitään junia t...
Diyer
Viestit: 37
Liittynyt: 19 Tammi 2007 16:28
Paikkakunta: RoVaNiEMi

Viesti Kirjoittaja Diyer »

Huppista,aika tärkeät faktat unohtui ilmoittaa!
Eli OHC (kaasari) ja 1,6Lpannu. ajettu 162tkm
<FORD>
tursas
Viestit: 4019
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sierra ei pysy käynnissä kaasuttelematta.

Viesti Kirjoittaja tursas »

Diyer kirjoitti:Ilmanputsarin suodatin menee huomenna vaihtoon likaisuutensa puolesta.
Tää vissiin ei vaikuttanut mitään, käykös se yhtään paremmin tyhjäkäyntiä silloin kun se ilmanputsarin kansi on kokonaan veke ? Nää tyhjäkäyntiviat taitaa osoittaa sinne kaasarin suuntaan, saakohan se riittävästi sitten bensaa tyhjäkäynnillä, tuki väliaikaisesti bensan paluuletku sen höyrynerottimen jälkeen. Mitenkäs ne kaasarin alipaineletkut, ehjiä varmaan. Kaasariviat on veemäisiä....pitäis saada jostain toimiva purkukaasari, niin sillä vaihtamisella selviäis nopeesti onkos se vika siellä... :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Seppo
Viestit: 169
Liittynyt: 24 Maalis 2007 18:32
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Jos siitä kaasarista löytyy tyhjäkäyntisolenoidi niin ensimmäiseksi voisi tarkistaa saako se sähköä kun auto on käynnissä. Jos siinä on liitos hapettunut niin välillä toimii välillä ei. Jos vika johtuu jonkun suodattimen likaisuudesta niin on vaikea selittää miksi se satunnaisesti toimii normaalisti. Kun solenoidille tulee sähköä ja virtamittarilla voidaan tarkistaa sen kuluttavan jopa virtaa niin se on ehkä ok, mutta se ei varmaan paljon maksa jos sen pistää uusiksi.
--
Mondeo STW -01
Diyer
Viestit: 37
Liittynyt: 19 Tammi 2007 16:28
Paikkakunta: RoVaNiEMi

Viesti Kirjoittaja Diyer »

Eilen säädettiin seosruuvia vielä vähän rikkaammalle ja tyhjäkäynti hiukan päälle 1200rmp,joskin tuo tyhjäkäynti saattaa itsestään vaihdella välillä 1000-1400 kiekkaa.Ja välillä hyytyilee ajossa vapaalla.
Tuossa 1600cc ohc-koneessa on Weber-kaasari ja kun kirjasta katsoo räjäytyskuvaa niin siinä ei ainakaan näy tyhjäkäynti (joutokäynti) solenoidia.Missä kohti kaasutinta se yleensä on?
Kyllä tästä pitäis vielä kukkuva peli saada.
En aio vielä luovuttaa ja viedä paalattavaksi 8) .
Aika vähänhän tuolla on kuitenkin ajettu...
<FORD>
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Mites vanhat tulpat/johdot jakajan kansi?
Imusarja ja kaasari kunnolla kiinni?
Sytkää koitettu säätää jakajasta kääntämällä?
Hitto kun on niin paljon pikkujuttuja mitkä voi vaikuttaa..
ei sieltä mitään junia t...
tursas
Viestit: 4019
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

Diyer kirjoitti:Tuossa 1600cc ohc-koneessa on Weber-kaasari ja kun kirjasta katsoo räjäytyskuvaa niin siinä ei ainakaan näy tyhjäkäynti (joutokäynti) solenoidia.Missä kohti kaasutinta se yleensä on?
Ei taida semmosta ollakkaan, Pierburg-kaasarissa se on siinä edessä keskellä. Ei sinne kaasariin muita sähköpiuhoja pitäis kyllä mennä ku se automaattiryyppy. Onhan se niin, että se toimii niinku pitää, eli pysyy varmasti lampimänä se ryyppyläppä kokonaan auki ?
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Vastaa Viestiin