jakopään vaihtoväli
jakopään vaihtoväli
Moro
auto olis ford focus 1.6 ambiente -99 farkku bensa. mikähän on vaihtoväli jakopään hihnalla?
auto olis ford focus 1.6 ambiente -99 farkku bensa. mikähän on vaihtoväli jakopään hihnalla?
Re: jakopään vaihtoväli
wilpuri kirjoitti:Moro
auto olis ford focus 1.6 ambiente -99 farkku bensa. mikähän on vaihtoväli jakopään hihnalla?
En nyt satku varma ole, mutta eiköhän kannata 60tkm:n välein vaihtaa...

Ei sitten ainakan paukaha...Jostain olis muistikuva et lupaavat ainakin uudemmilla 120tkm, mut (jos nyt oikeen muistan) on vissiin vääntöä menos tuollaisen moottorin takuu remontista kun meni remmi ennen 120tkm poikki ja siinähän meni sitten kerralla vähän enempi *askaks, et kuka nyt sit maksaa ja mitä...
Paremmin tietävät korjatkoon vastausta...
Entisen -00 Focuksen huolto-ohjelmalehtisessä kerrottiin vaihtoväliks niinkin hurja lukema ku 150 tkm tai 10 vuotta. Ko. autosta vaihdettiin remmi sen 150 tkm:n kohdalla. En sit tiedä että onko oikeasti viisasta ajaa niin pitkään, mutta kyllähän tuo mulla ainakin ehjänä kesti...
Mondeo 2.0 GT stw A -97
soitin aiheesta vemixille ko ostin focuksen tossa viikko sitten ja olin kuullut vaihtovälistä erilaisia versioita,esitin kysymyksen ja kerroin myös että focukseni on huollettu siellä uudesta asti ja niinpoispäin....
no sieltä sanottiin että se vaihtoväli on 160.000km tohon kilsa määrään se on suunniteltu ja ford antaa siihen takuun,mutta sitten se korjaamopäällikkö sano että kiristysrullan kuori,joka on muovia/nylon niin saattaa mennä aikaisemmin rikki,hän sano kuulleensa 2 tapausta vuosien aikana että näin ois käynnyt,ja sekin kuuluu takuun piiriin.
lisäs viel että sen kyllä kuulee kun se kuori alkaa mennä rikki,(parhaiten tyhjäkäynnillä)ja silloikin vaikka se menis rikki niin se ei tarkoita automaattisesti että tulis moottorivaurio,koska vaikka remmi löystyy niin se ei välttämättä tarkoita että jako menis liikaa väärin,mutta jos sillä vedättää niin silloin saattaa jako hypätä hampaan pari niin sitten alkaa tapahtumaan moottorissa...
sano vielä että voin huoleta ajaa tonne 160.000km asti,ja ettei ole järkeä alkaa vaihtaa ehjiä osia kuulopuheiden perusteella.
no sieltä sanottiin että se vaihtoväli on 160.000km tohon kilsa määrään se on suunniteltu ja ford antaa siihen takuun,mutta sitten se korjaamopäällikkö sano että kiristysrullan kuori,joka on muovia/nylon niin saattaa mennä aikaisemmin rikki,hän sano kuulleensa 2 tapausta vuosien aikana että näin ois käynnyt,ja sekin kuuluu takuun piiriin.
lisäs viel että sen kyllä kuulee kun se kuori alkaa mennä rikki,(parhaiten tyhjäkäynnillä)ja silloikin vaikka se menis rikki niin se ei tarkoita automaattisesti että tulis moottorivaurio,koska vaikka remmi löystyy niin se ei välttämättä tarkoita että jako menis liikaa väärin,mutta jos sillä vedättää niin silloin saattaa jako hypätä hampaan pari niin sitten alkaa tapahtumaan moottorissa...
sano vielä että voin huoleta ajaa tonne 160.000km asti,ja ettei ole järkeä alkaa vaihtaa ehjiä osia kuulopuheiden perusteella.
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 22 Huhti 2005 21:16
Itse käytin omani Ford Fiesta 1.6i Zetecin (vm.2000) juuri 120tkm:n huollossa ja huoltoon viedessä kysyin huoltopäälliköltä, että on vissiin tiedossa kallislasku, kun jakopään remontti edessä. Päällikkö totesi siihen vaan, että mitä ihmettä 160tkm on vasta jakopään remontti edessä, että huoletta voit ajella vielä autollasi pitkään. Hyvä näin niin ei tarvitse teettää kallista remonttia vielä vähään aikaan.
/Janne
/Janne
Ford Fiesta MK5 1.6 sport Vm 2000
http://www.minunauto.com/?1309
http://www.minunauto.com/?1309
Itse vaihdatin Mondeoon(1.8 Zetec) kaverin pajalla jakohihnan, joka oli ollut noin 120tkm/3 vuotta. Entisessä hihnassa olleet pykimät kertoivat vaihdon olleen juuri kohdallaan. Ei olisi enää kestänyt kauan.
Uudet osat vaan ei meinannut olla kohdallaan, sillä Ford liikkeen tietokoneet antoivat koneesta väärää tietoa. Pieniä muutoksia 5/98 alkaen
Uudet osat vaan ei meinannut olla kohdallaan, sillä Ford liikkeen tietokoneet antoivat koneesta väärää tietoa. Pieniä muutoksia 5/98 alkaen
Ford Fairlane Crown Victoria -55
http://public.fotki.com/Tupis/
http://public.fotki.com/Tupis/
En nyt tiedä miten paksu ja järeä se remmi on, mutta kyllähän se aina on se heikoin lenkki, että ei kannata turhaa pihdata. Tietysti jos voi saada takuuseen koneen ennen aikaisen remmin katkeamisen takia niin mikäs siinä.
Onneksi meikäläisellä on ketju
ajettu 384tkm moottorilla eikä pidä mitään ääniä 8)
Onneksi meikäläisellä on ketju

Kyllä melkein heikoin lenkki noissa uudemmissa moottoreissa on automaagiset kiristimet ja muut muovirullat. Remmi kestää kyllä jos on vaan noudatettu tarkasti asennusohjetta, nykyaikaiset automaattikiristimet vaativat jotkut mitä ihmeellisimpiä kommervenkkejä. Kaikista paskimmat jakopäät onneksi löytyvät Volvon 20V koneista ja ooppelin 16V remmikoneissa, asennuksessa on reilu 20 kohtaa ja vituiksi menee jos niitä ei noudata... mutta kyllä noita Focuksen mottejakin on paukkunut kun kiristimet ovat pettäneet.
- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D