Sisämelun (ei vaimon) vaimennuksesta
Sisämelun (ei vaimon) vaimennuksesta
Farmari Focus sai jo uudet hiljaisemmat kesäkumit ja massauksen pohjaan ruostesuojauksen yhteydessä.
Kiinnostaisi vielä tietää mitä temppuja on jäljellä renkaista lähtevän jyrinän vaimentamiseksi. Vaikuttavatko esim. vanteet ja onko matkustamon puolelle olemassa mitään äänieristystä (oikeasti) parantavia keinoja?
Kiinnostaisi vielä tietää mitä temppuja on jäljellä renkaista lähtevän jyrinän vaimentamiseksi. Vaikuttavatko esim. vanteet ja onko matkustamon puolelle olemassa mitään äänieristystä (oikeasti) parantavia keinoja?
Focus 1.4 Trend Wagon - 2007
Onko tietoa kuinka tehokasta se on ja kuinka paljon ja moneen rakoon sitä täytyy pistää, että jyrinät vaimenee korvin kuultavasti?Megado kirjoitti:Biltemasta sekä motonetistä saa sellaista vaimennushuopaa joko ilman liimaa tai liimalla, lattia mattoa pois tieltä ja huopaa tilalle niin alkaa meteli katoamaan.
Focus 1.4 Trend Wagon - 2007
Ei kannata normaalia bitumimattoa laittaa kun on paljon helpommin asennettavia mattoja (ei lämmitystä kuumailmapuhaltimella) ja paremmalla vaimennuskyvyllä olevia saatavilla kohtuuliseen hintaan sekä esim. paljon autohifipiireissä kehuttu Vibroplast on paljon kevyempää kuin 4mm bitumi.jaska74 kirjoitti:autohifimiehet kehuvat sellasta ainetta kun noisekiller. ruiskutetaan suoraan sisäpeliten päälle joten purkaa kyllä pitää aika paljon
edit: ja tietenkin myös bitumimatto on hyvää jos jaksaa puuhastella
MK1 Fiesta
Ne bilteman vaahtopalat ei toimi ja kokeiltu on. Eivät ole ääntä imeviä/vaimentavia. Niitä voidaan kyllä käyttää pehmusteena/ eristeenä jos saa aivan tiiviiksi niin varmaan pitää ääniä kurissa, mutta muuten surkeeta tavaraa. Bitumeilla ja vastaavilla pyritään saamaan värähtelyjä kuriin joka vähentää järkevällä käytöllä meteliä paljon ja sitten päälle tälläistä pehmeää ääntä imevää materiaalia(valitettavasti myös imee vettä) niin tulee hiljainen.
Voisiko muuten joku antaa vinkkiä mistä saisi järkevän hintaista bitumia tai tuota vibroplastia?
Tuosta noisekilleristä haluaisin tietää enemmän kanssa minkälainen pinta siitä tulee jne
Voisiko muuten joku antaa vinkkiä mistä saisi järkevän hintaista bitumia tai tuota vibroplastia?
Tuosta noisekilleristä haluaisin tietää enemmän kanssa minkälainen pinta siitä tulee jne
Ite ostin noisetekistä 4mm bitumia painaa 7kg neliö ja hintaa oli 20e pala. aluks aattelin osta powersetistä vibroplastia mut paketti maksaa ovh hinnoin 39e paketti ja siin ei oo edes neliötä. ja tää on periaatteessa samaa mattoa ja ei tarttee lämmittää! leikkasin sopivat palaset ja sit putsasin ohenteella ja imurilla kaikki roskat ja mömmöt pois ja laitoin ton maton kii helvetin hyvä tarttumaan
vittuku piti siirtää mattoa muutama sentti ni sai repiä kynet verillä mattoa irti
ja kyl hävis soratie melut melko hyvin 8)


http://www.powerset.fi/autohifi/tarvikk ... oxudol.htm
tuota laitettiin 5 litraa uuden sedan mallisen mk1 focuksen pyöränaukkoihin, ilman muita muutoksia sisämelu 100kmh vauhdissa mitattuna nokia kännykän db mittarilla laski ~6db...
kyseessä ei ollut hifiauto vaan ihan tavallinen käyttöpirssi jonka rengasmelu oli miltei hulluksi tekevää..
on ihan niinku alustamassaa käytökseltään, sisältää ruosteenestoainetta ja on päällemaalattavissa muistaakseni.
tuota laitettiin 5 litraa uuden sedan mallisen mk1 focuksen pyöränaukkoihin, ilman muita muutoksia sisämelu 100kmh vauhdissa mitattuna nokia kännykän db mittarilla laski ~6db...

on ihan niinku alustamassaa käytökseltään, sisältää ruosteenestoainetta ja on päällemaalattavissa muistaakseni.
Laitoitko vain lattiaan vai myös pyöräkoteloihin ja etuseinään?pynski-89 kirjoitti:Ite ostin noisetekistä 4mm bitumia painaa 7kg neliö ja hintaa oli 20e pala. leikkasin sopivat palaset ja sit putsasin ohenteella ja imurilla kaikki roskat ja mömmöt pois ja laitoin ton maton kii helvetin hyvä tarttumaan ja kyl hävis soratie melut melko hyvin 8)
Tuo on ilmeisesti alustan pohjaan, eikä lattian sisäpuolelle tarkoitettua tököttiä. Meidän autoa täytyy vaimentaa sisäpuolelta koska ruostesuojaus on jo tehty, eikä sen päälle voi enää laittaa mitään.samiharju kirjoitti:http://www.powerset.fi/autohifi/tarvikk ... oxudol.htm
tuota laitettiin 5 litraa uuden sedan mallisen mk1 focuksen pyöränaukkoihin, ilman muita muutoksia sisämelu 100kmh vauhdissa mitattuna nokia kännykän db mittarilla laski ~6db...
Kirjoitin tuonne http://www.noisetek.fi ja kysyin minkä hintaista olisi Fockuksen lattian äänieristäminen etupenkeistä kojelautaan päin. Vastasivat sen maksavan noin 1000 euroa! Ilmoitin hinnan vaikuttavan siltä, etteivät edes haluaisi tehdä kyseistä työtä.
Onkohan sitä olemassa mitään muita yrityksiä jotka tekevät autojen sisäpuolen demppauksia?
Focus 1.4 Trend Wagon - 2007
Miksi tuohon suuntaan?Timo JM kirjoitti:....minkä hintaista olisi Fockuksen lattian äänieristäminen etupenkeistä kojelautaan päin.
Ainakin -02 Mondeossa auton alkuperäinen äänieristys näyttää hoidetun paremmin etupenkeistä kojelautaan päin. Mondeon ongelmana on äänierityksen puutteellisuus etupenkkien takana ja takapyöräkoteloissa. Nuo paikat on helppoa ja halpaa äänieristää itsekin raskasmatolla.
Mondeo 1.8 Trend Wagon ESP -02 (loppusijoitettu 190tkm/10v jälkeen)