Mondeo -07 2.0 TDCI vireistys

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
jamo
Viestit: 74
Liittynyt: 04 Syys 2005 00:10
Paikkakunta: turun tienoo

Mondeo -07 2.0 TDCI vireistys

Viesti Kirjoittaja jamo »

Mulle on siis tulossa (uusikorinen) 2.0 TDCI Mondeo 6-vaihteisella automaattiaskilla. Tehontarve on kaiketi ilmeinen (130hv/320nm). :roll:
Eli kumpi on parempi: joku lastu vai PSI-boksi?:? Jos lastu, niin onko Karala oikea paikka vai joku muu?
Jos PSI-boksi, niin tuota saa kaiketi täältä turun suunnalta missä vaikutan?
Olisin valinnut 2.2 litraisella koneella jos olisi saanut automaattina (ehkä joskus tulevaisuudessa...).
Olen ajanut tähän mennessä työkseni 220 CDI mersua ja D5 volvoa (163hv), molemmat automaatteina ja tuo volvo on tuntunut just oikeanlaiselta yhdistettynä automaattiaskiin.
Eli nyt jännittää miten tuon 130hv/320nm foordin moottorin vääntö riittää viemään farkkua automaattilaatikolla...?
En tosin ole päässyt vielä ajamaan farkkua automaatilla. 2.0 bensakonetta keppilaatikolla kävin viikko sitten koettamassa ja oli kyllä mun mielestä aika heikko esitys... Vaati kierroksia paljon ennenkuin lähti kulkemaan 8)
Brainstorm
Viestit: 80
Liittynyt: 12 Maalis 2006 17:40

Viesti Kirjoittaja Brainstorm »

Siis et oo vielä ees autoa saanu ja on jo tarvetta lisäteholle :lol: Oiskohan sit kannattanu heti alkuun ostaa tehokkaampi verme alle :roll:
Mitsubishi Lancer GTi -94
ex. Ford Orion 1.6 EFi -91
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

DSG taitaa ollakin "hiukan" parempi loota kuin mitä muut on toistaiseksi tehneet ;)

Kertokaapas onko kukaan tutkinut uudempien foorttien diesel moottoreita, että onko niissä minkälaiset laatikon kiinnitykset ja kuinkahan helppoa se olisi kietaasta vanhaan takaveto vordsoniin. Suurin kysymys, että mistäpä noita saisi järkihintaan?
Toistaiseksi on saanu bensa 2.3 16v uusia halvemmalla kuin mitä purkaamot tahtoo varaosahaun kautta :lol: , mutta ei taida uudempien koneiden kanssa enää olla sama asia...
pikku-matti
Viestit: 102
Liittynyt: 26 Kesä 2006 00:01

Viesti Kirjoittaja pikku-matti »

Multa löytyy ylimääräisenä Speed Busterin palikka ( http://www.speedbuster.de ) TDCi Mondeoon jos kiinnostaa..Lupaavat muistaakseni 155hp ja vajaa 400Nm..
Avatar
jamo
Viestit: 74
Liittynyt: 04 Syys 2005 00:10
Paikkakunta: turun tienoo

Viesti Kirjoittaja jamo »

Älä nyt (brainstorm) halvaannu?
Siis en ole vielä ajanut kyseistä yhdistelmää, mutta noin niinku numeroiden valossa vois "pikku" lisäteho olla paikallaan... 8)
Tulevalla viikolla soittelen myyjälle jos olis farkkua testattavana automaatilla ja 2.0 dieselillä.

Lisäksi tällä hetkellä on tilanne sellainen että jos haluaa dieselin automaatilla niin ei ole muuta moottorivaihtoehtoa...

Ilmoittelen lisää jahka olen ajanut kyseisen kärryn...
Vastaa Viestiin