Selailin kaikki vanhat topicit läpi, mutta vastaavaan ongelmaan ei tuntunut vastausta löytyvän...
Auto ollu mulla vasta viikon, mutta keskuslukon perushäikät on jo tuttuja (aukoo kaikki ovet ajossa, vaikka vaan kuskin ovi on avattu liikkeelle lähtiessä. Reagoi myös ajoittain huonosti kaukosäätimeen) Toiminut kuitenkin suht ok.
Mutta tänään (sateinen keli) sitten kuitenkin huomasin, että ajotietokoneen (ajoneston) valo paloi ajossa ja vilkutteli. Viaksi ilmeni palanut keskuskukon sulake (20A sulaketaulun numero 25). No, laitoin toisen, joka kesti yhden kaukosäätimellä sulkemisen, seuraava samoin. Kokeilinpa vielä yhden ja suljin oven avaimella, sama juttu. Sitten loppuivat sulakkeet. Vetokoukun pistorasia on tarkastettu silmämääräisesti ja hyvältä näytti. Varmuuden vuoksi CRC:llä hölvätty. En viitsinyt vielä kokeilla 25A/30A sulaketta alkuperäisen tilalle...
Kuskin puolen parkki näytti olevan pimeä, mutta ei luulisi siitä johtuvan...
Pitää varmaan repiä ovipahvit irti ja tarkastaa ainakin kuskin lukon likaisuusaste ja hölvätä sieltäkin CRC:llä, koska sen kautta ilmeisesti keskuslukko ohjaa muita ovia... Toi sulakkeenpolttelu kuitenkin vähän nostaa karvoja pystyyn...
Oisko täällä tarjolla pikavinkkiä, mistä ois joku saanut vastaavan (oikosulku)vian paikallistettua / korjattua?
Alkaa kyrsiä, kun on joka päivälle löytynyt jotain fixattavaa ja hämmentävää "noinkin uudesta" autosta.
- Lämmityksen pelkääjän puoleinen metalliputki pamahti puhki (perinteisesti sieltä laturin hihnan vierestä)
- Kuormitettaessa kone ääntää kun diesel 2500rpm asti (oisko resonointia pakopotken tiimoilta, vai ohjausboksin säädöt ketuillaan, tai jotain kalliimpaa?)
- Kaasupoljin on nahkea ja tökkii (oisko imusarjan läpän akseli kulunut)...
- Niin ja tuulilasiinkin tuli halkeama juuri kuskin näkökenttään.... No, okei toi tuulilasi olisi voinut sattua millä autolla vaan, mutta muuten tolla mun'daolla tuntuu olevan aika huono karma...
Kiitti infoista!!
Niinpä niin... Kun lakkaa satamasta, alkaa keskuslukko mystisesti taas toimia... Vaikkei Fordeissa enää Lucasin sähköjä olekaan, pimeyden jumala näyttää jättäneen jälkensä. Onneksi kalustosta löytyy myös tasavirtanen Mini, joten ei lopu sähköprobreemat tähän
Tarttee varmaan availla Mun'daon ovipahvit ja katsoa, mitä sieltä löytyy... Oven läpivientiliittimet oli ainakin ihan ok.
Muut viat odottaa vielä samanlaista ihmeparanemista... Odotellaan myös innolla seuraavaa sadekeliä, sulakkeita on nyt pussillinen
-Pelkääjän takaoven motor oli kaputt, siinä lieni syy probleemaan...

Tarttee varmaan availla Mun'daon ovipahvit ja katsoa, mitä sieltä löytyy... Oven läpivientiliittimet oli ainakin ihan ok.
Muut viat odottaa vielä samanlaista ihmeparanemista... Odotellaan myös innolla seuraavaa sadekeliä, sulakkeita on nyt pussillinen

-Pelkääjän takaoven motor oli kaputt, siinä lieni syy probleemaan...