Zetecin öljynpaineet
Zetecin öljynpaineet
Eli eli, Escort tuli juuri korjaamolta, oli tyhjäkäynti kadoksissa ja kansi kiero (kansipahvi ja venttiilinvarren kumit vaihdettiin ja kansi oikaistiin). Ne korjattiin, ajelin huoletta noin 200km, kunnes ajoin tuossa kotiin juuri ja kun parkkeeraamaan aloin niin huomasin että öljynpaineen varoitusvalo paloi. Lämpömittari näytti alle normaalia. Kävin kone ihan hyvin ym ennen kun huomasin valon palavan.
Auto sammuksiin ja tarkastelemaan öljyn pintaa ja onko nesteet sekaisin. Eivät olleet. Kaikki näytti olevan ok. Mikähän mahtaisi olla syynä moiseen äkilliseen öljynpaineiden katoamiseen?
Alkaa pikkuhiljaa olla tuo oma taivaspaikka lunastettu. Tonni meni tuohon kaikkeen korjaukseen että saisi auton ajoon, ja heti taas hajalla. En tiedä onko huono tuuri vai onko myyjä kusettanut auton kunnon kanssa.
Auto sammuksiin ja tarkastelemaan öljyn pintaa ja onko nesteet sekaisin. Eivät olleet. Kaikki näytti olevan ok. Mikähän mahtaisi olla syynä moiseen äkilliseen öljynpaineiden katoamiseen?
Alkaa pikkuhiljaa olla tuo oma taivaspaikka lunastettu. Tonni meni tuohon kaikkeen korjaukseen että saisi auton ajoon, ja heti taas hajalla. En tiedä onko huono tuuri vai onko myyjä kusettanut auton kunnon kanssa.
Käyttökinnerinä Escort -96 1.8l CLX
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
No kun ei taida olla. Nyt koneen oltua pari tuntia kävin kokeilemassa, paineet ok. Ja ei syttyneet. Eli korjaamokeikan jälkeen ensimmäinen kerta noin pitkää aikaa ei maantieajoa ja syttyi, ja kuuma päivähän siis oli/on, eli voisiko öljyjen viskositeetti olla moiseen syynä? Ja pitäisikö moisesta huolestua.
Käyttökinnerinä Escort -96 1.8l CLX
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
Noniih, eli ongelma esiintyy taas. Olin tuossa tankkaamaan lähdössä, yhtäkkiä syttyi valo. Hetken kuluttua kokeilin startata, valo sammui ja jäi välkkymään tyhjäkäynnillä, eli aivan siinä rajoilla palaako vai eikö. Kierroksilla ei pala.
Olisiko öljypumppu menossa? Miten hankala ja kallis operaatio moinen on?
Olisiko öljypumppu menossa? Miten hankala ja kallis operaatio moinen on?
Käyttökinnerinä Escort -96 1.8l CLX
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
Sinne soiteltu jo, piti tänään mennä öljynpaineet mittaamaan, todettiin että ei kannata nyt kun ei oo vikaa esillä. Joten jätin menemättä. Ja heti sit taas tuli prkl. Asiaa ei helpota et oli kahdella eri korjaamolla. Aditalla ja sitten pikkuputiikissa.
Käyttökinnerinä Escort -96 1.8l CLX
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Lohkon takapuolella, apaut keskellä kaikkea oleva '22 millinen (muistaakseni) mutteri' josta lähtee sähköjohto. Toimii öljynpaineen merkkivalon 'katkaisijana'. Ja niinkun tuolla sanottiinkin, toi kannattaa kyllä vaihtaa. Ei olisi ensimmäinen joka takkuaa.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Vika korjaantui tuon osan vaihdolla. Samalla mitattiin öljynpaineet, en muista kuinka paljon paineita oli mutta kuulemma enemmän kuin omiin tarpeisiin. Vanha tosiaan tihkutti öljyä jo.
Kiitoksia vastanneille, kerrankin oli halpa korjaus, 3€.
Kiitoksia vastanneille, kerrankin oli halpa korjaus, 3€.
Käyttökinnerinä Escort -96 1.8l CLX
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)