sierra 1.6 ohc -> 2.0 ohc, katsastus ok?
sierra 1.6 ohc -> 2.0 ohc, katsastus ok?
Vaihdoin joku aika sitten 1.6:seen sierraan kakslitrasen ohc:n ja olis katsastus edessä, mitä sanoo katsastusmies?? Tarvisko vaihtaa jarruja tai voimansiirtoo kans vai onko niissä mitään eroo?
Ja toinen juttu: Koneessa on vielä vanhan koneen kaasari ja käy tyhjäkäynnillä "ralliautomaisen" epätasasesti ja muutenkin köhii välillä , johtuuko kaasarista ja korjautuuko isomman vaihdolla?
Ja toinen juttu: Koneessa on vielä vanhan koneen kaasari ja käy tyhjäkäynnillä "ralliautomaisen" epätasasesti ja muutenkin köhii välillä , johtuuko kaasarista ja korjautuuko isomman vaihdolla?
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:47
- Paikkakunta: Veteli
Re: sierra 1.6 ohc -> 2.0 ohc, katsastus ok?
maxcox9 kirjoitti:Vaihdoin joku aika sitten 1.6:seen sierraan kakslitrasen ohc:n ja olis katsastus edessä, mitä sanoo katsastusmies?? Tarvisko vaihtaa jarruja tai voimansiirtoo kans vai onko niissä mitään eroo?
Ja toinen juttu: Koneessa on vielä vanhan koneen kaasari ja käy tyhjäkäynnillä "ralliautomaisen" epätasasesti ja muutenkin köhii välillä , johtuuko kaasarista ja korjautuuko isomman vaihdolla?
ite en ota kantaa puolin tai vastaan mutta tosiaan jos et sano mitään koneen vaihdosta niin ei ne siellä mitää huomaa.(todennäkoisesti!).. ja sen voin sanoa että nuo 8">9" rumpuihin on vähän ylimainostettua koska etujarruthan on samat esim itellä oli ennen tuo 1.6 sierran ja siinä oli 8" rummut takana niin kyllä ne paljon tehokkaamman oloset oli kun nuo nykyset 9", ja mutta ei nuo 9" rummut kyllä ota MULLA yhtä hyvin...
eli suomeksi, mun vanha 1.6 sierra kyllä pysähty vahintään yhtä tehokkaasti kuin tuo nykynen 2.0i ohc 9" rummuilla.
pintaa kyllä on paloissa. ja kun sanotaan että on tyhmää leikkiä jarruttomalla autolla niin ei tuo 2.0 kaasari OHC kyllä mikää tykki oo


Ford F250 4x4 7.3td -99
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
jos on sellanen katsastusmies joka on räplänny fordeja niin on varmaa ettei tartte edes lohkon kylkeen kattoo että onko mitkä numerot kun älyää ettei se ole kuustoistasatanen. ja ne jarrut .. oma kokemus on kyllä että kun motarilta ajat rampille ja jarrutat pitkään, on ne jarrut muutenkin aika kuumana vaikka olis ihan 2.0 jarrut.mut jos haluaa ajaa poljin lattiassa ja puristaa rattia toivoen ettei jarrutus mene pitkäks niin tehkää kuinka haluatte.
irc voicecoil
-
- Viestit: 111
- Liittynyt: 18 Maalis 2005 21:08
- Paikkakunta: Humppila
Joulun alla yks jannu tuosta naapuripitäjästä myi 3000 Caprin Bi-Turbo paperit 400€:llaCOSSUHENKKA kirjoitti:Kyllähän sita sai vielä 80-luvulla muuteltua autoa melkeinpä miten lystäsi.
Oon mäkin kuullu juttua yhdestä kaverista, jolla oli caprissa 2.0
tuplaturbo tekniikka ja tarina kertoo, että muutokset oli otteessa
Re: sierra 1.6 ohc -> 2.0 ohc, katsastus ok?
tarkotin tuota ilman jarruja asennetta. Voihan sitä virittää, eihän niillä jarruilla mitään kyllä teekkään, vai ?sierramies-87 kirjoitti:

-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Eipä niitä enää tänä päivänä saakaan. Joskus muinoin myönnetyt luvatkin on menneet umpeen. Granadaan tosin saattaisi jonkun kasin saadakin; suurin tilavuus mitä siihen saa nykyään leimattua on ~3750. (1 korimalli)Herkko kirjoitti:Sitähän sitä joskus ihmettelee,että millä
ilveellä ne saa leimattua sitte nuita kasilla olevia Granadoja
tahi saatikka Taunuksia?
Ja yksi hurja näilläkin palstoilla aikoinaan
kerto välikoppa Escortista 221cid kasilla...
Taunukseen taas ei saa kuin ~2875. (max teho 136,8 hv)
mk2 (ja1) escoon ei enää saa kuin ~2500 cc koneen.
onhan noita iso-lohko voorteja viellä jonnin verran mutta vähiin on käymässä... tuossa naapurin äijjä tiputti taunuksensa pois kilvistä jokunen vuosi sitten ja on siitä lähtien kärryä entisöinyt----> yritti leimalle niin katsastus mies oli kovin kummissaan, pelissä kun sattui olemaan jokin jenkki maailman hirmutus mylly... mutta pitkän väännön jälkeen ake kelpuutti auton leimaan "erikois luvalla" , perusteena auton edellisen rekisteröinni laillisuus...
Eikös myös 1600:ssa ole tuommoinen kaksi kurkkuinen, myöhään aukeva kaasari vakiona? omassani oli ainakin...sierramies-87 kirjoitti:varmaan kannattais laittaa se 2.0 orkkis kaasutin..eikös niissä ole 2kurkkunen weber...jossa toinen kurkku aukeaa kun painaa kaasua yli 3/4...näin ainakin jostain luin.
Osaamattomat valittaa
Kyllä uudemmissa. mutta on vain pienempi kuin 2.0. Vanhemmissa 1.6 koneissa taitaa ainakin joissakin olla jopa yksikurkkuinen "mehumaija".Sierrain kirjoitti: Eikös myös 1600:ssa ole tuommoinen kaksi kurkkuinen, myöhään aukeva kaasari vakiona? omassani oli ainakin...

Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45