TD Escort

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
ATK
Viestit: 3
Liittynyt: 04 Kesä 2007 21:45

TD Escort

Viesti Kirjoittaja ATK »

mikä mahtaa olla escort -97 td endura-de oikea ahtopaine. Ostin Escon helmikuussa ja ne mittarin mukaan oli 1bar. Nyt kuitenkin paineet putosi ja mittari ei nouse kuin 0,4 aika laiskalta tuntuu meno.
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

tutki kaikki paineletkut ettei ole vuotoja, katso onko ahtopainekello kiinni (näkyy siitä kuskinpuolelta katsottaessa coolerin alla). tukkeutunut ilmanputsari voi tehdä tuon myös. se ahtopainekellokin saattaa olla tiensä päässä.. näillä nyt ensialkuun.
ATK
Viestit: 3
Liittynyt: 04 Kesä 2007 21:45

Td Escort

Viesti Kirjoittaja ATK »

Vaihdoin koko turbon eilen kun ajattelin että siinähän sen vian luulisi olevan, jolla ei ollut vaikutusta ei paljon v..ta. Ei misssään tunnu olevan vuotoja. Pakokaasutesti 1,07 ekalla yrittämämllä toisella 0,5. hukkaporttikin oli tiivis. Voiko vika kuitenkin olla pumpussa ?
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

miksi ihmeessä kaikkein kallein osa pitää heti sukkana vaihtaa?
ATK
Viestit: 3
Liittynyt: 04 Kesä 2007 21:45

Viesti Kirjoittaja ATK »

No, kun yksi kaveri on ford huollossa ja epäili turboa, kävin kuitenkin tammer-dieselissä ja niiden vastaus tuohon ahtopaineisiin ota turbo irti ja tuo tänne niin katsotaan kustannus avio ~800€ ei kiinnostanut maksaa noin paljoo. Pirkkalasta löytyi samanlaisen koneen turbo 300€ joten pakko oli kokeilla mutta ei auttanut...
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

kokeilitko turbon kellon jäykkyyttä? se pitäisi olla aika jäykkä vetää käsivoimin pitkäksi, jos on löysä niin vaihtoon, uus ~100e esim http://www.autoracing.fi

tarkista vielä kaikki letkuliitukset yhä uudelleen ja uudelleen, imusarjan vuodot jne paikat mistä paine voi päästä karkuun. isoa reikää ei tarvii että ahdot on hukassa, pieni falskaus riittää pilaamaan paljon. todennäköisin syy löytyy noista letkuista/putkista.

jos et jo tehnyt, niin tutki ilmanputsari ja sille tuleva putki / lähtevä putki ettei ole tukoksia tai litissä. yks mahdollinen syy matalille ahtopaineille on se ettei saa kunnolla polttoainetta, joten on syytä tarkistaa polttiainelinjat ja suodatin myös. siinähän on pakokaasuahdin, se ei ahda jos ei saa polttoainetta ja siten tuota pakokaasua..

harvoin se on turbossa vika jos on vain alhaiset paineet eikä muita oireita esim savutusta..
Vastaa Viestiin