esko ei käynnisty, petti perskele kesken reissun!!!
esko ei käynnisty, petti perskele kesken reissun!!!
hyrryyttelin eskortti -93,1.6 zetec-äyskärilläni mäkkärin autokaistalle,sammutin tilatessani evästä luurista,ja siihen se perskele jäi..noloa
onneksi oli hieman mäkeä,niin lykittiin mäkilähdöllä käyntiin ja nolona kotiparkkiin,siihen se sitten jäi.
virta-avainta kääntäessä kyllä naksahdus kuuluu,mutta siihen se jääkin.
starttia hakattu ja kolistelu solenoidia,ei mitään vaikutusta.
onko muita halvempia vaihtoehtoja rikkimenneeksi osaksi,kuin startti...114e motonetissakin .
prkl...
onneksi oli hieman mäkeä,niin lykittiin mäkilähdöllä käyntiin ja nolona kotiparkkiin,siihen se sitten jäi.
virta-avainta kääntäessä kyllä naksahdus kuuluu,mutta siihen se jääkin.
starttia hakattu ja kolistelu solenoidia,ei mitään vaikutusta.
onko muita halvempia vaihtoehtoja rikkimenneeksi osaksi,kuin startti...114e motonetissakin .
prkl...
"p*ska kala sanos akka kun sammakon sai"--sama juttu kun sain escortin..
Olekkos kokeillut nykiä akulta tulevaa paksua kaapelia solenoidin päästä, muutamassa sierrassa kyseinen kaapeli on päässyt löystymään. Polttaa mutterin ja prikat niin että solenoidi kyllä naksuu, muttei starttaa. Uudet prikat väliin ja mutteri kireelle. Toinen vaihto ehto on noi hiilet, startti pöydälle ja purkuun
vika löytyi!
se solenoidilta lähtevä 4cm pitkä,paksu SUOJAAMATON johto oli kokonaan poikki..
olin jo siinä vaiheessa ostaa päräyttänyt kokonaan uuden startin, niin kuitenkin nyt laitettiin se uusi sinne kiinni, vaikka vika oli silminnähtävän yksinkertainen ja halpa siinä vanhassa.
tuumailin jotta ompahan talvea vasten ede startti kunnossa .
kustansi motonetissa 114e ..no, saahan siitä edes lohduksi sen 20euron panttimaksun takaisin kun vie tuon vanhan sinne.
ja eikun odottelemaan,mitä seuraavaksi laukeaa
olin jo siinä vaiheessa ostaa päräyttänyt kokonaan uuden startin, niin kuitenkin nyt laitettiin se uusi sinne kiinni, vaikka vika oli silminnähtävän yksinkertainen ja halpa siinä vanhassa.
tuumailin jotta ompahan talvea vasten ede startti kunnossa .
kustansi motonetissa 114e ..no, saahan siitä edes lohduksi sen 20euron panttimaksun takaisin kun vie tuon vanhan sinne.
ja eikun odottelemaan,mitä seuraavaksi laukeaa
"p*ska kala sanos akka kun sammakon sai"--sama juttu kun sain escortin..
Mulla on laitettu defa ja lisätty johtoja käynnistin tms releen pohjan alle. Äly hoi kun laitetaan 2 puoli senttiä paksua johtoa tavalliseen abikoon kiinni. Pohja kuulemma maksaa 300 e. Liekö totta tai joku toinen osa. Tämä on jarrutehostajan vieressä ja siinä releessä lukee Bosch päällä.
Ford Escort Express 1.8 dsl 1995 alkuvuosi.