Kaasuläpän asennon tunnistin V6 mondeossa

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
atteyl
Viestit: 21
Liittynyt: 18 Tammi 2007 17:08
Paikkakunta: Iitti

Kaasuläpän asennon tunnistin V6 mondeossa

Viesti Kirjoittaja atteyl »

Kyse on 2,5l v6 vm.-03, vikana on edelleen nykiminen/pätkiminen, nyt on vaihdettu ylä ja alapään asennontunnistimet ja molemmat lambdat, ilmamassa mittari on "pesty" ja on mekaanisesti ehjä ja uudet tulpat vaihdettu. Nyt haluaisin tietää paljonko kaasuläpän anturissa pitää vastus arvot olla ja voiko siinä esiintyä kohtaa jossa yhteys olisi "poikki" ja onko sitä fordilta saatavana? Äsken mittailin ja "alussa" on sellainen kohta tyhjäkäynniltä pois siirryttäessä että kestää hetken vastusarvo löytää..
mondeo99
Viestit: 44
Liittynyt: 02 Joulu 2005 11:12
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja mondeo99 »

Vanhemmassa (2000) 2.5 V6 ohmit on 400-6000.
Mitataan keskinavan ja vuorotellen kummankin sivunavan väliltä.
Liikuta läppää hitaasti kiinniasennosta täysinauki-asentoon vastuksen suuruutta tarkkaillen.
Mikäli arvot poikkeavat ilmoitetusta tai vastus muuttuu äkillisesti on tunnistin viallinen, vaihda uuteen (vapaa lainaus alfamerin kirjasta)
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Mun mielestä tarkemman tuloksen saa kun mittaa jännitteen kanssa. ainakin vanhemmissa arvot oli jotain 0,5V-4,7V Tosta näkee tarkkaan, että mitä tietoa eculle menee.
Ja ei saisi olla mitään tyhjää kohtaa kyllä liikutettaessa anturia.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Re: Kaasuläpän asennon tunnistin V6 mondeossa

Viesti Kirjoittaja WSE »

atteyl kirjoitti:Kyse on 2,5l v6 vm.-03, vikana on edelleen nykiminen/pätkiminen, nyt on vaihdettu ylä ja alapään asennontunnistimet ja molemmat lambdat, ilmamassa mittari on "pesty" ja on mekaanisesti ehjä ja uudet tulpat vaihdettu. Nyt haluaisin tietää paljonko kaasuläpän anturissa pitää vastus arvot olla ja voiko siinä esiintyä kohtaa jossa yhteys olisi "poikki" ja onko sitä fordilta saatavana? Äsken mittailin ja "alussa" on sellainen kohta tyhjäkäynniltä pois siirryttäessä että kestää hetken vastusarvo löytää..
Taasko sitä on korjattu huvikseen tutkimatta ensin vikakoodeja :)
Jos asennontunnistin on mitatessa poikki miltään kohtaa niin varmasti aiheuttaa ongelmia, se ensin vaihtoon ja sitten nollataan vikakoodit, ajetaan vaihtelevaa ajoa ja katsotaan koodit uudelleen onko muuta vikaa.
Vastaa Viestiin