Eskon lambda-anturi?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Eskon lambda-anturi?

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Onkos kukaan vaihtanut tarvikeanturia -96 1.8 Zetecciin?
Minä vaihdoin kun luulin vian olevan siinä, mutta ei ollut, oli myynnissä tarvikkeena kaksi eri mallia! :shock:
Ostin molemmat ja laitoin vain toisen paikalleen, hyvin pelittänyt mutta mielestäni kulutus on noussut! :twisted:
Kysymys? Kumpi seuraavista antureista on oikea?
1. NTK: S4/0ZA624-E4/1952
2. NTK: S4CG/0ZA624-E5/1919
Vai onko kumpikin vääriä? :roll:
(tuo NTK on NGK:n pulju)
TuomasY
Viestit: 162
Liittynyt: 19 Joulu 2005 21:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eskon lambda-anturi?

Viesti Kirjoittaja TuomasY »

Monteonisti kirjoitti:Onkos kukaan vaihtanut tarvikeanturia -96 1.8 Zetecciin?
Minä vaihdoin kun luulin vian olevan siinä, mutta ei ollut, oli myynnissä tarvikkeena kaksi eri mallia! :shock:
Ostin molemmat ja laitoin vain toisen paikalleen, hyvin pelittänyt mutta mielestäni kulutus on noussut! :twisted:
Kysymys? Kumpi seuraavista antureista on oikea?
1. NTK: S4/0ZA624-E4/1952
2. NTK: S4CG/0ZA624-E5/1919
Vai onko kumpikin vääriä? :roll:
(tuo NTK on NGK:n pulju)
Olen vaihtanut Motonetistä ostetun anturin sigun mukaiseen värkkiin. Ei kai noissa lambdoissa yleensä muuta käytännön eroa ole kuin, että onko kolmi- vai nelijohtoinen. Nelijohtoisissa on lämmitysvastus sisällä.

Oma lukunsa ovat laajakaistalambdat, joista saa tarkempaa informaatiota ulos, mutta näitä on vain harvoissa autoissa.

Tarvikelambdan kuin tarvikelambdan luulisi käyvän Fordiin kuin Fordiin. RS2000:ssa on muistaakseni lambdan kiinnitys erilainen - suuremmat kierteet tai vastaavaa. Muuten ne lienevät aika samanlaisia.

On sellainen mahdollisuus, että olet laittanut lambdan johdot jotenkin väärin ja sen seurauksena auto käy nyt jatkuvasti vikasietotilassa tai vastaavaa.

--
Tuomas Yrjövuori
Escort 1.8 16V CLX 4d -92
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Mulla tuntus olevan samaa ongelmaa että lambdan vaihdon jälkeen tuntus kulutus nouseen ja asennus meni niin että väri väriin ja nippuun :D
Escort 1.8 sport -97
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Kai sentään laitoit niillä mukana tulleilla puristusliittimillä ja kutistejatkolla lambdat kiinni??? Ainakin noi NTK:n lambdat jotka korppariin tilasin oli sitä mallia, että ne ottaa vertailuhapen sieltä johdon kuoren välistä.
Tai näin paketissa väitettiin...
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
lassi
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Joulu 2005 13:27

Viesti Kirjoittaja lassi »

Täällä oli sota siitä vertailuhapen johdon kautta saannista uskokoon keen ei :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :?
HUh Huh huijaa!
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Johdot on väri-väriin. Päästöt OK oli ainakin viime syksynä vaihdon jälkeen katsastuksessa. Kulutus noussut (mielestäni) 0,5-1 litraa satasella, tehot tallella (mielestäni), siis tuskin vikasietotilassa ja haistelee happea liitoksista? :shock:
Oli tuo S4CG käytössä viime syksystä ja nyt S4 paikallaan, saas nähä miten käy parin takillisen jälkeen? :roll:
Pitää kait varalta fiksata nuo liitoksetkin jos muu ei auta!
Vaimo ajelee tuolla ja vois auttaa jos itse polkis kunnolla, siis tuota Eskoa! :D
Alennuin tutkiin "manuskaa" ja kyllä siinä kehoitettiin tekeen tiiviit liitokset! :oops:
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

TeRoK kirjoitti:Kai sentään laitoit niillä mukana tulleilla puristusliittimillä ja kutistejatkolla lambdat kiinni??? Ainakin noi NTK:n lambdat jotka korppariin tilasin oli sitä mallia, että ne ottaa vertailuhapen sieltä johdon kuoren välistä.
Tai näin paketissa väitettiin...
Niin se tekee, kannattaa uskoa asiantuntijoita ;)
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kait pitää johtojen, siis mustan ja harmaan, olla lähekkäin jos "välitilaa haistelee"? 8)
Manuska kehoitti mittaan vastuksen ja valitseen sen mukaan oikean!
S4 muistaakseni yli 10 kilo-oohmia ja S4CG alle.
Vanhassa oli "ääretön" vastus, siis yli tuon rajan? 8)
Mutta samoin oli molemmissa uusissa, menee yli hilseen! :shock:
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Meni tankillinen 7,5l/100km sekalaisessa ajossa, kait jo lähellä oikeaa?
Vastaa Viestiin