Onko sulla ollut alipainemittaria koskaan "antiikkiautossa"? Kyllä se nollaa näyttää kun painat kaasun pohjaan. Tai testaa seuraavasti: Jos autossa(bensa) on alipainetehostin, niin kiihdytä ja pumppaa vasemmalla jalalla samaan aikaan jarrua. Muutaman polkaisun jälkeen poljin tulee kovaksi, kun tehostajasta loppuu alipaine, eikä moottorista tule lisää.Monteonisti kirjoitti:Kyllä alipainesäädin säätää sytkää myös kierroksilla!Lisäksi oli myös keskipakosäädin! Nyt on kyllä kyse "antiikkiautoista" joten en muista tarkkaan vaikutuksen määrää ja suhdetta!
CVH 1.4 käyntiongelma...
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
hyvähän se on painella eri aikaan pedaaleja jos on tyhjäkäynti
itellä ei oo minkäännäköstä ryyppyä autossa,niin lämpimäksi tulee ajeltua aina vasen jalka aika paljon jarrulla ja oikea kaasulla koko ajan..
ja joskus mutkissa pieni samanaikainen jarruttaminen auttaakin vähän
kun keula nyökkää matalammalle..lähtee sivuheitto
aika hyvin..


itellä ei oo minkäännäköstä ryyppyä autossa,niin lämpimäksi tulee ajeltua aina vasen jalka aika paljon jarrulla ja oikea kaasulla koko ajan..
ja joskus mutkissa pieni samanaikainen jarruttaminen auttaakin vähän
kun keula nyökkää matalammalle..lähtee sivuheitto
aika hyvin..


ei sieltä mitään junia t...
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
No joo!
Tuolla vaan aikaisemmin kirjoitettiin, että säätää vain tyhjäkäynnillä?
Jos säätäs vain tyhjäkäynnillä niin silloinhan se ois tarpeeton kun tyhjäkäynnillä sytkän saa (tai vanhoissa sai) kohdalleen säätämällä?
Kyllähän se säätelee sytkää "kykyjensä mukaan", eli alipaineen muutoksen ja kalvon liikevaran mukaan, kun tuo loppuu ja kiekat nousee, keskipakosäätäjä hoitaa loput! 




-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
tojo onkin alipaine hel vetti, varsinki noi rotollat 80-luvun puolesta välistä.Monteonisti kirjoitti:Tuo mulle outoa!Oli kyllä yhdessä tojossa "satoja pieniä mustia letkuja", ei niistä hullukaan selvää ottanut, varsinkin kun ei viitsinyt eikä ollut tarvetta!
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Ihan sama, omassa autossa ei mene kuin kaksi alipaine letkua, toinen MAP:iin ja toinen hiilisäiliöön jotenZyaS kirjoitti:kai mun pitää vähän sotkee tätä soppaa lisää..
olemassa myös alipaine säätimiä jotka myöhästyttää ajotusta. myöskin sellaisia jakajia löytyy joissa on kaksi alipainekalvoa toinen kääntää myöhäselle ja toinen aikaselle..

Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Osaako joku kertoa minulle, miksi omassa Fiesta 1.4 cvh:ssa nuo alipaineletkun "läppäventtiilit" (2 kpl) ovat niin päin asennettu, että päästävät vain "puhalluksen" kaasarista jakajaan päin. Venttiilien päissä vieläpä lukee dist ja carb ja ne on niiden mukaan asennettu. Eikö tuo kuitenki pitäisi alipaineella toimia? Kaasari on muuten weber dftm ja jakaja muistaakseni lucas.