Ostamassa, Ford probea!

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Proppu
Viestit: 6
Liittynyt: 17 Touko 2007 23:42

Ostamassa, Ford probea!

Viesti Kirjoittaja Proppu »

Elikkäs. Olen suunnitellut semmoista, että hakisin Jonkunlaisen Proben jostain päin eurooppaa.
Kun sitten joskus päätän lähtee ostoksille, niin olis kiva tietää tyyppivikoja, yms. Plussat ja miinukset olis kiva tietää.

Oon kahtonut aika paljon tota viron http://fin.auto24.ee/main/mainindex.php autosivustoa, ja aika houkuttelevalta vaikuttas. Ootteko sitä mieltä, että saksa on se maa, mistä autot haetaan, vai voisiko myös esim virosta auton hakeminen olla järkevää?

Noista veroasioista sen verran, että jos ostan vaikkapa saksasta 3000e maksavan -94vm proben (orkkis), niin paljonko tommonen tulee loppupeleissä maksaan mulle, jos matkakuluja ei lasketa mukaan?

Sitten vielä. Jos nyt jollakulla on polttava halu etsiä mulle probea, niin:

inffoo:
-Auto sais tulla kustantaan jonkun hitusen alle 7000.
-24tappinen (mieluummin kun 12)
-Nahkajakkarat olis vain plussaa.
-Ei mikään supertunattu viritettyvehje, vaan ihan semmonen orkkis olis hyvä. :P
-Mittariin ei sais olla kertynyt päälle ~130-140 000km

Kiitos vastauksista jo etukäteen! :) [/url]
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

itselläni ei ole mutta turhan hyvin tunnen työkaverin kakspuokkosen veekuutosen..

ihan makee auto kaikinpuolin, mutta koneesta kadonnut täysin puhti vaikka kaikki on "OK". varaosia on hankala löytää ellei täysin varmaksi tiedä että tähän passaa 626 mazun osat.

mutta auto se on siinä missä muutkin, mutta siihen kannattaa varautua että varaosat maksaa isosti. mutta henk.koht. ottaisin tämän 2.2 litrasen turbon, vaikka vähempi tehua sellaisenaan, mutta enempi potenttiaalia.

mutta Proben omistajat valaisee paremmin autosta.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
J-uha
Viestit: 33
Liittynyt: 16 Loka 2006 17:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja J-uha »

Voi olla vaikea löytää (ainakaan -94) mallia joka olisi noin vähän ajettu ja tuohon hintaluokkaan. Saksassa ei sitten voi tietää mitä mittarille on tehty ym :/ Itsellä -94 V6 Probe ja olen ollut todella tyytyväinen. Sattui kyllä hyvä tuuri kun Saksasta auto ostettiin niin myyjä oli auton ensimmäinen omistaja ja vielä vanhempi mies (tuskin paljoa revitellyt, ainakin tehot tallella) :D Löytyi täydelliset hultokirjat ym. Autolla oli tuolloin ajettu n.180 000. Tuo varaosien hinta ei kyllä ole missään sisäänosto luokassa :D Toki löytyy aina tarvikeosaa ja mazdalta jotain, mutta jos haluaa VARMASTI sopivan osan, kannattaa kyllä omastamielestäni tilata Proben oma. (Tampereella on luotettavaksi osoittautunut firma Auto-Kivitila, joka pystyy hommaamaan Proben osia!) Itelle on tullu Proben tulpanjohdot ja jakopään kamat ton Auto-kivitilan kautta Saksasta ja Ruottista.. Raidetangon ku jouduin uusimaan, ni se löyty ONNEKSI jostai kolariprobesta ihan Suomenmaalta :P
Ford Probe 2.5 V6
Proppu
Viestit: 6
Liittynyt: 17 Touko 2007 23:42

Viesti Kirjoittaja Proppu »

Selvä juttu. :)

Kyllä mä nyt aikas varmasti oon tota probea ostamassa, jos nyt vain joku sopivan hintanen, ja siisti vehje löytys.
Paljonkohan ton proben (vaikka vm.94) veroprosentti on? Tullin sivuilla ei oo ollenkaan inffoo probesta. Toi on mun silmään sen verran komee vehje, että kai tommonen tosiaan on pakko ostaa.
Tosta V6 koneesta sen verran, että kuinkahan hyvin toi kestää jonkun näkösiä pikkuvirityksiä? Tottakai se riippuu kilometreistä yms, mutta ihan yleisesti.
Toi varaosien saanti on kyllä tosiaan vähän heikkoo, mutta onneks asun lähellä tota tampereen puljua, niin ei pitäs vissiin ihan mahdotonta olla. Tosin se osienkin saanti on varmaan "vähän" fygestä kii :lol:

Oon tuolta mobile.deestä kahtonu noita proppuja, ja semmonen kysymys olis, että kun katto specsejä, yms. Niin ei esim. 2000e maksava eroo juuri mitenkään 3200maksavasta, niin onko noissa sitten minkämoista kusetusta mukana?

Kokoajan kauhee hohde, että sais nyt ton kulkimen tohon pihaan :D
Proppu
Viestit: 6
Liittynyt: 17 Touko 2007 23:42

Viesti Kirjoittaja Proppu »

Antakaapa rakentavaa kritiikkiä, tai muuta palautetta tästä kulkimesta http://eng.autoscout24.com/home/index/d ... oto=0&zip=

Mun mielestä ihan näppärä. Onko hinta jotenkin oudosti suuri/pieni?
Niin ja sitten paljonkohan tommoseen olis verot. Jossain foorumilla joku uumoili, että jotain 1500e olis verot. Pitääkö paikkaansa?[/url]

EDIT: mun saksantaitojen mukaan tossa on joku lommo/ muu pahkura oikeessa kyljessä, mutta...
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Veroja/tullia jos mietit, niin suuntaa antavana vois pitää +30% hankinta hintaan :wink: ... Eli 3000€ maksavaan pirssiin tulis veroja n.900-1000€....

Itellä ei tuosta uudemmasta Probesta ole kokemuksia, mutta ykköskoppaseen 2.2GT:n oon ollu varsin tyytyväinen... Aikanaan itse päädyin tuohon ykköskoppaseen täysin turbon takia :wink: , siitä kun saa samalla rahalla enemmän hevosia ulos kuin tuosta kutos koneesta...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Proppu
Viestit: 6
Liittynyt: 17 Touko 2007 23:42

Viesti Kirjoittaja Proppu »

juuh. Omia kokemuksia mulla ei oo vielä ees neloskoneesta, mutta jotenkin haluisin ton V6:en. Luin jostain jenkkifoorumilta, että ei toi proben turbokonekaan mikään viritystä kestävä vehje ole. En millään haluis ruveta mitään konetta sen enempää laittaan, koska kuitenkin tää auto olis mulle vasta ensimmäinen. :) Kuitenkin sitä tehoa sais olla edes ihan vähäsen :P

Onko noi verot muka vaan ton verran? :o Oon kuvitellu, että ne olis aika vähän enemmän.

Osaisko joku vähän sanoo, että mitä kustannuksia tulis vielä näiden lisäks:
-Itse auto (n.3000)
-Verot (n.1000)
-Tuontikulut (siirtokilvet, yms.) jos joku halpa firma hakee, niin laittakaa linkkiä.
-Auton vakuutukset. n.1500/vuosi
-Autovero. (n.150?!)
-Katsastus (+100)

Tommosia kuluja nyt itse keksin.

Ps. Onkos tossa autossa niitä tyyppivikoja?
Proppu
Viestit: 6
Liittynyt: 17 Touko 2007 23:42

Viesti Kirjoittaja Proppu »

Onko noi verot muka laskettavissa suoraan auton ostohinnasta? Oon ymmärtäny, että ne lasketaan jotenkin eri tavalla. Kattoin joltain sivustolta noitten probejen veropäätöksiä, ja noin 20auton verokeskiarvo tais olla 2400e (sis alv 18%).
Tämän takia toi 30% (tai oikeestaan 29%) :P ostohinnasta tuntuu niin kauhian vähältä.
Avatar
Veka
Viestit: 55
Liittynyt: 26 Touko 2007 23:38
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Veka »

Itse etsin pitkään sopivaa probea ja viime viikolla ostinkin -97 GT:n Medici nahkasisustalla ja useimmilla sähköherkuilla. Kilsat on 149, huoltokirja, Webasto ja 2 melkein uudet renkaat molemmat 16" aluilla (Ford & Alesio) Hinta oli alle 6500 joten totesin että ei viitsi ryhtyä itse tuontihommiin. :)

Ei ole ostohinnalla mitään tekemistä autoveropäätöksen kanssa. Tullin antamat päätökset ovat kuitenkin julkisia joten voit käydä katsomassa http://www.tulli.fi Sieltä löysin seuraavanlaisen päätöksen:

Päätöspäivä 26.3.2007
Auto: Ford Probe 2.5 vm 1995
Ensirekisteröity: 28.7.1995
Ajokilometrit: 179.000
Verotusarvo: 5800€
Vero + ALV: 1682 + 370 = 2054€

eli ei tuollaisilla veroilla kovin paljoa viitsi vaivaa nähdä auton hakemiseksi ulkomailta. ;)
Vastaa Viestiin