turbotuksesta

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
JK-Tuning
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Tammi 2007 15:55

turbotuksesta

Viesti Kirjoittaja JK-Tuning »

Nyt on täs jo pidemmän aikaa rakenneltu turbo tanaria ruisku sierran tekniikalla, mut nyt tuli vähän kysyttävää. Elikkäs, toi jarrutehostinhan toimii alipaineella ja alunperinhän se ottaa alipaineen imusarjalta, mutta nythän sinne ei tuu enään alipainetta, vaan ylipaine. Toi tehosti ei varmaan toimi ylipaineella, joten mistä muut on ottanut ton alipaineen sinne? Voiko sen ottaa esim turbon imupuolelta?
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

Ihan normaalisti se noinkin toimii, alipaine siellä on, kun kaasuläppä on kiinni ja tehostimen putkessa on takaiskuventtiili (ainakin pitäs olla) , joka estää ylipaineen tehostajaan. :wink:
2.9i
Feel The Difference.
ilehmus
Viestit: 37
Liittynyt: 23 Loka 2006 09:01

Viesti Kirjoittaja ilehmus »

Juurikin noin. Jotkut vielä duunaa erillisen alipainesäiliön, jonne imetään alipaine kun vedellään kruisailua..

Tuo ratkasu ei vaan välttämättä kestä jatkuvaa kepittämistä jos ja kun säiliön alipaine loppuu. Yks vaihtoehto olis käpistellä alipainetehostimen tilalle vaikkapa hydraulinen.
Vastaa Viestiin