Escort 1.8i Zetekki jakopää

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
villek
Viestit: 3
Liittynyt: 07 Touko 2007 18:26

Escort 1.8i Zetekki jakopää

Viesti Kirjoittaja villek »

Kävin tuossa Biltemassa shoppailemassa kun pitäisi jakopään hinha vaihtaa. niin siellä ei ollut kiristin rullia ollenkaan tähän malliin. tarviiko kyseinen kone erillistä kiristin rullaa vai onko siinä joku automaatti härpäke? Ja onhan Eskossa 4 piuhanen lambda anturi?
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Re: Escort 1.8i Zetekki jakopää

Viesti Kirjoittaja hartza »

villek kirjoitti:Kävin tuossa Biltemassa shoppailemassa kun pitäisi jakopään hinha vaihtaa. niin siellä ei ollut kiristin rullia ollenkaan tähän malliin. tarviiko kyseinen kone erillistä kiristin rullaa vai onko siinä joku automaatti härpäke? Ja onhan Eskossa 4 piuhanen lambda anturi?
Vuosimalli olisi hyvä ilmoittaa, niin sitten tiedetään mitä hiluja sinne kuuluu. Kiristin on joko automaaginen tai manuaalinen vuosimallista riippuen, sekä jakopäähän kuuluu 2 ohjainrullaa. Vesipumppu on hyvä vaihtaa samalla. Gates/SKF/Ford originaalisarja on siitä katevä että nykyään sisätävät kaikki tarvittavat nippelitkin. Tuo lambada-juttu on taas vuosimallikohtainen, yleensä niissä on yksi 4 -johtoinen lambda.
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
villek
Viestit: 3
Liittynyt: 07 Touko 2007 18:26

Viesti Kirjoittaja villek »

Zori joo.. vuosimallihan oli 96.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

4 piuhaa, uusi kustantaa jotain 52€, siis lambda-anturi.
Tarvikkeena saa kiristirullan yleensä kaikista tarvikeliikkeistä, mutta jos eka vaihto, niin osta jousi ja pultti Voortilta kun ei ole alkuperäisasennuksena!
Meillä tosin ei ollut asennettu ekavaihdosssakaan! :shock:
Piti kiristää "sormituntumalla" mutta hyvinhän tuo on pelittänyt yli 50tkm! :D
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

Monteonisti kirjoitti:4 piuhaa, uusi kustantaa jotain 52€, siis lambda-anturi.
Tarvikkeena saa kiristirullan yleensä kaikista tarvikeliikkeistä, mutta jos eka vaihto, niin osta jousi ja pultti Voortilta kun ei ole alkuperäisasennuksena!
Meillä tosin ei ollut asennettu ekavaihdosssakaan! :shock:
Piti kiristää "sormituntumalla" mutta hyvinhän tuo on pelittänyt yli 50tkm! :D
Jousi ja pultti tulee mukan SKF/Fordin paketissa nykyään, sekä muut pultit.
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Vastaa Viestiin