Kansiremontista yleistä... kone 2l zetekki

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Ghostman_132
Viestit: 78
Liittynyt: 17 Maalis 2006 14:35

Kansiremontista yleistä... kone 2l zetekki

Viesti Kirjoittaja Ghostman_132 »

Tuli tossa purettua kantta pois kun pitkään on jäähd. nesteet kadonnu ja painetta tulee nestesäiliöön. Nyt kun on kansi irti ei ainakaan näy mitään halkeamia kannessa jne. Mutta palotilat on vähän vaalean kovan aineen peitossa, Myös sylinterissä näkyy yhdessä reunassa vähän ruskeeta valumaa. Ja kannen tiiviste ei ollut ihan parhaimmassa hapessa enään joten sen vaihto tulee nyt eteen. Pahalta vaan näyttävät nuo pako venat joissa on valkean harmaan ja violetin sävyjen sekotusta olevaa kovaa ja karheata tavaraa. Eikä ihan vähää olekkaan, myös venojen tiivistyspinnat olivat ihan mönjässä eikä puhtaasta ja kirkkaasta metallipinnasta ollut tietoakaan. joten ne ilm. menee vaihtoon jos haluaa päästä vielä katsastuksestakin läpi. Eli tarviiko minun tehdä muutakun hiotuttaa ne seetti pinnat puhtaiksi jotta voin asentaa uudet venttiilit. Vai tarviiko siinä ottaa jotain seikkoja huomioon? Tietysti kansi täytyy suoristaa myös.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kyllähän venat saa hiontatahnallakin sovitettua jos pahoja vikoja ei ole, samoin kantta ei tarvitse höylätä jos tiiviste hieman vuotanut! 8)
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Venttiilien heikko tiiviys ei kyllä mun järjen mukaan voi jäähdytysjärjestelmään kerääntyvää painetta aiheuttaa.

Itelläkin just päällä samanlainen paineenkeräysongelma ja vedenkiertohäiriö päällä, alkaa jo vituttaa tää ruuvaaminen.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
JuHo^
Viestit: 49
Liittynyt: 19 Marras 2005 21:23

Viesti Kirjoittaja JuHo^ »

Lohkon pinnan hiot hienolla paperilla puhtaaks paskasta

venttiili istukat miralla lävitte ja venttiilit hio siistiks ja kannesta siivu pois koneistamo hommaa... koneistamolla ne voi samalla putsata ne palotilat ja venttiilit

itte ku rupee kotona hiomatahnan kanssa sähläämää niin ei tule kovin hyvää jos istukat ja venat huonossa kunnossa...

Jos ei rahaa oo ylimäärästä ni vie ammattikouluun (mieluiten viimeistä vuotta olevien oppilaiden käsittelyyn) kyllä ne osaa kannen kunnostaa ja asentaa samalla uuden vv-kumit kun käskee...
Ghostman_132
Viestit: 78
Liittynyt: 17 Maalis 2006 14:35

Viesti Kirjoittaja Ghostman_132 »

joo no tuli nyt tehtyä budjetti päätös ja kaikki vanhat osat pidetään mutta koneistamolla ne hiotaan uudestaan ja puhdistetaan. Muuten olisi karannut käsistä kun edes uudet venttiilit eivät käy vaan jotuisi ostamaan ne lautaset ja kiilapalat ja hintaa olisi tullut jo 400€ pelkille uusille osille. Sitten vielä hionta... ei ole kyllä helppoa. Mutta nyt luulisi tulevan ihan ok.
Niin ja se paine sinne jäähd. järjestelmään tuli surkeasta kannen tiivisteestä mikä vuosi. Ne venttiilit piti vaan ottaa pois kun niiden kumit piti vaihtaa samalla kun ottaa auki, vaikka vanhoissakaan ei ollut kyllä mitään vikaa. Mutta kun on jo yli 200t mittarissa niin ne on hyvä vaihtaa samalla.
Vastaa Viestiin