Sierran kierrokset nousee itsestään
Sierran kierrokset nousee itsestään
Mulla on ford sierra vm. 86 2.0l kaasari koneella. Jos ajaa esim. 2 vaihteella pintakaasulla niin jokin ikäänkuin vetää kaasupoljinta hiukan, jonka seurauksena kierrokset nousevat n. 2000. Kierrokset saa alas vain katkaisemalla virrat, jonka jälkeen auto toimii taas muutaman sekunnin, jonka jälkeen se taas vetää kierrokset ylös. Tämä ongelma on vain lämpinä, kylmällä tätä ei esiinny. Oon tutkinu jo kaauvaijerin ja kaasaria vähän kattonu, mutta en oo mitää vikaa niissä huomannu.
tuskin haittaa on, kun ei oo leikannu kiinni.bloodray kirjoitti:jaap... onkohan tosta sitten jotakin haittaa kun tuo liitin on irti? Sillä toimii nyt ihan hyvin tuo auto.


Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Laitoin sen liittimen takas ja se vika alko taas vähän ajan päästä, mutta nyt se ei lähtenykkää pois sen liittimen irrottamisella. Kokeilin myös ottaa pois sen ryyppy piuhan, mutta ei sekään vaikuttanut. Eli mikäköhän tossa on? Jotenki se vetää sitä kaasuvaijeria hiukan jolloin ne kierrokset nousee.
mikäs tää vakionopeudensäädin oikee o
Nyt tuo on semmoinen, että ne kierrokset on kokoajan siellä n. 2000. oli kone sitten kylmä tai kuuma. Sellaisen asian myös huomasin, että kun virrat katkaisee avaimesta niin kone ei heti sammu vaan pätkii silleen oudosti ja vähän ennen sammumista pitää sellasen samanlaisen äänen kuin kuorma-autot, eli semmonen ihme diesel moottorin "hörähdys" 


ei mitää vakionopeuden säätimii ole
tuli vaa mielee se, ku autoissa jossa se on, niin ajossa ku laittaa päälle sen, niin se vähä vetäsee kaasupolinta samaan aikaan ku lähtee päälle, tai ainaki saabeissa
Vaihappa tulpat ihan hyviksee, josko niillä olis apua toho sammumisee (aina voi kokeilla)...ja site tarkistele maadotukset, että onko mite hyvi kiinni.


Vaihappa tulpat ihan hyviksee, josko niillä olis apua toho sammumisee (aina voi kokeilla)...ja site tarkistele maadotukset, että onko mite hyvi kiinni.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Itsellänikin teki Sierra tuota aina välillä, mielestäni enemmän kylmällä ja kostealla. Kylmällä koneella kierrokset pysyy hyvin mutta lämpimänä alkaa itsekseen kaasutella. Kaasuttamalla kierrokset putoaa hetkeksi mutta nousee taas itsestään. Sama jos hidastat mutkaan kakkonen silmässä ja jarruttelet niin kierrosten laskiessa tarpeeksi auto nostaa kierroksia itsestään. Katselin kerran kaasuvivustoa koneen ollessa tyhjäkäynnillä niin kaasuvivusto liikkui itsekseen. Yritin käsin pitää vipua paikoillaan mutta seilas silti. Ilmeisesti tyhjäkäyntimoottori veivaa vipua itsekseen.
Muistaakseni täällä oli aikoinaan juttua vastaavasta ongelmasta ja joku kertoi että kaasutinkorjaamolla huoltomies oli pyyhkäissyt hiekkapaperilla kaasutinvivuston alapinnan puhtaaksi. Kuulemma tyhjäkäyntimoottori maadoituu vivuston kautta ja jos siinä on pölyä yms välissä niin ei toimi kunnolla. Itse en tätä kokeillut miten vaikuttaa mutta kannattaa vaikka ensiksi kokeilla.
Muistaakseni täällä oli aikoinaan juttua vastaavasta ongelmasta ja joku kertoi että kaasutinkorjaamolla huoltomies oli pyyhkäissyt hiekkapaperilla kaasutinvivuston alapinnan puhtaaksi. Kuulemma tyhjäkäyntimoottori maadoituu vivuston kautta ja jos siinä on pölyä yms välissä niin ei toimi kunnolla. Itse en tätä kokeillut miten vaikuttaa mutta kannattaa vaikka ensiksi kokeilla.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
oon nyt putsannu ja kokeilin tolla hiekkapaperillaki vähän pyyhkästä, mutta eipä auta mitää
Vähän aikaa se tossa toimi, mutta sitten alko taas tuo vika. Voiskohan olla mahollista, että saa liikaa ilmaa jostaki? kun tuo auto on käynnissä ja esim. laittaa käsin vähän ryyppyä päälle niin kyllähän ne kierrokset silloin laskee taas alas...

vaihallappas imusarjan tiiviste ja kattele niitä muitaki liitoskohtia.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
no hei, se on voortibloodray kirjoitti:juu täytyy kai tuohon jotaki sit ostellaon vaa vähä outo kun välillä toimii ja välillä sit taas ei.



Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Äsken ajoin tuon auton talliin ja kierrokset huuti kokoajan siellä n. 2000. Noh otin ilmanputsarin kopan pois ja vähän ryyppyä tutkin ja autohan rupesi taas toimimaan. n. 10km se toimi hyvin, kunnes taas tunti, että kaasupoljin liikkuu itsekseen ja kierrokset nousee. Takas tallille ja taas purin vähäsen ja rupes toimimaan hyvin ja taas pääs ajamaan vähän matkaa kunnes kierrokset taas nous. Eli ei toi mun mielestä mitää imuvuotoakaan ole. Täytyy kyllä sanoa, että on nää fordit ihme kapistuksia 

No sitte ei voi olla tiiviste...
Eiku kaasari pöydälle, osiks ja vikaa selvittää, koska siinä ilmeisestikkin vika on 


Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
anna sähköpostiosoite niin saat kuvia. (korjausoppaan sivuilta)bloodray kirjoitti:juuh... lähtee varmaan irti kun vaa ruuveja irrottelee? ja oliskohan missään mitää räjäytyskuvia tosta kaasarista?
no kuvat saat sitte sunnuntai-iltana jos kiinnostaa...jos et muualta saa.
Viimeksi muokannut Mr_Who, 04 Touko 2007 10:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
elä ny heti kaasarii palottele, saattaa tietty kohokammio tulvii? mut ryyppyki joskus menee vähän päälle, eli aukeeko läppä kokonaan ja pysyykö auki? tyhjäkäyntimoottorii ohjaa se motorcraftin boxi, mikä ei oo niit parhaiten tinattuja värkkei, se taitaa ottaa tiedon lämpöanturiltakin ja "kylmäl" koneel antaa enemmän tyhjäkäyntii?
aivan.
Itellä tosiaa ei kovin kummosta kokemusta ole moisesta, niin vähä vaikee mennä vikaa sanomaan. 


Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
ryyppy kyllä aukee kokonaan, mutta siitä eit tietoa, että pysyykö se kokajan auki. Ei oo kyllä koskaa mulla toiminu toi ryyppy kunnolla, et voi johtua siitäki. Täytyy testata ottaa kokonaa se läppä pois ni kattoo toimisko sitte. ja kohokammisossa on kyllä vähän bensaa, mutta eikös siellä pidä ollakkin?