Sierran kierrokset nousee itsestään

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
bloodray
Viestit: 84
Liittynyt: 14 Heinä 2006 22:20

Sierran kierrokset nousee itsestään

Viesti Kirjoittaja bloodray »

Mulla on ford sierra vm. 86 2.0l kaasari koneella. Jos ajaa esim. 2 vaihteella pintakaasulla niin jokin ikäänkuin vetää kaasupoljinta hiukan, jonka seurauksena kierrokset nousevat n. 2000. Kierrokset saa alas vain katkaisemalla virrat, jonka jälkeen auto toimii taas muutaman sekunnin, jonka jälkeen se taas vetää kierrokset ylös. Tämä ongelma on vain lämpinä, kylmällä tätä ei esiinny. Oon tutkinu jo kaauvaijerin ja kaasaria vähän kattonu, mutta en oo mitää vikaa niissä huomannu.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Koneen apparin puolen kyljessä on varmaan sähköryypyn anturi,kokeile johto irti siitä?
ei sieltä mitään junia t...
bloodray
Viestit: 84
Liittynyt: 14 Heinä 2006 22:20

Viesti Kirjoittaja bloodray »

Vetäsin jonkin liittimen johon meni johtoja irti siitä kaasarin vierestä. Nyt ainakin hävis toi vika sekä kone toimii paljon paremmin ym. :P Eli olikohan tuo se anturi? jokatapauksessa kiitos avusta
lexicon69
Viestit: 181
Liittynyt: 27 Joulu 2006 23:33

Viesti Kirjoittaja lexicon69 »

se tais olla tyhjäkäyntimoottorin liitin? Ryyppy tekee joskus omiaan, mut siihen tulee vaan yks johto,suoraan laturilta noin 7volttii.Vanhoil saattaa ryyppy jäädä joskus vähän päälle.
bloodray
Viestit: 84
Liittynyt: 14 Heinä 2006 22:20

Viesti Kirjoittaja bloodray »

jaap... onkohan tosta sitten jotakin haittaa kun tuo liitin on irti? Sillä toimii nyt ihan hyvin tuo auto.
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

bloodray kirjoitti:jaap... onkohan tosta sitten jotakin haittaa kun tuo liitin on irti? Sillä toimii nyt ihan hyvin tuo auto.
tuskin haittaa on, kun ei oo leikannu kiinni. :lol: Eli antaa olla sillee. ;) eihän siinä muuta ku selvittää mikä piuha se on ja mitä varten se on... sitte voi päätellä onko mitää merkitystä.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
bloodray
Viestit: 84
Liittynyt: 14 Heinä 2006 22:20

Viesti Kirjoittaja bloodray »

Laitoin sen liittimen takas ja se vika alko taas vähän ajan päästä, mutta nyt se ei lähtenykkää pois sen liittimen irrottamisella. Kokeilin myös ottaa pois sen ryyppy piuhan, mutta ei sekään vaikuttanut. Eli mikäköhän tossa on? Jotenki se vetää sitä kaasuvaijeria hiukan jolloin ne kierrokset nousee.
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

vakionopeudensääsdin :lol:
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
bloodray
Viestit: 84
Liittynyt: 14 Heinä 2006 22:20

Viesti Kirjoittaja bloodray »

mikäs tää vakionopeudensäädin oikee o :D Nyt tuo on semmoinen, että ne kierrokset on kokoajan siellä n. 2000. oli kone sitten kylmä tai kuuma. Sellaisen asian myös huomasin, että kun virrat katkaisee avaimesta niin kone ei heti sammu vaan pätkii silleen oudosti ja vähän ennen sammumista pitää sellasen samanlaisen äänen kuin kuorma-autot, eli semmonen ihme diesel moottorin "hörähdys" :shock:
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

ei mitää vakionopeuden säätimii ole :D tuli vaa mielee se, ku autoissa jossa se on, niin ajossa ku laittaa päälle sen, niin se vähä vetäsee kaasupolinta samaan aikaan ku lähtee päälle, tai ainaki saabeissa :)

Vaihappa tulpat ihan hyviksee, josko niillä olis apua toho sammumisee (aina voi kokeilla)...ja site tarkistele maadotukset, että onko mite hyvi kiinni.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Focus_2.0
Viestit: 771
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 »

Itsellänikin teki Sierra tuota aina välillä, mielestäni enemmän kylmällä ja kostealla. Kylmällä koneella kierrokset pysyy hyvin mutta lämpimänä alkaa itsekseen kaasutella. Kaasuttamalla kierrokset putoaa hetkeksi mutta nousee taas itsestään. Sama jos hidastat mutkaan kakkonen silmässä ja jarruttelet niin kierrosten laskiessa tarpeeksi auto nostaa kierroksia itsestään. Katselin kerran kaasuvivustoa koneen ollessa tyhjäkäynnillä niin kaasuvivusto liikkui itsekseen. Yritin käsin pitää vipua paikoillaan mutta seilas silti. Ilmeisesti tyhjäkäyntimoottori veivaa vipua itsekseen.

Muistaakseni täällä oli aikoinaan juttua vastaavasta ongelmasta ja joku kertoi että kaasutinkorjaamolla huoltomies oli pyyhkäissyt hiekkapaperilla kaasutinvivuston alapinnan puhtaaksi. Kuulemma tyhjäkäyntimoottori maadoituu vivuston kautta ja jos siinä on pölyä yms välissä niin ei toimi kunnolla. Itse en tätä kokeillut miten vaikuttaa mutta kannattaa vaikka ensiksi kokeilla.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
bloodray
Viestit: 84
Liittynyt: 14 Heinä 2006 22:20

Viesti Kirjoittaja bloodray »

ok. täytyy vähän puhistella tota kaasaria ja muutenkin tutkia. Tuskin mikään iso vika kuitenkaan on ku välillä tuokin toimi ihan hyvin.
bloodray
Viestit: 84
Liittynyt: 14 Heinä 2006 22:20

Viesti Kirjoittaja bloodray »

oon nyt putsannu ja kokeilin tolla hiekkapaperillaki vähän pyyhkästä, mutta eipä auta mitää :( Vähän aikaa se tossa toimi, mutta sitten alko taas tuo vika. Voiskohan olla mahollista, että saa liikaa ilmaa jostaki? kun tuo auto on käynnissä ja esim. laittaa käsin vähän ryyppyä päälle niin kyllähän ne kierrokset silloin laskee taas alas...
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

vaihallappas imusarjan tiiviste ja kattele niitä muitaki liitoskohtia.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
bloodray
Viestit: 84
Liittynyt: 14 Heinä 2006 22:20

Viesti Kirjoittaja bloodray »

juu täytyy kai tuohon jotaki sit ostella :? on vaa vähä outo kun välillä toimii ja välillä sit taas ei.
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

bloodray kirjoitti:juu täytyy kai tuohon jotaki sit ostella :? on vaa vähä outo kun välillä toimii ja välillä sit taas ei.
no hei, se on voorti ;) :) :D pittäähä sitä aina välillä huoltaa ja säätää tottakai...uuden tiivisteen ku lykkäät, niin sitte ei ainakaa sieltä voi vuotaa jos nyt vuotaa ees.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
bloodray
Viestit: 84
Liittynyt: 14 Heinä 2006 22:20

Viesti Kirjoittaja bloodray »

Äsken ajoin tuon auton talliin ja kierrokset huuti kokoajan siellä n. 2000. Noh otin ilmanputsarin kopan pois ja vähän ryyppyä tutkin ja autohan rupesi taas toimimaan. n. 10km se toimi hyvin, kunnes taas tunti, että kaasupoljin liikkuu itsekseen ja kierrokset nousee. Takas tallille ja taas purin vähäsen ja rupes toimimaan hyvin ja taas pääs ajamaan vähän matkaa kunnes kierrokset taas nous. Eli ei toi mun mielestä mitää imuvuotoakaan ole. Täytyy kyllä sanoa, että on nää fordit ihme kapistuksia :D
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

No sitte ei voi olla tiiviste... :roll: Eiku kaasari pöydälle, osiks ja vikaa selvittää, koska siinä ilmeisestikkin vika on :roll:
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
bloodray
Viestit: 84
Liittynyt: 14 Heinä 2006 22:20

Viesti Kirjoittaja bloodray »

juuh... lähtee varmaan irti kun vaa ruuveja irrottelee? ja oliskohan missään mitää räjäytyskuvia tosta kaasarista?
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

bloodray kirjoitti:juuh... lähtee varmaan irti kun vaa ruuveja irrottelee? ja oliskohan missään mitää räjäytyskuvia tosta kaasarista?
anna sähköpostiosoite niin saat kuvia. (korjausoppaan sivuilta)
no kuvat saat sitte sunnuntai-iltana jos kiinnostaa...jos et muualta saa.
Viimeksi muokannut Mr_Who, 04 Touko 2007 10:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
lexicon69
Viestit: 181
Liittynyt: 27 Joulu 2006 23:33

Viesti Kirjoittaja lexicon69 »

elä ny heti kaasarii palottele, saattaa tietty kohokammio tulvii? mut ryyppyki joskus menee vähän päälle, eli aukeeko läppä kokonaan ja pysyykö auki? tyhjäkäyntimoottorii ohjaa se motorcraftin boxi, mikä ei oo niit parhaiten tinattuja värkkei, se taitaa ottaa tiedon lämpöanturiltakin ja "kylmäl" koneel antaa enemmän tyhjäkäyntii?
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

aivan. :) Itellä tosiaa ei kovin kummosta kokemusta ole moisesta, niin vähä vaikee mennä vikaa sanomaan. :oops:
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
bloodray
Viestit: 84
Liittynyt: 14 Heinä 2006 22:20

Viesti Kirjoittaja bloodray »

ryyppy kyllä aukee kokonaan, mutta siitä eit tietoa, että pysyykö se kokajan auki. Ei oo kyllä koskaa mulla toiminu toi ryyppy kunnolla, et voi johtua siitäki. Täytyy testata ottaa kokonaa se läppä pois ni kattoo toimisko sitte. ja kohokammisossa on kyllä vähän bensaa, mutta eikös siellä pidä ollakkin?
bloodray
Viestit: 84
Liittynyt: 14 Heinä 2006 22:20

Viesti Kirjoittaja bloodray »

Otin sen ryyppyläpän kokonaan pois eikä kyllä ollu mitään vaikutusta. Edelleenki tekee sitä. Voiskohan huonot tulpat vaikuttaa tohon? ku ei oo mitää tietoo et millonka on tulpat vaihettu.
bloodray
Viestit: 84
Liittynyt: 14 Heinä 2006 22:20

Viesti Kirjoittaja bloodray »

Nyt hävis autosta kipinä kokonaan. No onneks löytyy ladon takaa yks escortti mistä pitäs osien käydä tohon, mutta mitäs ekaks kannattas epäillä syyks?
Vastaa Viestiin