Käytettiinkö 1118cm3 moottoria ilman katalysaattoria MK2-MK3

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
kovakallo2
Viestit: 11
Liittynyt: 31 Maalis 2007 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Käytettiinkö 1118cm3 moottoria ilman katalysaattoria MK2-MK3

Viesti Kirjoittaja kovakallo2 »

Vuodesta 1983 vuoden 1989 alkupuolelle Fiestan korimalli oli MK2, joka oli MK1:stä lähinnä keula pyöristetty. MK1 ja MK2:ssa oli 957 ja 1117cm3 moottorit. MK3:een tuli uudet 999 ja 1118cm3 moottorit ja pian tuli ruiskut ja katalysaattorit.
Kysymykseni:
Tehtiinkö MK2 lopun tai MK3 alun Fiestoja, joissa on tuo 1118cc moottori varustettuna kaasuttimella ja ilman katalysaattoria?
Jos tehtiin, niin millainen, minkä merkkinen ja mallinen kaasutin niissä on?
Kiinnostais nääs sellainen moottori MK2 Fiestaan, jolloin sen sais varmaan asentaa kaasuttimella ja ilman katalysaattoria.
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Käytettiinkö 1118cm3 moottoria ilman katalysaattoria MK2

Viesti Kirjoittaja Krisse »

kovakallo2 kirjoitti:Tehtiinkö MK2 lopun tai MK3 alun Fiestoja, joissa on tuo 1118cc moottori varustettuna kaasuttimella ja ilman katalysaattoria?
Mk2 ei, Mk3 kyllä.
kovakallo2 kirjoitti:Jos tehtiin, niin millainen, minkä merkkinen ja mallinen kaasutin niissä on?
2 kurkkuinen Veeperi.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

en ymmärrä pointtia nyt..

se kanta-auto, eli se johon muljaat toista tekniikkaa, se määrittää päästötason; jos se on vähäpäästöinen niin siihen saa laittaa vain vähäpäästöisen moottorin, jos taas ei niin ei oikeestaan oo väliä minkä laitat, onnistuu suht helposti laittaa kaikki.
Vastaa Viestiin