Kardaanin tukilaakeri = perän laakeri?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
kinkero

Kardaanin tukilaakeri = perän laakeri?

Viesti Kirjoittaja kinkero »

Eli onko 2-litrasessa ruiskusierrassa kardaanin tukilaakeri ja perän laakeri saman kokoisia? Motonetissä ei ainakaa ollut erikseen myynnissä perään tulevaa laakeria.
tupu

Viesti Kirjoittaja tupu »

Tuskimpa. kannatinlaakeri on kuulalaakeri ja perässä on kartiorullalaakeri.
kaks eri asiaa muutenkin. peränlaakereita ei saa kuin foordilta tai tarvikkeena, jos tietää laakerin numerot.
2.9i
Feel The Difference.
kinkero

Okei. No jos joku sattuu tietämään ton numeron, niin viittiskö kertoa sen. Ei meinaan jaksaisi lähteä purkamaan ennen kun on uusi tilalle.
tupu

Viesti Kirjoittaja tupu »

Kannattaa mun mielestä vaihtaa koko perämurikka, kuin korjata vanhaa. ei nuo perät montaa kymppiä maksa.
2.9i
Feel The Difference.
kinkero

Jos jostain ehjän sais, taitaapa olla aika kulahtaneita kaikki...
kimmok

Viesti Kirjoittaja kimmok »

kinkero kirjoitti:Jos jostain ehjän sais, taitaapa olla aika kulahtaneita kaikki...
No empä nyt tiedä. Ei niitä hajonneita nyt niin usein ole tullut vastaan, mutta itse olen ainakin antanut mennä sulatukseen, kun ei niitä kukaan osta. Vanhat öölet yli 300tkm niin kyllä se hajoo.
Perän kunto on helppo todeta jos se on irtonaisena ja kokeilet vain laipoista(vetareilla sitten jos ei ole laippoja) nitkutella ja pyöritellä jne. Laipoista ei saa löytyä klappia, eikä pyöriteltäessä saa tuntua mitään järkyttävän suurta klappia pyörästössä.

Es. IS perää kannattaa hakea jos tuollaista perussierran perää kattelee. IS kalut on paljon jykevämpää kuin tavallisen riesan.
kinkero

IS-sierra tämä yksilö onkin. Jos siis jollain tässä pääkaupunkiseudulla sattuisi löytymään hyväkuntoinen perä, niin privaviestiä tulemaan....
Vastaa Viestiin