Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
eli mitä muutoksia joutuu tekemää, ku laittaa is mittariston tavis mittariston tilalle?? auto on ford sierra 2.0i ohc. eli is:stä olis mittari vailla asennusta, ja omassa autossa sattuis olemaan toi tavallinen mittaristo ilman kiekkakelloa...
joo vanhalla puolella oli sillon joskus juttua että yks piuha pitää vaihtaa.. oiskohan ollu joku kellon johto mikä pitää vaihtaa sitten puolan miinukselta tulevaan
ko ite vaihon tohon omaan -84(kaasari oli ihan se perus karvalakki mittaristo) niin joutu vaihmaan muistaakseni 5 johtoo ei se loppupeleissä mikään kova homma oo kattoo kummastaki mittaristosta että mikä "johto" on mikä ki sitte paperille ylös toiseen sama homma ja sitte se liitin auki mikä tulee kiinni siihen mittariin ja sitte vaihtaa johdot oikeille paikoille
pitääkö mulla olla ruisku sierrasta josta mittari alunperin on, ni se mittariston liitin kanssa? ku sitä ei sattumalta ole enää, ja pitääkö siinä kytkeä joitain uusia johtoja johonki vai mitä tarkalleen ottaen... ymmärsin osan tosta viestistä...
ford86 kirjoitti:eli mitä muutoksia joutuu tekemää, ku laittaa is mittariston tavis mittariston tilalle?? auto on ford sierra 2.0i ohc. eli is:stä olis mittari vailla asennusta, ja omassa autossa sattuis olemaan toi tavallinen mittaristo ilman kiekkakelloa...
seuraat sitä piuhaa mikä tulee siihen alkuperäseen mittariin kiinni ni sielä jossain kojelaudan ytimissä on toinen liitin ni hommaat siihen kiekka kellolla olevaan mittariin sen piuhan ni se käy siihen alkuperäseen liitimeen joka on siellä jossain johtojen seassa, ainakii mulla kävi se liitin ja hyvin toimii ja ei tarvinnu mitään johtoja muuttaa
ford86 kirjoitti:pitääkö mulla olla ruisku sierrasta josta mittari alunperin on, ni se mittariston liitin kanssa? ku sitä ei sattumalta ole enää, ja pitääkö siinä kytkeä joitain uusia johtoja johonki vai mitä tarkalleen ottaen... ymmärsin osan tosta viestistä...
Ainakin mk1 kiekattomassa mittarissa se liitin on erinlainen kuin mk2 kiekkakellollisessa mittarissa.Mulla ei ainakaan toiminu bensamittari oikein eli, joutu vaihtamaan anturin efin anturi niin johan rupes näyttämään oikein.
siis puhutaanko me nyt siitä isosta johtoliittimestä jossa johdot ovat vierivieressä mittaristossa kiinni vai jostai yhdestä piuhasta joka tulee siihen auton omaan isoon liittimeen kiinni... ja minkälainen se liitin on siinä johdon päässä...esim. abiko tms...
siinä mittaristoon tulevassa paksussa piuhakasassa on yksi liitin jossa on nyt punanen piuha kiinni, siinä vieressä roikkuu irtonainen vaaleanvihreä piuha jonka päässä on kanssa samanlainen liitin..
punanen irti ja vihree tilalle.. plug-in
ford86 kirjoitti:siis puhutaanko me nyt siitä isosta johtoliittimestä jossa johdot ovat vierivieressä mittaristossa kiinni vai jostai yhdestä piuhasta joka tulee siihen auton omaan isoon liittimeen kiinni... ja minkälainen se liitin on siinä johdon päässä...esim. abiko tms...
joo, toimi! mut emmä ainakaa saanu kunnolla selvää ton kuvan pointtia...heh... se oli liian läheltä ja siin ei näkyny juurikaa niitä ratkaisevia johtoa mitkä halusin nähä...
valko/musta,vihreä/musta,puna/valkoinen,ruskea,harmaa/vihreä,ruskea/keltainen,sininen/vihreä,sininen/valkoinen,2kpl ruskeaa johtoa yhdessä samassa liittimessä, sininen/musta,musta/valkoinen,sininen,musta/keltainen... huhhu, olipa kirjoittamista eli noi on järjestyksessä olevat johdot mittariston takana olevassa leveässä mustassa liittimessa, eli auton oma mittaristo liitin ! siinä liitin sarjassa roikkuu yksi sini/musta vähä paksumpi johto mitä ne muut on, mut siin on erilainen liitin päässä ku niillä jotka tulee siihe isoon liittimeen mittaristoon kiinni...mikä tämä johto on? tossa ku timppaanen kirjoitti että joutu vaihitamaa johtojen paikkaa, ni vaihdoitko liittimessä johtojen paikkaa vai veditkö "uudet" johdot johonki? mull on sellane ongelma että ku laittaa virrat päälle ni lämpö ja bensa mittarien neulat nousee kummatki kattoon...
Viimeksi muokannut ford86, 09 Helmi 2005 13:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ford86 kirjoitti:joo, toimi! mut emmä ainakaa saanu kunnolla selvää ton kuvan pointtia...heh... se oli liian läheltä ja siin ei näkyny juurikaa niitä ratkaisevia johtoa mitkä halusin nähä...
se kuvan pointti oli se että etsit sieltä kojelaudan alta sen pienemmän liittimen mikä käy kuvassa olevaan pienempään liittimeen ja siihen liittimeen tökkäät sen piuhan joka kuuluu siihen kierroslukumittarilla varustettuun johtoon
henu kirjoitti:
se kuvan pointti oli se että etsit sieltä kojelaudan alta sen pienemmän liittimen mikä käy kuvassa olevaan pienempään liittimeen ja siihen liittimeen tökkäät sen piuhan joka kuuluu siihen kierroslukumittarilla varustettuun johtoon
oho tulipas kirjotettua aika vituilleen, pitää miettii vähän aikaa et osaa selittää
voiko toi liitin olla missä vaa tuolla kojelaudan alla...?? ku otin mittariston taas kerran irti ni ei näkyny tollasta 12 navan "sokeripalaa" missään siinä lähettyvillä... pystytkö ottamaan vähä paremman ja tarkemman kuvan ja lähettää sen uusiksi... 8)
ford86 kirjoitti:voiko toi liitin olla missä vaa tuolla kojelaudan alla...?? ku otin mittariston taas kerran irti ni ei näkyny tollasta 12 navan "sokeripalaa" missään siinä lähettyvillä... pystytkö ottamaan vähä paremman ja tarkemman kuvan ja lähettää sen uusiksi... 8)
no mulla se liitin oli vasemmalla ja aika syvällä katsottuna siitä mittarin aukosta, semmosen paksun johto nipun sisällä teipattuna, ei löydä helposti