Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
No niin, pitkään menikin ilman murheita tuon vehkeen kanssa
Eli ajelin tänään kotiin renkaita vaihtamasta ja huomaan yhtäkkiä että lämpömittari huitelee ylarajassa, ei kuitenkaan vielä punaisella. Laitoin heti lämmöt täysille ja valitsin loppureitiksi tien jossa pääsi kahdeksaakymppiä ajamaan. Edellämainitut eivät vaikuttaneet lämpöihin eli pihaan kurvatessa mittari juuri ja juuri valkoisen puolella. Katoin nesteet ja vajausta oli jonkun verran, tuota ollut aiemmin katsonut kun juuri vuosihuolto tehty 12/06. Lisäsin nestettä maksimiin ja kävin heittään pikku lenkin ja hetken päästä alkoi taas lämmöt nouseen ja kotiopäin siis.
Mitäs tässä nyt on vaihtoehtoja? Termari, vesipumppu vai mittari/anturivika? Termostaatin vaihto kai ainut minkä itse tuohon voisi tehdä, vai onnistuuko sekään inhimillisin konstein? Mitäs voisin nyt tuosta illalla tutkia kenties vielä?
Käytin illalla tyhjäkäynnillä ensin noin 20 min. ja kaikki ok, neula jämptisti puolivälissä. Lähdin sit heittään lenkkiä ja noin 4 kilometrin päästä alkoi lämmöt taas nouseen. Mittarin mukaan vähän turhankin nopeasti, mielestäni mikään kone niin äkkiä lämpene lisää Sitten pihaan takas ja flekti päällä, mutta kone ei mielestäni tuntunut yhtään normaalia kuumemmalta eikä mitään mulinoita konehuoneessa kuulunut.
Mikähän nyt renaa, ei huvittaisi antaa merkkiliikkeen arpoa vikaa ja vaihdattaa osia mutu-pohjalta, vaan huomatakseen että samaa uusiutuu kenties. Kaiken järjen mukaan vika ei olisi termarissa saati vesipumpussa, eli jää sitten kait anturi ja itse mittaristo. Ja ei ole sentään vielä mehut sekaisin, senkin tarkistin.
Hyvin alko tääkin viikko
Päivitystä taasen : aamulla lisäsin hitusen nestettä aivan maksimiin asti siis. Reilua ajoa yli 10 km lenkki ja neula kuin naulittuna tasan keskiasentoon. Olisiko se nestevajaus tehnyt vaan ilmalukkoa johkin ja lisätessä nestettä ja ajaessa ajoi ilman veks
Täytyy nyt tarkkailla tuota mutta vahva veikkaus on että aivan hitusen hukkaa jostain nestettä siis. Eli karkeasti reilu 4 kk ja noin litra, kilometreissä vajaa 3000 km. Soitin aamulla merkkipajaankin ja tuli nää perinteiset tuo tänne ja vaihdellaan termaria ja muuta niin eiköhän se siitä. Onneksi en vienyt, ainakaan vielä
saattaahan se olla, että termari jumittaa, eikä aukea kunnolla
mulla kans syö pikkasen nestettä ja joutuu silloin tällöin lisäämään.ei pääse ainakaan nesteet vanhentuun, kun joutuu aina lisäämään
Päivitetääs tätä nyt hiukan vaikkei ketään kiinnostaisikaan
Eli auto toiminut taas normaalisti ja lämmöt kuin naulittuna siihen puoleenväliin, vaikka sekalaista ajoa takana nyt useampi sata km.
Ehkä se järjestelmän "ilmaus" kesti sen aikaa että luulin osienvaihtorumban alkavan, onneksi ei 8)
Soittivat vielä fordilta peräänkin että millois varataan aikaa, sanoin että eiköhän teillä hommia riitä ilman tätäkin autoa
irroitas se termari ja katos miltä se näyttää... sit et ihmettele miksi se ei toimi.. oikee umpio pois nii sieltä pääsee käsiks ja 04 muuttuu termari erinlaiseksi täs vanhemmassa on toi esilämmitys joka 04 jää pois just ton saman vian takia..
Mondeo 02
XR4TI
Sierra 2.3d GL (VOIMAVAUNU)
Sierra 2.0
Eli termarihan sieltä antautui sit lopulta. Merkkiliikkeessä (hämeenlinna) ajoivat lenkin ja mittari pysyi kuin naulittuna puolen väliin, sanoin että lähdetääs motarille ja johan eloa tuli. Piuhat vielä korjaamolla autoon kiinni ja koodia lykkäsi, sähkötoiminen termari kaput eli välillä toimii ja välillä ei. Onneksi pääsi näinkin halvalla eli töineen 199 euroa, samalla vaihdettiin vielä se kupu siihen termarin päälle. Nopea homma kaiken kaikkiaan, reilu tunti ja olin jo himassa..........
Mainittakoon lopuksi että tänään haen tuohon bimmeriin termarin ja tiivisteineen taitaa maksaa huimat 13 euroa