RST kone 1.6 kaasarin tilalle.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Sämpsä
Viestit: 27
Liittynyt: 21 Huhti 2007 11:04
Paikkakunta: Tampere

RST kone 1.6 kaasarin tilalle.

Viesti Kirjoittaja Sämpsä »

Nonii elikkäs läksin tässä kyselemään vähän tekniikan vaihdosta. Haulla olen yrittänyt löytää aiheeseen liittyvää tarinaa, mutta en ole löytäny ankaran viikon hakemisella juuri mitään josta olisi ollut huomattavaa hyötyä.

Aihiona olisi siis mk4 koppanen 1.6 Gt escortti johon olisi tarkoitus jossain vaiheessa kesää tunkasta RST tekniikka jos jostain sattuisi koko kone löytymään. Tämä siksi, koska lisä tehot ovat hakusessa, koneen vaihto todettu halvimmaksi keinoksi virittää.

Tarvitsisin siis mahd. vinkkejän kokonaisen koneen kaikkine kilkkeineen metsästykseen, mahd. ongelmia joihin saatan törmätä ja tietoa mitä muuta tarvitsisi vaihtaa jotta auton saisi kyseiselle koneelle muutos katsastettua. Eniten tässä on mietyttänyt sähköt ja kaasarin korvaaminen ruitalla.

Kori projekti autossa on sen verran hyvässä kunnossa ja sen ympärille on täydellinen RS:sän kori sarja, että olisi kivaam, kun tehoakin olisi enemmän. Ottaa pattiin ajellessa ku jengi luulee että tehoa on enemmänkin kun se 90hv:tä vielä kun perässä lukee isoin kirjaimim RS :lol:
Ford escort GT -89 (mk4)(myyty)
Ford escort rs2000 -92 (mk5)
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

mä tein vuosia sitten 1.3->rst vaihdoksen, siitä turinaa tuolla -> http://personal.inet.fi/koti/esa.harju/escort/pk.html

aloita lukeminen alhaalta, juttu on päiväkirjamuodossa uusin päiväys ylimmäisenä.
Avatar
Sämpsä
Viestit: 27
Liittynyt: 21 Huhti 2007 11:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Sämpsä »

Tuossa oli rutkasti tieto ja kiitos siitä.

Elikkä ei pitäisi olla mitenkää vaikea homma ja lähi piiristä löytyy tuttavia joilta saa apua tarvittaessa. Kuinkahan paljon tähän saa minimissään tuhlattua rahaa? Käytössä olisi varmaan vähän reilu tonni tuossa kesällä, että saisikohan sillä rojektin tehtyä?
Ford escort GT -89 (mk4)(myyty)
Ford escort rs2000 -92 (mk5)
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

mun tapauksessa helpotti se, että paikka ja kunolliset työkalut olivat työpaikan puolesta käytössä iltaisin / viikonloppuisin. maksoin saksantuonti rs turbosta muistaakseni ~1500eur, siitä sitten sai kaiken mahdollisen kuten sähköt, lukkolaatikon, vakaajan, jarrut puhumattakaan noista ulkoisista koristeista.

sulla pitää minimissään olla:
-moottori ruiskuineen ja coolereineen sekä jäähdytin että se coolerikin sopii
-johtosarja (parhaiten itse purkamalla toisesta korista, menee muuten sormi suuhun helposti)
-tankki bensapumppuineen
-etujarrut (samat kun v6/abs sierrassa)
-takajarrut
-taka kallistuksenvakaaja

on tollaisessa sen verran arbeetia että en itsy ryhtyisi jollei ole tekniikanluovuttajaa vieressä tai rutkasti kokemusta tai taitoa selvitellä asioita ja etsiä osia :-)

onnea projektiin kuuluu toivottaa tähän väliin!
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

ai niin, kun orggisturbo sanoi itsensä irti... -> http://www.netikka.net/samih/kiuas.html

:twisted:
Avatar
Sämpsä
Viestit: 27
Liittynyt: 21 Huhti 2007 11:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Sämpsä »

Ookkei juuri noitoa tietoja tarvitsinkin, jotta saa vähän käsitystä millainen homma on tiedossa. Kyllä projektin pitäisi onnistua näillä taidoilla, jos vai löytyisi jostain vaikka kolaroiti rs turbo, jossa on tekniikka kunnossa 8) Mitenkäs sitten auton katsastaminen kyseiselle tekniikalla?
Ford escort GT -89 (mk4)(myyty)
Ford escort rs2000 -92 (mk5)
Vastaa Viestiin