Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
jarruttaessa kevyesti ratti tärisee, mutta vaimenee kun jarruttaa kunnolla.hiljaisella vauhdilla risteykseen tultaessa tuntuu pumppausliikettä.levyt on noin vuoden ikäiset motonetista hankitut
mitenkä nuo tarkistais, kun mittakelloa ei ole.
kuinka helposti nuo laikat menee mutkalle?
onko muita mahdollisia vikoja, joita kannattaa huomioida?
rattaanlaakeri vaihdettiin juuri, koska oli hieman klappia
Jos on ohjauskulmat pielessä pahasti, niin sekin voi aiheuttaa täristystä jarruttaessa... Mutta se ilmenee sitten kovemmissa jarrutuksissa kovemmassa vauhdissa. Ei niitten levyjen "normaali"käytössä pitäs vuodessa mennä kieroks, ellei sitten oo jotenkin valmistusvikaset.
JJo kirjoitti:Johtuu motonetin jarrulevyistä, teki aivan samaa minulla. Tasaantuu hieman 30.000 km:n jälkeen.
taitaa pitää paikkaansa, ettei halvalla hyvää saa
oli muuten heti uutena pientä ravistusta ja tuumasin, että jotain hiekan murusia saattoi jäädä väliin, mutta eihän sielä mitään ollut.
tietääkö kukaan onko niille mitään max.arvoja heiton suhteen.
Ja taitaa orkkis levyt olla ihan yhtä onnetonta tavaraa.
Ilmeisesti pitää jotkut brembon tms. levyt hommata jos haluaa, ettei ne ole ensimmäisen kovan jarrutuksen tai vesilätäkön jälkeen kierot.
Jos ei levyt ole jäähdytetyt niin saattaisi pystyä sorvailemaan suoraksi.
Jäähdytettyja ei vissiin yleensä kannata sorvailla kun sieltä on yleensä sitten jäähdytysripoja murtunut.
Jaajaa. No niitten luulisi kyllä sitten ihan laadukkaita olevan.
Mä tarkotin kylläkin semmosia enempi kisakäyttöön tarkotettuja settejä jotka on rei'itetty jne.
Niitten luulisi kestävän suorana vähän rajumpaakin polkemista.
oikea levy heittää 0.05mm, mutta vasen laakeri klonkkaa ja heittoa 0.2mm.lisäksi levy pikkasen heittää.voisko tuo aiheuttaa sitten sen tärinän
täytyy vaihtaa seuraavaksi tuollekkin puolelle uusi laakeri.näin ainakin yksi mahdollisuus pois suljettu.
lapazu kirjoitti:
AD -varaosalevyt on Brembon tekemiä. Tämä fakta paljastui kun viimeksi sellaiset ostin.
Kerran ostin motonetista Mk4 essikkaan levyt ja ne sattui onneksi olemaan brembon levyt. Ei ruvennu täristämään missään vaiheessa n. 60tkm ajon aikana.
Suurin osa Foorttien jarrumurheista johtuu huolimattomasta asennuksesta tai muista viallisista komponenteista, kuten jumittavat tai laahaavat jarrut, alustan puslat (varsinkin Sierran) kierot navat, väljät laakerit...
Loput ovat sitten viallisia jarrulevyjä, tosin eipä muut merkit kärsi ravistavista jarruista kuten Ford.
Brembo tekee jarrulevyjä tehokkaisiin urheiluautoihin ja 20 vuotta vanhoihin Foortteihin muutamalla kympillä, ei taida tulla samasta tehtaasta Image is nothing.
Ps. Brembo on italialainen
Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Mondeossa on jäähdytetyt levyt edessä ja takana. Ainakin omassani
MISSÄÄN MONDEOSSA EI OLE JÄÄHDYTETTYJÄ LEVYJÄ TAKANA. AINAKAAN VAKIONA. Napojen putsaus levyjen vaihdon yhteydessä pitää tehdä jotta homma toimii. Uudemmissa Mondeoissa/Fordeissa pitää muistaa poistaa jarrulevyjen prikat ennen tarvikevanteiden asennusta.
Mitens etujarru levyn saa irti mk2 mondeosta? On alkanu vähän täristään jarrutuksissa ja aattelin että hakis uuden kiekon sinne muttaku ei meinaa vanhakaan lähteä pois. Ulos vetäjällä oon yrittänyt sitä ottaa pois mutta se työntää vaan vetoakselin moottorin sisälle päin ja levy pysyy paikallaa. Kuuluuko levyn lähteä irti sen pyöreän jutun ympäriltä vai suoraan sieltä akselilta missä näkyy jotain boorejakin?
Ja jos jollain on jotain hyviä neuvoja ni mielellään ottaisin neuvot vastaan.
Levy voi olla tiukassa. Jarrusatula kiinnitysrautoineen pois tieltä niinku varmaan jo onkin. Ei muuta ku vasaralla ja lekalla pieksämään levyä irti...kunhan et vain samaa levyä oo enää takasin laittamassa
just sen "pyöreänjutun" ympäriltä alkaa ite jarrulevy.
Eihän pinnapulteissa oo enää sokkia pitämässä levyä paikoillaan?
EDIT: Ei varmaan liuottimistakaan haittaa ole esim CRC tai vettä+saippuaa
Joo kävin tossa hakemassa uuden levynki motonetistä 29€. hydraalisella ulosvetäjällä oon sitä vähän yrittäny ottaa mutta tiukassa on! Ei ainakaa pitäs ulosvetäjästä loppuu "voima" kun 8000kg voimalla sillä voi vetää, palasia lentelee levystä mutta irti ei lähde
Ja huomasin tossa että tuo motonetin levy on ihan väljä niihin pulttien reikiin ja siihen keskellä olevaan "pyöreäänjuttuun/akseliin" Mondeoon ne sen myi ja saman näkönen ja kokonen se on muuten. No kaipa se sinne sitte menee, huomenna jatkuu homma sitte taas jos näkis jotain.
Nyt lähti levy irti _pienellä_ työllä ja lisää työtä luvassa.
rälläkällä sai tehdä halkiot kummallekki puolelle ja sitte ulosvetäjällä levy kahtia. Oli sinne kertynyt noin puol senttiä jotain ruostetta millä oli kiinni, tais olla alkuperäiset levyt.
Mutta sitte huomasin että laakerit on väljät kyseisestä paikasta.. taisin sitte hajottaa ne siinä irrottaessa itse.
Niin tietääkö kukaan saako niitä vaihdettua siinä paikoillaan vai pitääkö koko jousi härpäke ja vetari ottaa pois paikoiltaan että saa avattua sen möykyn? Ja eikös siellä ole pari laakeria ? voe phooska