uusi mondeo > mielipiteitä?
uusi mondeo > mielipiteitä?
vm. 2001 ja uudemmat
Eli jos olisi käyttökokemuksia, tyyppivikoja yms yms tietoa.
Ei oikeen löytänyt tuota bemarin "Laatua" omasta kulkineesta, ja nyt olisi tarkoitus vaihtaa takaisin oikeaan automerkkiin 8)
Noissa mondeoissa tuntuu olevan ainakin hinnat kohdallaan.
2.0, V6 ja diiseli mallit kiinnostaa eniten.
Eli jos olisi käyttökokemuksia, tyyppivikoja yms yms tietoa.
Ei oikeen löytänyt tuota bemarin "Laatua" omasta kulkineesta, ja nyt olisi tarkoitus vaihtaa takaisin oikeaan automerkkiin 8)
Noissa mondeoissa tuntuu olevan ainakin hinnat kohdallaan.
2.0, V6 ja diiseli mallit kiinnostaa eniten.
OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
Itselläni on vuoden 2001 1.8 sedan montukka ja hiton hyvä on ollut. Loistava ajettava ja vikoja ollut tähän asti 0 ( vuoden verran ollut )
Kyllä suosittelen jos haluat että hinta ja laatusuhde ovat kohdilllaan.
Laitan kuitenkin tähän linkin mondeon vikalistaan, missä näkyy kaikki tilastoidut ja mahdolliset viat.
http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne ... sp?id=1045
------>Eipäs ole minulla ainakaan noita ollut!!!
Kyllä suosittelen jos haluat että hinta ja laatusuhde ovat kohdilllaan.
Laitan kuitenkin tähän linkin mondeon vikalistaan, missä näkyy kaikki tilastoidut ja mahdolliset viat.
http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne ... sp?id=1045
------>Eipäs ole minulla ainakaan noita ollut!!!

--------------------Mondeo 01 apina------------------
Auto myynnissä: http://www.cardomain.com/ride/2617556/1
Auto myynnissä: http://www.cardomain.com/ride/2617556/1
Mondeo
Toi vikalista on taas tollanen ei niin kauhean tosissaan otettava versio, varsinkin kun on 93-05. Mutta itellänikään ei oo ollu mitään ongelmia, voin suositella kyllä. Tunkin pettämisestä tuli oikein kotiin lappu.. 

Transit 2.2tdci 2011 140
Joo siis vikalista nyt on vikalista. Kaikissa autoissa nyt ilmenee vikoja. Ne ketkä niitä jaksaa tilastoida määräävät myös sen otannan.
Tutkittujen autojen määrä ei välttämättä ole kaikilla sama yms..
Tutkittujen autojen määrä ei välttämättä ole kaikilla sama yms..
--------------------Mondeo 01 apina------------------
Auto myynnissä: http://www.cardomain.com/ride/2617556/1
Auto myynnissä: http://www.cardomain.com/ride/2617556/1
Joo, noi hesarin vikalistat on aivan turhia, ne on koonnut joku toimittaja yksittäisten ihmisten mielipiteistä.
Enpä ole vielä semmoseen autoon törmänny missä ei jarrupalat kuluisi, tai pakoputki ruostuisi.
Onko noissa tehty jotain merkkittäviä uudistuksia vuosien varrella? ekan vuoden mallit kun on aika usein joka merkillä enemmän ja vähemmän maanantaimalleja. Hesarin listasta sai sen käsityksen että -05 etiäpäin on jotain merkittäviä uudistuksia/korjauksia tehty?
Enpä ole vielä semmoseen autoon törmänny missä ei jarrupalat kuluisi, tai pakoputki ruostuisi.

Onko noissa tehty jotain merkkittäviä uudistuksia vuosien varrella? ekan vuoden mallit kun on aika usein joka merkillä enemmän ja vähemmän maanantaimalleja. Hesarin listasta sai sen käsityksen että -05 etiäpäin on jotain merkittäviä uudistuksia/korjauksia tehty?
OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
^Edellinen Volvoni oli sellainen, jossa ei pakoputki ruostunut. 13 v ja 340 000 km, alkuperäinen putki. Rosteria nääs, tehtaalta lähtöisin. Samoin sitä edellinen -95 mallinen Corolla omasi ruosteettoman putken, alkuperäinen sekin 215 tkm ajettuna, rosteria tehtaalta käsin. Muihin vastaaviin en ole törmännyt, mikseivät kaikki käytä noita, loppuisi putken vaihtelut siihen paikkaan.
Itse aiheesta, takajarrut nyt vaikuttavat olevan uudemman Mondeon herkin paikka, aiheesta löytyy kovasti keskustelua tuolta toisaalta. Samat sisemmät vetarit ja niiden rasvat kannattaa tarkastaa myös vm.2001 eteenpäin, kuten vanhemmistakin. Ovien saumat ruostuvat, mutta sen ongelman korjaa maahantuoja ja monista tuo on jo korjattukin. Koiranluut ovat kuluvaa tavaraa kuten ennenkin, muutenhan tämä 2001-> malli on kaikin puolin tilavampi ja parempi auto kuin edellinen.
Itse aiheesta, takajarrut nyt vaikuttavat olevan uudemman Mondeon herkin paikka, aiheesta löytyy kovasti keskustelua tuolta toisaalta. Samat sisemmät vetarit ja niiden rasvat kannattaa tarkastaa myös vm.2001 eteenpäin, kuten vanhemmistakin. Ovien saumat ruostuvat, mutta sen ongelman korjaa maahantuoja ja monista tuo on jo korjattukin. Koiranluut ovat kuluvaa tavaraa kuten ennenkin, muutenhan tämä 2001-> malli on kaikin puolin tilavampi ja parempi auto kuin edellinen.
[quote="IC"]^Edellinen Volvoni oli sellainen, jossa ei pakoputki ruostunut. 13 v ja 340 000 km, alkuperäinen putki. Rosteria nääs, tehtaalta lähtöisin. Samoin sitä edellinen -95 mallinen Corolla omasi ruosteettoman putken, alkuperäinen sekin 215 tkm ajettuna, rosteria tehtaalta käsin. Muihin vastaaviin en ole törmännyt, mikseivät kaikki käytä noita, loppuisi putken vaihtelut siihen paikkaan.
[quote]
Juuri siksihän sitä rosteria ei käytetä, että osat kuluis ja rahaa tulis.
Ja eipä ainakaan itsellä muuta valittamista 2004 farkku mondeosta kuin että kytkin, vauhtipyörä tai joku täristää aika pahasti, mutta toisaalta on kyllä ihme ettei ole vielä lauennut silmille, sen verran on säälimättä kenkää saanut. Ja takakontin avaus on hiukan konstikasta johtuen kontin nappulan rikkoutumisesta. Muita vikoja ei ole tainnut ollakkaan. Ja tällä viikolla tulossa uusi mondeo, näitä Limited X malleja.
[quote]
Juuri siksihän sitä rosteria ei käytetä, että osat kuluis ja rahaa tulis.
Ja eipä ainakaan itsellä muuta valittamista 2004 farkku mondeosta kuin että kytkin, vauhtipyörä tai joku täristää aika pahasti, mutta toisaalta on kyllä ihme ettei ole vielä lauennut silmille, sen verran on säälimättä kenkää saanut. Ja takakontin avaus on hiukan konstikasta johtuen kontin nappulan rikkoutumisesta. Muita vikoja ei ole tainnut ollakkaan. Ja tällä viikolla tulossa uusi mondeo, näitä Limited X malleja.
Käyttökinnerinä Escort -96 1.8l CLX
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
Ovien saumoista on tosiaan kuullut juttua, ainakin focucsissa..
Ruostuminen ei varmaan ole enää läheskään niin paha ongelma kun mk2 mondeoissa??
Miten pitkä koritakuu noissa mondeoissa on 5v? eikai se takuukaan nyt ihan loputtomiin asti noita saumojen ruosteita korvaa.
Ja vetarit siis hajoaa vain jos suojakumit ei ole kunnossa? eli ei siis varsinaisesti mitään kestävyysongelmaa jos rasvat pysyy sisällä ja hiekka ulkona?
Näillänäkymin vaikuttaa siis ihan hyvältä autolta...
Ruostuminen ei varmaan ole enää läheskään niin paha ongelma kun mk2 mondeoissa??
Miten pitkä koritakuu noissa mondeoissa on 5v? eikai se takuukaan nyt ihan loputtomiin asti noita saumojen ruosteita korvaa.
Ja vetarit siis hajoaa vain jos suojakumit ei ole kunnossa? eli ei siis varsinaisesti mitään kestävyysongelmaa jos rasvat pysyy sisällä ja hiekka ulkona?
Näillänäkymin vaikuttaa siis ihan hyvältä autolta...

OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
Jep Jep.. Tuli tossa mieleen vielä pari vaikeempaa kysymystä
Mitä kaikkea on muutettu faceliftin yhteydessä, noin niinkuin teknikkapuolella?
Mitä fordin audiojärjestelmä käsittää? onko vakiokokoiset kaiuttimet?
Ja onko yhteenkään mondeoon ollut millään lisävarustelistalla täysin sähköisesti aukeavaa takaluukkua, siis ihan auki asti?
Mitä kaikkea on muutettu faceliftin yhteydessä, noin niinkuin teknikkapuolella?
Mitä fordin audiojärjestelmä käsittää? onko vakiokokoiset kaiuttimet?
Ja onko yhteenkään mondeoon ollut millään lisävarustelistalla täysin sähköisesti aukeavaa takaluukkua, siis ihan auki asti?
OHC Sierra 3/4 puhaltimella.