Dohc-suuttimet ohc-sierraan?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
kinkero
Viestit: 48
Liittynyt: 07 Marras 2006 23:26

Dohc-suuttimet ohc-sierraan?

Viesti Kirjoittaja kinkero »

Eli sopiiko dohc-sierran suuttimet ohc:hen? Kasvaako kulutus? Vakio kone kyseessä.
jn79
Viestit: 86
Liittynyt: 14 Helmi 2007 14:39
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jn79 »

ei sovi.
Mondeo 2.5 v6 Ghia -97
Sierra 1.6 L -84
jn79
Viestit: 86
Liittynyt: 14 Helmi 2007 14:39
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jn79 »

ei sovi.
Mondeo 2.5 v6 Ghia -97
Sierra 1.6 L -84
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Kyllä ne paikalleen voi laittaa, mutta dohc suuttimet on 190CC ja ohc 170cc. Ohc surkea ruisku ei välttämättä tajua että miten tuohon pitää reagoida ja menee rikkaalle. Kulutus kasvaa tietysti. Vakio moottorille on turha laittaa isompia suuttimia.
kinkero
Viestit: 48
Liittynyt: 07 Marras 2006 23:26

Viesti Kirjoittaja kinkero »

No jos vähän vaikka kikkailee esim. ilmamassamittarin jousen kanssa...?
Ei siis oo mikää lisätehon haku kyseessä, vaan rahan puute... :(
Paljos siinä dohc:ssa on bensanpaineet? Jos ne ois vaik 3bar, ni se tuotto vois aika hyvin tasaantuu ku ohc:ssa on vain 2,5bar.
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Kokeile ja kerro sitten täälä
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

plus että vastuskin on aivan eri luokkaa molemmissa suuttimissa
Focus 1.0 edition a6 2017
jn79
Viestit: 86
Liittynyt: 14 Helmi 2007 14:39
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jn79 »

Vertailin äsken noita dohc ja ohc koneen suuttimia ja tulin siihen tulokseen että saattaa ne dohc koneen suuttimet sopia ohc:n ruiskuun...Asiasta kolmanteen,minkäs värisiä suuttimia teillä on sierran ohc ruiskussa?Scorpion ruiskussa olen törmännyt aina vihreisiin mutta tuossa sierrassa mikä mulla on niin siinä on keltaiset.Elikkäs -86 iS.
Mondeo 2.5 v6 Ghia -97
Sierra 1.6 L -84
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

kyllä ne sinne muuten menee,ainoo et saattaa hiukan rikkaalla käydä,koska ovat hiukan isommat ku vakiot ohc:n suuttimet tuotoltaan.
ohmilukujen eroista mullla ei oo tietoo,mut arvaisin,et on samat...
mielestäni kanattaisi kuitenki etsiä saman kokosia ku alkuperäset ja kyllä niitäki saa samaan hintaan(jos ei sit joku kaveri puoli ilma luovu),ellei halvemmalla ku ovat pienempi tuottoset.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

ironlake kirjoitti:Vertailin äsken noita dohc ja ohc koneen suuttimia ja tulin siihen tulokseen että saattaa ne dohc koneen suuttimet sopia ohc:n ruiskuun...Asiasta kolmanteen,minkäs värisiä suuttimia teillä on sierran ohc ruiskussa?Scorpion ruiskussa olen törmännyt aina vihreisiin mutta tuossa sierrassa mikä mulla on niin siinä on keltaiset.Elikkäs -86 iS.
ei tuolla suuttimien värillä ole merkitystä.ne voi olla vaikka minkä värisiä.
vaan se suuttimen tyyppi joka lukee sen suutimen kyljessä ratkasee sen tuoton...
kinkero
Viestit: 48
Liittynyt: 07 Marras 2006 23:26

Viesti Kirjoittaja kinkero »

Nonni! Nyt ne on kiinni, ja hyvin pelittää. Ei eroa ohc:n suuttimiin. Saas nähä kuluttaako enemmän kuin aikaisemmin. Ilmotan kun tiedän.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

kinkero kirjoitti:Nonni! Nyt ne on kiinni, ja hyvin pelittää. Ei eroa ohc:n suuttimiin. Saas nähä kuluttaako enemmän kuin aikaisemmin. Ilmotan kun tiedän.
:wink:
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Noissa vakio ruiskuissa on iso ohmiset suuttimet joten ei jää ainakaan siitä kiinni toiminta. Ei ole siis aivan eri ohmiset vaan lähes samat ellei pilkulleen. Olen niitä joskus tutkinut ja näin muistelisin.

Hyvä, että toimii. Ei tuo vaivainen ero sitten mitään merkkaa edes ohc ruiskulla.
kinkero
Viestit: 48
Liittynyt: 07 Marras 2006 23:26

Viesti Kirjoittaja kinkero »

Aattelin nyt laittaa tähän samaan topicciin: Eli siis mikä voisi olla vikana, kun sierran kone (2.0i ohc) tärisee todella kovin, kun lisää kaasua pienillä kierroksilla? Koko kori tärisee ja resonoi erittäin kovin. Kun kierrokset nousee n. 3 tonnin paikkeelle, tärinä loppuu. Tuntuu kuin vääntö puuttuisi kokonaan ennen 3000 kierrosta. Voisko olla esim. moottorin kiinnityskumit? Auto seisoi melkein pari vuotta, viime syksyyn asti. Eli jos ne kumit on menny pilalle. Ei kyllä pahemmin tärise tyhjäkäynnillä eikä isoilla kierroksilla.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Lonksuuko tai kolahteleeko kun lähtee liikkeelle tai jarruttaa?
Jotenkin ei vaikuttais noilta tyynyiltä,jotain koneesta tai kytkimestä johtuvaa
kuvittelisin enemmän.
ei sieltä mitään junia t...
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Kyllä se voi johtua moottorin kumista. Jos se on hajalla näet kyllä heti. Itellä kävi kerran noin eikä sitten huomannut katsoa heti. Alkas lopuksi vääntämään pakoputkea mutkassa koria vasten. Sitten vahingossa huomasin katsoa... :lol:

Tietysti nuo oharit nyt on vähä sellasia kasoja että kyllä ne tärisee ja pitää omituisia ääniä aina.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

väittäsin että kytkinlevystä ne jouset on karanneet.
itsellä oli sama vaiva kerran
Focus 1.0 edition a6 2017
kinkero
Viestit: 48
Liittynyt: 07 Marras 2006 23:26

Viesti Kirjoittaja kinkero »

janzamar kirjoitti:Lonksuuko tai kolahteleeko kun lähtee liikkeelle tai jarruttaa?
Jotenkin ei vaikuttais noilta tyynyiltä,jotain koneesta tai kytkimestä johtuvaa
kuvittelisin enemmän.

Kyllä kolahtelee. Perä on paskana, sen tiedän. Voiko muka johtua siitä?
jpisteh
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2006 21:20

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

Ares kirjoitti:Kyllä ne paikalleen voi laittaa, mutta dohc suuttimet on 190CC ja ohc 170cc. Ohc surkea ruisku ei välttämättä tajua että miten tuohon pitää reagoida ja menee rikkaalle. Kulutus kasvaa tietysti. Vakio moottorille on turha laittaa isompia suuttimia.
Lambdasäätöiset suihkut osaa osakuormalla korjata liian isot suuttimet johonkin rajaan saakka, se raja on kai 10...25% välillä.

Täyskaasulla ei juuri mikään ruisku osaa korjata liian suuria suuttimia (ehkä mahdollisesti korkeapainesuihkut).

j.h

Siis suuttimet kannattaa laittaa oikeat/sopivat, männät sulaa liian pienellä polttoainemäärällä ja liian suurella tehot laskee (pa kulutus myös kasvaa)
kinkero
Viestit: 48
Liittynyt: 07 Marras 2006 23:26

Viesti Kirjoittaja kinkero »

Ohc:n ruiskusuutin tuottaa upouutena n.170, mutta entä käytettynä? Luulisi siis, että dohc-suuttimen tuotto on tippunut myös käytön myötä, ja se saattaisi hyvinkin olla lähempänä tuota 170. Hirveesti kun niillä ei tuottoeroa kuitenkaan ole...
j-k
Viestit: 178
Liittynyt: 09 Heinä 2006 11:20
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja j-k »

Laittaa megasquirtin niin ei tarvitse miettiä enempää :wink:
Mondeo 1.8 -93
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

kinkero kirjoitti:
Kyllä kolahtelee. Perä on pökäleenä, sen tiedän. Voiko muka johtua siitä?
Saattaa kolahdella hieman löystyneiden pulttien takia
jos on kumityynyt loppu. Ei tosin yhtä kuuluvasti kuin jos perä on valmis
välttämättä.
ei sieltä mitään junia t...
jpisteh
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2006 21:20

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

kinkero kirjoitti:Ohc:n ruiskusuutin tuottaa upouutena n.170, mutta entä käytettynä? Luulisi siis, että dohc-suuttimen tuotto on tippunut myös käytön myötä, ja se saattaisi hyvinkin olla lähempänä tuota 170. Hirveesti kun niillä ei tuottoeroa kuitenkaan ole...
Kyllähän suuttimien tuotto pysyy liki vakiona koko käyttöiän, jos suodatin pidetään kunnossa ja ajetaan laatubensalla. Jos suuttimien tuotto laskee niin se laskee suutin kohtaisesti ja epämääräisesti (ei mitenkään ennakoitavasti).

j.h
kinkero
Viestit: 48
Liittynyt: 07 Marras 2006 23:26

Viesti Kirjoittaja kinkero »

Nyt sain kulutuksen laskettua: n. 9l/100km normaaliajossa. Eli ei kauhean pahalta kuulosta... 8)
Vastaa Viestiin