Tyhjäkäynti jää korkealle pitkän tasaisen ajon jälkeen

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
kaltsu
Viestit: 4
Liittynyt: 22 Elo 2006 14:10

Tyhjäkäynti jää korkealle pitkän tasaisen ajon jälkeen

Viesti Kirjoittaja kaltsu »

"focuksessa jää tyjäkäynti n. 1500-2000rpm:ään pitkän samalla ajonopeudella ajetun matkan jälkeen, mutta laskee sitten normaaliksi (750rmp) kun auto pysähdyksissä. Viescar vaihto joutokäyntiventtiilin, huohotinventiilin, "kytkimen asentotunnistimen" ja jonku nopeusanturin eikä toimi vieläkään. Voisko vika olla kaasuläpän jumimisessa :?: Oisko ongelmaan ratkasuehdotuksia :?:"
Tämä oli vikakuvaus viime elokuussa ja nyt talven ajelin ja tyhjäkäynti ja kaikki toimi ihan normaalisti. Mutta nyt kun ilmat on lämmenneet sama vika ilmenee jälleen. Tulis mieleen termostaatti tai lämpötila-anturi?? muilla samanlaisia ongelmia? korjausehotuksia?
Viimeksi muokannut kaltsu, 13 Huhti 2007 12:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

Eivätkö lukeneet vikakoodeja viescarissa? Nuo eec ohjaimethan tekee tuota kun jokin anturitieto ei toimi. Vikamoodissa koneen kierrokset jätetään tyhjäkäyntimoottorin/soleneoidin ohjaamana korkealle siihen saakka kunnes auto on kokonaan vähän aikaa pysähtyneenä.
kaltsu
Viestit: 4
Liittynyt: 22 Elo 2006 14:10

Viesti Kirjoittaja kaltsu »

Kyllähän ne olivat jopa softan päivittäneet ja vikakoodit toki lukeneet, mutta ei kuulema ollut tulostanut ainuttakaan. Alkaa jo pikkuhiljaa touhu tuntuu lypsämiseltä ku autoliike maksaa vielä puolet korjauksista... Luin tuossa nuita foorumeja, niin vikani vois viitata vialliseen lämpötunnistimeen. (antaa lämpimänä samaa arvoa ku kuumana, joten pukkaa väärää seosta)?? Täytyy kokeilla poistuuko vika vaihtamalla tuo tunnistin.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ei välttämättä kannata vaihtaa. Olisi kyllä vikakoodeissa näkynyt.

Kannattaa lukea myös toi keskustelu/viewtopic.php?t=7899 topic. Tuntuu olevan vähän samaa ongelmaa.
Joskin vanhemmassa laitteessa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
kaltsu
Viestit: 4
Liittynyt: 22 Elo 2006 14:10

Re: Tyhjäkäynti jää korkealle pitkän tasaisen ajon jälkeen

Viesti Kirjoittaja kaltsu »

"focuksessa jää tyjäkäynti n. 1500-2000rpm:ään pitkän samalla ajonopeudella ajetun matkan jälkeen, mutta laskee sitten normaaliksi (750rmp) kun auto pysähdyksissä. Viescar vaihto joutokäyntiventtiilin, huohotinventiilin, "kytkimen asentotunnistimen" ja jonku nopeusanturin eikä toimi vieläkään. Voisko vika olla kaasuläpän jumimisessa :?: Oisko ongelmaan ratkasuehdotuksia :?:"

Tämä oli vikakuvaus viime elokuussa ja nyt talven ajelin ja tyhjäkäynti ja kaikki toimi ihan normaalisti. Mutta nyt kun ilmat on lämmenneet sama vika ilmenee jälleen. Tulis mieleen termostaatti tai lämpötila-anturi?? muilla samanlaisia ongelmia? korjausehotuksia?
Vastaa Viestiin