Cosworthin kone Escortiin
Cosworthin kone Escortiin
Tyhmähkö aloittelijan kysymys eli:
Voiko standardi-Escortiin vm. 87 vaihtaa Cosworthin
koneen ? (jos jostain saa käsiinsä)
Mitä kaikkea tarvis muuttaa / uusia, jos sellasen tälläis ?
Voiko standardi-Escortiin vm. 87 vaihtaa Cosworthin
koneen ? (jos jostain saa käsiinsä)
Mitä kaikkea tarvis muuttaa / uusia, jos sellasen tälläis ?
On niitä tehty, mutta jos koneen poikittain meinaat laittaa, niin ahdasta tulee. Paitsi että cossun kone on aika paljon pidempi, niin hihnapyörästöä joutuu soveltamaan pienempään tilaan. Tämä siis jos sen aikoo pistään edelleen poikittain. Pitkittäin sitten joutuu tekemään kardaanitunnelin ja siirtämään ohjauksen muualle ja sitten tietenkin koko takapään ripustus, vaihteisto ja perä uusiksi.
- siipicossu
- Viestit: 169
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
- Viesti:
onhan noita cossu-escoja.. mutta näitä mk4:n pohjalle rakennettuja en ole kuullut tai nähnyt yhtään.
mutta ainakin minun ajatuskaavion mukaan joutuu tekemään aika massiivisia muutoksia konehuoneen puolelle että saa sen pannun sinne pitkittäis suunnassa, jotta autosta tehdään takavetoinen. epäilen sitä leimaamis asiaa siinä kohtaa.
mutta oletko ajatellut RS2000 konetta? se sopii sinne suht pienillä muutoksilla. tai sitten jos mutka tarvii saada mukaan niin ei muuta kuin tekemään kestävää ja raakaa ZVH turbo tekniikkaa.
mutta ainakin minun ajatuskaavion mukaan joutuu tekemään aika massiivisia muutoksia konehuoneen puolelle että saa sen pannun sinne pitkittäis suunnassa, jotta autosta tehdään takavetoinen. epäilen sitä leimaamis asiaa siinä kohtaa.
mutta oletko ajatellut RS2000 konetta? se sopii sinne suht pienillä muutoksilla. tai sitten jos mutka tarvii saada mukaan niin ei muuta kuin tekemään kestävää ja raakaa ZVH turbo tekniikkaa.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 22 Kesä 2006 03:28
- Paikkakunta: Joensuu
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Matkija!!!macce2 kirjoitti:@Volmari
Mitä, sun mk4-rojektihan on ihan mun oman näkönen ?!



mistäs näkis sun killerin? kansa vaatii kuvia!
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
mk4
Brittiläisessä "Fast Ford" lehdessä oli juttu Mk4 eskortista johon oli laitettu Cossu-tekniikka. En muista oliko takaveto, vai neliveto. Samaisen lehden toisessa numerossa oli Fiestassa takavetokossun tekniikka. Molempiin autoihin oli taka-akselisto otettu muistaakseni sierrasta.
Muistelen lukeneeni artikkelin KA:sta johon oli ympätty Cossun tekniikka. Oli tosin joku sprinttiohjus tai vastaava. Eli luulis onnistuvan mk4:n muuttaminen ainakin takavetotekniikalla olevaksi?1 

Up The Irons!
Elmeri -74
Elmeri -74
CRSC:llä löytyy faq osiosta lehtileikkeetarska82 kirjoitti:Muistelen lukeneeni artikkelin KA:sta johon oli ympätty Cossun tekniikka. Oli tosin joku sprinttiohjus tai vastaava. Eli luulis onnistuvan mk4:n muuttaminen ainakin takavetotekniikalla olevaksi?1

Ja onhan siellä niitä rakentajia jotka on muutanu noita etuvetoja takavedoiks

Eikös x-pack ollu näitä capri ja välikoppa hommeleitajaska74 kirjoitti:eikös niihin vanhoihin eskoihin saanu enklannista ihan muutossarjaa tuolle etuveto->takaveto muutokselle. vai tuliko siitä jopa neliveto?
x-pack vai mikä ihme sen sarjan nimi oli
