Ohc kaasarista ---> Ruiskuksi?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Ohc kaasarista ---> Ruiskuksi?

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

Tahtoisin vaihtaa 1.6l:n kanessa olevan 1.6l:n kaasarin 2.0l is:n ruiskuun.
Onko kellään kokemuksia moisesta? Mitä joutuu tekemään jotta ohjain boxi ja kaikki tunnistimet toimivat? Sytkän joutuneen myös vaihtamaan?

Viisaammat opastakoon ja korjailkoon yritystä..... :? :? :?
Osaamattomat valittaa
Mak383
Viestit: 62
Liittynyt: 06 Helmi 2005 02:01
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mak383 »

Vaihda suosiolla jo kone samalla.. eli 1.6 -> 2.0i. Itse tein tuommosen vaihdon ja ihan mukavahan sillä on ajella :)
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!

/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik

Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

osta ruisku sierra ja jätä se entinen varaosiksi.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

Kone on kasauksessa ( 2l ohc:n alakerta, 1.6L:n kansi ja 2l:n nokka + pakosarja) ja sitten joko se ruisku tai 2l:n kaasari...
Joten kumpaa suositellaan? kokemuksia?
Ei tältä pojalta lopu kokeilu into..... ainakaan viellä.....
Osaamattomat valittaa
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Eli ruiskujen asennus kaasuttimen tilalle kyseessä... Itse tein tuossa syksyllä kyseisen swapin.

Itse purin autosta pois kaikki kaasarikoneen ohjauslaitteet(sytkä ja kaasuttimen ohjaus) sai helposti pois kun vaan kojelaudan alta nyki ohjaukselle menevät liittimet irti.(loytyy sieltä hanskalokeron päältä.)
Ruiskujen johtosarja toimii täysin omanaan, vaatii muistaakseni ainoastaan herätteen(sytkän),öp merkkivalon ja lämpömittarin kytkemisen alkuperäiseen auton johtosarjaan ja tietenkin virran ja maan suoraan akulta.

Eli ruiskujen mukana täytyy laittaa myöskin sytytys ruiskukoneesta, koska se ruiskun boxi ohjaa sitäkin.

Muista että ruiskun imusarja vaatii että kanteen kaivetaan kolot niille suuttimille siihen imupuolen suulle.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

eiköhän tuo oo ihan bolt on homma, mutta jos 1.6sen tai perus kakslitrasen kantta aiot käyttää niin kanteen pitää tehdä imukanavien suulle pienet kolot suuttimille.

tankki kannattaa ottaa sitte kans ruiskumallista, niin voi ajella vähän pienemmälläkin tilkalla.
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

Kiitos kiitos, homma kuullostaa jopa mahdolliselta...
Kenties kohta ajellaankin ruiskun voimalla... 8)
Osaamattomat valittaa
Sierratuning
Viestit: 28
Liittynyt: 08 Helmi 2005 23:05
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierratuning »

Itsekkin herättelen ajatusta vaihtaa vakio 2.0 koneen weberin ruiskuun.
Toimiiko ruiskun kanssa mitenkään 1.6kaasari sierran kärjetön sytkä? (kerta siinä ei ole rajotinta kierroksille, pitäisin se virikäytössä)

Onkos nuo ohc koneiden ruiskut kaikki elektronisia? neli- vai 1piste ruiskuja?
mikä ruisku on esim is sierrassa? mitä muita ruiskuja on fordin sohc koneissa?
mistä esim. efi ruisku on?
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Sierratuning kirjoitti:esim is sierrassa? mitä muita ruiskuja on fordin sohc koneissa?
mistä esim. efi ruisku on?
4-piste EFI ElectronicFuelInjektion. :wink:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Bootsi kirjoitti: 4-piste EFI ElectronicFuelInjektion. :wink:
eihän nuista kaksilitrasista sohc koneista muuta ruiskua löydykkään kuin tuo Ford EFI.

löytyy esim. is sierrasta.

paska ruisku jos meinaa virittää. tai no ecuhan se vaan paska on.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

löytyskö tuolta apua?
http://www.fordfuelinjection.com/
Focus 1.0 edition a6 2017
Sierratuning
Viestit: 28
Liittynyt: 08 Helmi 2005 23:05
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierratuning »

Eli siis vaatiiko is sierran sytkän jos laittaa efin ruiskun.
mitkä suuttimet pitäisi olla jos haluaa lähelle 200hp?
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Sierratuning kirjoitti:mitkä suuttimet pitäisi olla jos haluaa lähelle 200hp?
viritysmiehet kehuvat kovasti saab 9000 turbon suuttimia, tiedä sitten häntä.


ruisku = ruiskun sytkä
Focus 1.0 edition a6 2017
Sierratuning
Viestit: 28
Liittynyt: 08 Helmi 2005 23:05
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierratuning »

ok, kiitos.

Mitenkäs toimii tuon 2.0 ohc sierran isoboksilla oleva 2kurkkunen weberi ilman tuota boksia?
(esim tyhjäkäynnin askelmoottori ei varmaan "pumppaa"/seilaa)

Tai mikä kaasutin toimisi paremmin virikäytössä? (siis ilman boksia)
(en tarkota nyt pysty/vaaka tuplia)

Mitenkä pelais esim. vanhemman ohc koneen 2.0 kaasari?
Fullspeed
Viestit: 31
Liittynyt: 06 Helmi 2005 23:14
Paikkakunta: Oulu/Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed »

Ihan mikä vaan kun rikastuksen/tyhjäkäynnin korotuksen toteuttaa uusiks.
Megaruutta Sierra & V6 Mondeo
Vastaa Viestiin