-99 1,6 zetec Escortissa on 16-pinninen diagnostiikkaliitin apukuskin jalkatilassa. Pinnejä 2 ja 10 ei ole kytketty (3 ja 11 on) joten ei liene OBD 2 systeemin mukainen.
Koska lukeminen ei onnistu myöskään vanhalla kytkin/lamppu menetelmällä, niin onko Ford-huollon lisäksi muuta keinoa saada vikakoodeja ulos.
Asian tiimoilta on keskusteltu aiemminkin, mutta tähän "Ford only" liitäntään ei ole näkynyt vastausta.
OBD2 vai ei
Mistä kytkis on peräisin? Huoltokirjojen, kuten Haynes ym. kaavat tuntuvat olevan "sinne päin". Versioita lienee tolkuton määrä.
Käytin autoa Ford-huollossa ja heidän testerinsä antoi puhtaat paperit. Liittimestä ei pelkästään luettu vikakoodeja, vaan tehtiin laajempi polttoainelaitteiden testi. Monitorin ruudulla luki ohjeita, kuten: "Käynnistä moottori" ym.
Vikahan oli tyhjäkäyntiventtiilissä ja asentajakin sitä heti ehdotti vaihdettavaksi.
Käytin autoa Ford-huollossa ja heidän testerinsä antoi puhtaat paperit. Liittimestä ei pelkästään luettu vikakoodeja, vaan tehtiin laajempi polttoainelaitteiden testi. Monitorin ruudulla luki ohjeita, kuten: "Käynnistä moottori" ym.
Vikahan oli tyhjäkäyntiventtiilissä ja asentajakin sitä heti ehdotti vaihdettavaksi.