Onko mondeon vm-2000 2,5l duratec hyvä?
Soitin tuonne...
Soitin tuonne liikkeeseen jossa tuo mondeo on myynnissä, muuten kuulemma kunnossa mutta eteen on oikealle puolelle vaihdettu uusi iskari???
miksiköhän vain yksi vaihdettu eikö normaalisti vaihdeta kummatkin eteen jos esimerkiksi edestä menee iskunvaimennin rikki? 8)
miksiköhän vain yksi vaihdettu eikö normaalisti vaihdeta kummatkin eteen jos esimerkiksi edestä menee iskunvaimennin rikki? 8)
Huipputeho ja huippuvääntö ovat vähän eri asia. Eiköhän se huipputeho ole melkoisen korkeilla kierroksilla.GeeTee- kirjoitti: Nyt tähän voisin heittää haisevan vastalauseen, kone nimittäin "herää" siinä runsaassa 3000 ringin tuntumassa jos kaasua on tarpeeksi tallattu lattiaan päin. Huipputeho tuolle koneelle on ilmotettu ~@4000rpm, ja sen kyllä huomaa kun se lähtee.. Jos toisioläpissä (vai mikkä ne on?) on jotain vikaa eikä ne aukeekkaan kunnolla sillon kun pitäis, aiheutuu esim. tästä syystä se "kuoppa" mainitsemaasi kierrosalueeseen.
On ollut täälläkin muistaakseni juttua tuosta, ei välttämättä karstaa kummempaa imusarjassa (jota se EGR sinne ajan myötä aiheuttaa).
Seuraava graafi on napattu TM:n testistä tuollaisesta uusikorisesta V6:sta:
http://s41.photobucket.com/albums/e264/ ... vaanto.jpg
Tuosta näkee kyllä harvinaisen selvästi mitä tarkoitan, käytännössä tuo monttu on todella harmittava, mutta kuitenkin niin pieni ettei sitä vähällä ajomäärällä huomaa.
Egrin toiminta on tuttu juttu, mutta autostani en sitä silti tukkinut. Ja auto kyllä toimi kaikin puolin normaalisti.
Niin, se jäi vielä mainitsematta autostani että madallusjousia vaihdettaessa (65tkm) oletin alkup. iskareiden olevan siinä kunnossa ettei tarvitse vaihtaa ja oli aika shokki huomata kun tolpat olivat kädessä, niin kaikkien iskareiden varret olivat ruosteessa. Juu ja ruosteisella paikalla tarkoitan tuota iskarin "mäntää", joka madalluksen jälkeen rupesi hinkaamaan ruosteita iskarin sisään oikein urakalla ja autoon saikin kuukauden jälkeen vaihtaa uudet iskarit.crashline kirjoitti: Soitin tuonne liikkeeseen jossa tuo mondeo on myynnissä, muuten kuulemma kunnossa mutta eteen on oikealle puolelle vaihdettu uusi iskari???
miksiköhän vain yksi vaihdettu eikö normaalisti vaihdeta kummatkin eteen jos esimerkiksi edestä menee iskunvaimennin rikki?
Joo graafissa näyttää monttu muhivan, mutta ite en 30tkm aikana oo tuota huomannu tai tuntenu enkä mitenkään tiedostanu, että mun mielestä ei ole käytännössä todella harmittava.palehti kirjoitti:Tuosta näkee kyllä harvinaisen selvästi mitä tarkoitan, käytännössä tuo monttu on todella harmittava, mutta kuitenkin niin pieni ettei sitä vähällä ajomäärällä huomaa.
Jos ei sitten asiaan oo vaikuttanu Marteliuksen tehoputkisto katista taakse

Jos varmuuden montusta haluat, niin käyppä heittämässä lenkki uusikoppaisella. Vaikkakin koneet ovat samat, niin ei ne käyrät välttämättä ole silti ihan identtiset. Tuolla "todella harmittavalla" tarkoitan juuri tuota risteyksestä kiihdyttämistä kun se kone vetää aivan samalla tavalla (kevyesti kärjistettynä) 2->3 tonniin ja 3->4 tonniin, joten ripeämpään liikkumiseen konetta joutuu vinguttamaan.GeeTee- kirjoitti: Joo graafissa näyttää monttu muhivan, mutta ite en 30tkm aikana oo tuota huomannu tai tuntenu enkä mitenkään tiedostanu, että mun mielestä ei ole käytännössä todella harmittava.
Jos ei sitten asiaan oo vaikuttanu Marteliuksen tehoputkisto katista taakse, mutta ei tuossa kyllä mitään tehomonttuja tunnu. Provosoituneena käyn kauppareissulla motarin kautta, josko vaikka se monttu löytyisi.
Nykyisessä opelissä



Jos opelia ostaessa on yleensäkään mitään järkeä käytetty 8)
No, jokainen saa vetää omat johtopäätöksensä uusikorisen vääntömontusta ja sen harmittavuudesta. Itseä se haittasi, kuten moni muukin asia...mutta tiedän että suurin osa ihmisistä on sellaisia, jotka eivät tuollaisia juuri noteeraa. Ainakin oman autoni nykyinen omistaja on autoonsa enemmän kuin tyytyväinen

OSTIN SEN.....
JEP ostin sen sittenkin
Kyllä on namu peli 8)
Varusteita löytyy kyllä kiitettävästi ja vääntöä on mukavasti, todella kevyt ajaa ja ohjattavuus on mielekäs ei poukkoileva 16" Aluvanteilla talvirenkaat ja saa nähdä minkälaiset ovat nuo 17" Aluvanteilla kesärenkaat...Kivaa extraa toi se että taakse oli edellinen omistaja ostanut Mondeon oman koirakalterin ettei Karvaturri pääse pilaamaan mustaa Nahkasisustaa
Kirjoittelen myöhemmin lisää(jos jotain sattuu kiinnostamaan)

Kyllä on namu peli 8)
Varusteita löytyy kyllä kiitettävästi ja vääntöä on mukavasti, todella kevyt ajaa ja ohjattavuus on mielekäs ei poukkoileva 16" Aluvanteilla talvirenkaat ja saa nähdä minkälaiset ovat nuo 17" Aluvanteilla kesärenkaat...Kivaa extraa toi se että taakse oli edellinen omistaja ostanut Mondeon oman koirakalterin ettei Karvaturri pääse pilaamaan mustaa Nahkasisustaa

Kirjoittelen myöhemmin lisää(jos jotain sattuu kiinnostamaan)
Kyllä kyllä, pistä vain tulemaan ihan omaa kokemusta tai koettelemusta siit autosta.. kun itsekkin olen kiinnostunut tämän myllyn omaavasta mondeosta.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
onko kytkimen/massavauhtipyörän kanssa ilmennyt ongelmia? Itse vaihdoin kesärenkaat alle ja kävin kylillä pyörähtämässä, kovassa vedätyksessä (luistonesto pois kytketty) paikaltaan ei kytkin oikeen tykännyt hyvää, luulisi kuitenkin sen olevan mitoitettu tuolle teholle/väänölle mikä ei mielestäni nyt ole "niin suuri "määrä, tietysti kaikenhan saa rikki pelleilyllä mutta pitäisi sen kai jotain kestää? Muuten auto on pelittänyt lukuun ottamatta pyörintänopeusanturin antamia häiriötä, vika ilmenee varsinkin terävään suoraan pystyyn olevaan "heittoon" ajettaessa n.30-50km/h
Pikkuse off topicia,mut tässä olisi hyvä kertomus mondeosta.Autohan on 98 2.5gt farkku.240tkm ajettu.ostin auton 6kk sit,ja mondeo on ensimmäinen "nyky aikanen"autoni.ikäähän minulla on 22v.mondeohan oli etupyörä laakeri vikanen kun ostin sen,kotiin ajeltua rupesin tutkimaan huolto kirjaa ja huomasin että,oikea etupöyrän laakeri,ja alapallonivel oli vaihettu 3kk sit.ajattelin että on varmaan asennus virhe.no meni n.1kk ja vein mondeon korjaamolle laakerin vaihtoon.samalla meni myös vaihtoon alapallonivel joka oli myös vaihettu vasta.Sanovat että alapallon kuluminen johtui aurauksesta.no katoin taas huoltokirjaa niin sielähän oli leima 4pyörä suuntauksesta!! joka oli tehty 3kk sitten.No kun sain mondeon takasi,ja ajelin sillä n3000km.alkoi ongelma.etupyörän laakeri piti taas ääntä.vaikka se oli vaihettu vasta,eli 3. laakeri nyt menossa.kun tuli aamulla töihin lähtö ja pakkasta oli n.25 astetta meni 3.vaihteen synkro rikki.sillon ajattelin että nyt loppui mondeolla ajelu,ja niinhän se loppui.auto on seissyt pihamaalla laakeri\vaihteisto vikasena jo kuukauden päivät.Mutta on mondeossa hyvät puolesa,hienot väännöt,kaikki varusteet ym ym.ja itse kone on toiminut täydellisesti,kulutskiin on kohtuulinen.7.8-11 riippuen tietysti nilkan asennosta.ikinä ei ole minun autoissa ollut laakeri vikoja,mutta nyt tuli ja kerralla 

Viimeksi muokannut jantzu, 16 Maalis 2007 17:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford orion 1.6
Ford mondeo 2.5 v6 97 GT (stw)
Ford mondeo 1.6 94 (stw)
Ford escort 1.6 RS turbo
Ford mondeo 1.6 95 sedan
Ford mondeo 1.8 95 (stw)
Ford mondeo 2.0 98 Sedan
Ford mondeo 2.5 v6 98 GT (stw)
Ford mondeo 2.5 v6 97 GT (stw)
Ford mondeo 1.6 94 (stw)
Ford escort 1.6 RS turbo
Ford mondeo 1.6 95 sedan
Ford mondeo 1.8 95 (stw)
Ford mondeo 2.0 98 Sedan
Ford mondeo 2.5 v6 98 GT (stw)
Höh....
Minulla on tuo uudempi painos vm.2001 ja tosiaan 2.5l Duratec Ghia varustein(toivottavasti ei tule vastaavia ongelmia vastaan) 8)jantzu kirjoitti:Pikkuse off topicia,mut tässä olisi hyvä kertomus mondeosta.Autohan on 98 2.5gt farkku.240tkm ajettu.ostin auton 6kk sit,ja mondeo on ensimmäinen "nyky aikanen"autoni.ikäähän minulla on 22v.mondeohan oli etupyörä laakeri vikanen kun ostin sen,kotiin ajeltua rupesin tutkimaan huolto kirjaa ja huomasin että,oikea etupöyrän laakeri,ja alapallonivel oli vaihettu 3kk sit.ajattelin että on varmaan asennus virhe.no meni n.1kk ja vein mondeon korjaamolle laakerin vaihtoon.samalla meni myös vaihtoon alapallonivel joka oli myös vaihettu vasta.Sanovat että alapallon kuluminen johtui aurauksesta.no katoin taas huoltokirjaa niin sielähän oli leima 4pyörä suuntauksesta!! joka oli tehty 3kk sitten.No kun sain mondeon takasi,ja ajelin sillä n3000km.alkoi ongelma.etupyörän laakeri piti taas ääntä.vaikka se oli vaihettu vasta,eli 3. laakeri nyt menossa.kun tuli aamulla töihin lähtö ja pakkasta oli n.25 astetta meni 3.vaihteen synkro rikki.sillon ajattelin että nyt loppui mondeolla ajelu,ja niinhän se loppui.auto on seissyt pihamaalla laakeri\vaihteisto vikasena jo kuukauden päivät.Mutta on mondeossa hyvät puolesa,hienot väännöt,kaikki varusteet ym ym.ja itse kone on toiminut täydellisesti,kulutskiin on kohtuulinen.7.8-11 riippuen tietysti nilkan asennosta.
Pienempää sisään.....ja.....V6-KEHRÄÄ;-)
----Mondeo Farkku vm-2001. 2.5l Duratec 24v-----------
----Mondeo Farkku vm-2001. 2.5l Duratec 24v-----------
- siipicossu
- Viestit: 169
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
- Viesti:
Jeb....
Mulla oli edellinen Pontiac Trans Sport ja sillä oli ajettu just 200000km ja siinä meni melkein yhtä aikaa etupyörien laakerit...Ties vaikka siinäkin ois aikaisemmin vaihdettu noita laakereita? 8)siipicossu kirjoitti:Pyöränlaakeri vikahan noissa on tyyppivika mutta ei ne kyllä ihan noin nopeasti pitäisi mennä rikki.
Pienempää sisään.....ja.....V6-KEHRÄÄ;-)
----Mondeo Farkku vm-2001. 2.5l Duratec 24v-----------
----Mondeo Farkku vm-2001. 2.5l Duratec 24v-----------
Onko kellään?
Onko kenelläkään täällä vastaavanlaisella koneella ja vuosimallilla ja Ghia varustelulla olevaa autoa ja millä kilometreillä jne jne...Ihan mielenkiinnosta voisi pitää yhteyksiä jotta pystyisi seuraamaan onko noissa suuria eroja ja jos on niin mitä, omalla on nyt ajettu 141000km ja katsastukseen menossa ens viikolla.
Onko muuten jollain muullakin haljennut tuo tuulilasi(lämpölasi) minulla on ainaskin alhaalla halkeama pitkä sellainen. 8)
Onko muuten jollain muullakin haljennut tuo tuulilasi(lämpölasi) minulla on ainaskin alhaalla halkeama pitkä sellainen. 8)
Pienempää sisään.....ja.....V6-KEHRÄÄ;-)
----Mondeo Farkku vm-2001. 2.5l Duratec 24v-----------
----Mondeo Farkku vm-2001. 2.5l Duratec 24v-----------
No luulis nyt et laakerilla ajaa enemmän kun 3000km.ei ole ollu vanhemmissa autoissa tollasia vikojasiipicossu kirjoitti:Pyöränlaakeri vikahan noissa on tyyppivika mutta ei ne kyllä ihan noin nopeasti pitäisi mennä rikki.
Ford orion 1.6
Ford mondeo 2.5 v6 97 GT (stw)
Ford mondeo 1.6 94 (stw)
Ford escort 1.6 RS turbo
Ford mondeo 1.6 95 sedan
Ford mondeo 1.8 95 (stw)
Ford mondeo 2.0 98 Sedan
Ford mondeo 2.5 v6 98 GT (stw)
Ford mondeo 2.5 v6 97 GT (stw)
Ford mondeo 1.6 94 (stw)
Ford escort 1.6 RS turbo
Ford mondeo 1.6 95 sedan
Ford mondeo 1.8 95 (stw)
Ford mondeo 2.0 98 Sedan
Ford mondeo 2.5 v6 98 GT (stw)
-
- Viestit: 73
- Liittynyt: 22 Elo 2006 23:28
Re: Onko kellään?
crashline kirjoitti:Onko kenelläkään täällä vastaavanlaisella koneella ja vuosimallilla ja Ghia varustelulla olevaa autoa ja millä kilometreillä jne jne...Ihan mielenkiinnosta voisi pitää yhteyksiä jotta pystyisi seuraamaan onko noissa suuria eroja ja jos on niin mitä, omalla on nyt ajettu 141000km ja katsastukseen menossa ens viikolla.
Onko muuten jollain muullakin haljennut tuo tuulilasi(lämpölasi) minulla on ainaskin alhaalla halkeama pitkä sellainen. 8)
täältä löytyy ghia malli kaikilla herkuilla... koitan saada kuvia kun kerkee...
Ford sierra 2,0
Ford mondeo 2,5 v6 ghia mondeo projekti
Ford mondeo 2,5 v6 ghia mondeo projekti
- siipicossu
- Viestit: 169
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
- Viesti:
Kyllä ne näköjään hajoaa nopeasti.jantzu kirjoitti: No luulis nyt et laakerilla ajaa enemmän kun 3000km.ei ole ollu vanhemmissa autoissa tollasia vikoja
Viime katsastukseen vaihdettiin kuskin puolen pyöränlaakeri ja taas tänään katsastuksessa löytyi klappia niin että taas saa vaihtaa saman laakerin.
2.5l Duratec 24v
Vaihdettu kesärenkaat alle 17" 205/50. Lepposat ovat ajaa...En tiedä että onko joku alla joku sporttialusta mutta vaihtaa kaistaa todellanäppärästi pienellä liikkeellä.
Pientä ruosteen alkua etuovissa aivan alhaalla sekä myös takaluukussa siellä missä on tuo rekisterikilpi niin siellä kahvan alla on pientä lähtöä havaittavissa.
Välillä kuuluu takaa, kolahdus ja se kuulostaa siltä kuin Takaluukku olisi väljä/auki tai jotain muuta(onko kellään vastaavaa), mutta se ei kuulosta kylläkään miltään alustaan liittyvältä ääneltä sen kyllä tunnistan.
Kysymys.
Nyt ajettu 144500km...Katselin huoltokirjaa, En ole aivan varma koska pitäisi viedä öljynvaihtoon/muuhun seuraavaan isoon huoltoon? edellinen huoltosessio on tehty jossain 134500km paikkeilla, Kummastelen sitä että yhdessä huoltokirjassa käsitellään monen moottorimallin huoltovälit???
miksi siinä ei ole vain ja ainoastaan tämän auton ja tämän koneen huoltojen tärkeydestä pidetty huolta?
Pientä ruosteen alkua etuovissa aivan alhaalla sekä myös takaluukussa siellä missä on tuo rekisterikilpi niin siellä kahvan alla on pientä lähtöä havaittavissa.
Välillä kuuluu takaa, kolahdus ja se kuulostaa siltä kuin Takaluukku olisi väljä/auki tai jotain muuta(onko kellään vastaavaa), mutta se ei kuulosta kylläkään miltään alustaan liittyvältä ääneltä sen kyllä tunnistan.
Kysymys.
Nyt ajettu 144500km...Katselin huoltokirjaa, En ole aivan varma koska pitäisi viedä öljynvaihtoon/muuhun seuraavaan isoon huoltoon? edellinen huoltosessio on tehty jossain 134500km paikkeilla, Kummastelen sitä että yhdessä huoltokirjassa käsitellään monen moottorimallin huoltovälit???
miksi siinä ei ole vain ja ainoastaan tämän auton ja tämän koneen huoltojen tärkeydestä pidetty huolta?

Pienempää sisään.....ja.....V6-KEHRÄÄ;-)
----Mondeo Farkku vm-2001. 2.5l Duratec 24v-----------
----Mondeo Farkku vm-2001. 2.5l Duratec 24v-----------
Meillekin tuli vasta waimolle 2003 mallin V6 Ghia STW entisen 1996 kakslitrasen tilalle. Ovissa oli tuttu ruostevaurio joka korjataan takuuseen. 60 tkm on mittarissa ja kaikki tuntuu toimivan mainiosti. V6 kone on selkeästi nelipyttyistä 2000cc konetta parempi ajaa.
Mulla on ollut myös 2002 mallin kakslitranen ja ajoin sillä 180 tkm hyvin mitättömillä murheilla pl. ovet jotka niin ikään korjattiin takuuseen. Tässä 2002 mallissa automaatti-ilmastointi toimi erittäin hyvin.
Nyt mulla itsellä on V70XC joka vaihtunee lähikuukausina S-MAXiin 2,5t koneella.
Mulla on ollut myös 2002 mallin kakslitranen ja ajoin sillä 180 tkm hyvin mitättömillä murheilla pl. ovet jotka niin ikään korjattiin takuuseen. Tässä 2002 mallissa automaatti-ilmastointi toimi erittäin hyvin.
Nyt mulla itsellä on V70XC joka vaihtunee lähikuukausina S-MAXiin 2,5t koneella.
jeps....
Nyt mulla itsellä on V70XC joka vaihtunee lähikuukausina S-MAXiin 2,5t koneella.[/quote]
Olet tullut siis järkiin 8)
Olet tullut siis järkiin 8)
Pienempää sisään.....ja.....V6-KEHRÄÄ;-)
----Mondeo Farkku vm-2001. 2.5l Duratec 24v-----------
----Mondeo Farkku vm-2001. 2.5l Duratec 24v-----------
No nyt on sitten taas uudet laakerit joka pyörässä,katotaan nyt et miten kauan ajaa niilä,tosin auto olen vaihtamassa ja ei tule mondeotasiipicossu kirjoitti: Kyllä ne näköjään hajoaa nopeasti.
Viime katsastukseen vaihdettiin kuskin puolen pyöränlaakeri ja taas tänään katsastuksessa löytyi klappia niin että taas saa vaihtaa saman laakerin.


Ford orion 1.6
Ford mondeo 2.5 v6 97 GT (stw)
Ford mondeo 1.6 94 (stw)
Ford escort 1.6 RS turbo
Ford mondeo 1.6 95 sedan
Ford mondeo 1.8 95 (stw)
Ford mondeo 2.0 98 Sedan
Ford mondeo 2.5 v6 98 GT (stw)
Ford mondeo 2.5 v6 97 GT (stw)
Ford mondeo 1.6 94 (stw)
Ford escort 1.6 RS turbo
Ford mondeo 1.6 95 sedan
Ford mondeo 1.8 95 (stw)
Ford mondeo 2.0 98 Sedan
Ford mondeo 2.5 v6 98 GT (stw)