ford scorpio 2.0l doch tekniikan vaihto

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
kulkuri
Viestit: 22
Liittynyt: 24 Maalis 2007 14:39
Paikkakunta: Jyväskylä

ford scorpio 2.0l doch tekniikan vaihto

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

eli semmosta kyselisin että mitä eroja on 2l scorpiossa ja scorpio cosworthissa jarrujen ja voiman siirron suhteen ja käykö BOB suoraan mt75 perään ja mikä ois siihen hyvä kytkin asetelma
kulkuri
Viestit: 22
Liittynyt: 24 Maalis 2007 14:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

ja siis nuo erot vm 92? ja miten käy BOB vanhempaan scorpioon??
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Boalla pääset kyllä melkolailla helpommalla kun tossa bobin ecussa on pats (passive antitheft system...tjtn.) joka pitäs ohittaa. Ei vissiin kovin montaa noita olekaan tehty. Boasta saa kuitenkin helposti ton saman tehon irti.
Tietty jos laitat ihan kokonaan uuden moottorinohjausjärjestelmän niin sitten varmaan onnistuu.

En alusta eroista varmaksi sano kun en ole ite tehny tähän omaan muutosta, mutta olisko ollut niin, että kutoskoneisesta jäähdytytet levyt eteen ja taakse ja jyös jouset kutoskoneisesta.
On tosta kyllä aiemminkin juttua ollut.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
kulkuri
Viestit: 22
Liittynyt: 24 Maalis 2007 14:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

joo kyllähän se boa ois helpompi mutta se hankaloittaa muutosta että auto on vähä päästöinen. vai onko kaikki scorpio cosworthit vähä päästöisiä?? päästöjen takia mietin sitä bobia
juss
Viestit: 93
Liittynyt: 27 Kesä 2006 12:15
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja juss »

mutta olisko ollut niin, että kutoskoneisesta jäähdytytet levyt eteen ja taakse
Ei.
Etulevyt on kaikilla samat eli jäähdytetyt, cossulla vaan on isommat levyt&palat.
Taka levyt on kaikilla, myös v6 scorpareissa samat EI jäähdytetyt,VAIN cossulla ja farmarilla takalevyt on jäähdytetyt.
Eli cossulla on omat jarrut!
Niin ja myynti kuvastossa on usein 2,9 12v ja 24v (eli cossu) pahasti sekaisin eli kannata aina varmista ennen ostoa!

Cossu scorppari tuli v 1991 ja automaattina...
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE
---
ex
Ford Scorpio 2.9i Ghia RS ATM
Ford Scorpio 2.0i Ghia ATM
Ford Scorpio 2.8i Ghia RS
juss
Viestit: 93
Liittynyt: 27 Kesä 2006 12:15
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja juss »

vai onko kaikki scorpio cosworthit vähä päästöisiä??
Jep.
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE
---
ex
Ford Scorpio 2.9i Ghia RS ATM
Ford Scorpio 2.0i Ghia ATM
Ford Scorpio 2.8i Ghia RS
kulkuri
Viestit: 22
Liittynyt: 24 Maalis 2007 14:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

entäs cosworthin voimansiirto? ku en halua automaattia ku se on aika surullisen kuuluisa että minkä moottorin paine asetelma ois hyvä kiitos vastauksista kun vielä ford on suht tuntematon auto ensimmäinen fordi vasta menossa
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Jaa. jostain oli jääny mieleen, että kaikissa kutos korpeissa olis ollu jäähdytetyt, mutta sovitaan sitten näin :D

Voimansiirrosta niin mt-75 kyllä kestää siellä.
Joku voi sitte taas tosta paineasetelmastakertoa lisää :roll:
Kuvittelisin asian taas olevan niin, että ainakin 12 venasesta 2.9:stä sopii palikat siiihen kun on kuitenkin sama kölniläinen lohko.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
kulkuri
Viestit: 22
Liittynyt: 24 Maalis 2007 14:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

käykös muuten mikään muu automaatti boa:n perään ku a4ld? joku ehkä joka vois kestää
Vastaa Viestiin