Joo elikkä mikäs mahtais olla vikana kun scorpparista "räjähti" vesiletku ja lämmöt nousi punaiselle (ylikin) ja nyt kun se on korjattu, niin EDELLEEN nousee lämpömittari täysin ylös, vaikka kone on kylmä???
Ajattelin josko se pitäisi kenties nollata (siis ohjainyksikkö) jotenkin, mutta miten???
Otin akunkengät irti ja odottelin tunnin mutta se ei ainakaan sillä korjaantunut:(
Olisko kenties diag. liittimen jokin napa heitettävä maihin tms.?
(Autona on siis Scorpio 2.9i 4x4 -87 (ei vähäpäästöinen) 12v malli 150hv)
miten "nollataan"
Joo siis kun otin anturista johon irti, niin lämpömittari ei värähtänytkään,mutta ´punainen merkkivalo paloi silti ja voisin kuvitella että se tieto tulee suoraan "tietokoneelta"
ps. olen muistavinani että joskus jossain palstassa olisi ollut vikahistorian nollaamiseta jotain mutta en löytänyt sitä tietoa nyt mistään:( Ihan niinkuin jokin niistä kolmesta navasta(siis diagn.töpselistä) piti heittää maihin muutamaksi sekunniksi, niin se nollaisi boxin, mutta kun en tiedä mikä napa?
ps. olen muistavinani että joskus jossain palstassa olisi ollut vikahistorian nollaamiseta jotain mutta en löytänyt sitä tietoa nyt mistään:( Ihan niinkuin jokin niistä kolmesta navasta(siis diagn.töpselistä) piti heittää maihin muutamaksi sekunniksi, niin se nollaisi boxin, mutta kun en tiedä mikä napa?
eikös sen pitäis nollaantua ihan ottamalla akun kengät irti vaikka yöksi ja aamulla tuikkaa takasin paikalleen.. korjatkaa jos olen väärässä.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i