Tuleeko hylky?
Tuleeko hylky?
Kun itsellä on sierrassa etujouset sellaiset että kun käyttää vähän voimaa auton ollessa nosturilla niin jouset pyörivät siellä kupissa mutta eivät missään nimessä tule ulos niin haittaako tämä? Lyhennetyt madallusjouset kyseessä. Katsastus ois pian edes.
Itse lyhennettyjä jousia ei hyväksytä.
Jos eivät vastaa Tuv hyväksyntää niin tulee hylky.
Jos eivät vastaa Tuv hyväksyntää niin tulee hylky.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Onko sitten muuttunut koska yhteen aikaan itse lyhennettyjä jousia ei hyväksytty... Vaan vaadittiin Tuv hyväksyntä jousille etc.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jälleen kerran auton ikä on ratkasevassa osassa.. en nyt tarkkaan muista sitä ikää mutta sellasiakin viritelmiä on hyväksytty, että taka-akseli on vedetty kaapelilla niin, että se ei pääse tippumaan (esim. hypyissä) niin alas, että jouset pääsis pois paikoiltaan.
Luulis jostain AKEn sivuilta noidenki papereiden löytyvän taikka sit käy vaikka siellä konttorilla etukäteen kysymässä.. eikä pidä tyytyä siihen katsurin vastaukseen (jos vastaus ei miellytä) vaan vaatia niitä papereita näkösälle.
Luulis jostain AKEn sivuilta noidenki papereiden löytyvän taikka sit käy vaikka siellä konttorilla etukäteen kysymässä.. eikä pidä tyytyä siihen katsurin vastaukseen (jos vastaus ei miellytä) vaan vaatia niitä papereita näkösälle.
Jousiakin on laitettu noilla vaijerinpätkillä että pysyvät
paikallaan,ja se oli että pitää katkoa ne vaakatasossa
niinkuin alkuperäsetkin on laitettu.
Aken sivuilla tosiaan luvataan että saa laittaa
mutta tuota vuosimallia en jaksa muistaa,ei luulis Sierran olevan
liian tuore tuommoseen operaatioon.
http://www.ake.fi ja sieltä loput
paikallaan,ja se oli että pitää katkoa ne vaakatasossa
niinkuin alkuperäsetkin on laitettu.
Aken sivuilla tosiaan luvataan että saa laittaa
mutta tuota vuosimallia en jaksa muistaa,ei luulis Sierran olevan
liian tuore tuommoseen operaatioon.
http://www.ake.fi ja sieltä loput

ei sieltä mitään junia t...
Ja taas väännetään kättä... Lukekaa nyt hyvät ihmiset TÄMÄ, kun lalli69 sen vartavasten on tiedotteeksi laittanut juuri tälläisten tilanteiden takia, tai pikemminkin jotta tälläisiä tilanteita ei syntyisi...
Mutta asiaan... Tuo jousen pyöriminen on katsastusmiehen tulkinnasta kiinni... Eli mikäli katsurin mielestä riittävä esijännitys on olemassa niin ei ole mitään ongelmia läpimenon kanssa... Ja mikäli inssi alkaa rutiseen, kannattaa kohteliaasti koittaa saada myös toisen inssin mielipide, niitä kun yleensä pyörii konttoreilla useampiakin... Välttämättä asiaan mitään vaikuta, mutta aina kannattaa koittaa
, ja muistetaan maltti ja kohteliaisuus, eikä heti aleta rähiseen
...
Mutta asiaan... Tuo jousen pyöriminen on katsastusmiehen tulkinnasta kiinni... Eli mikäli katsurin mielestä riittävä esijännitys on olemassa niin ei ole mitään ongelmia läpimenon kanssa... Ja mikäli inssi alkaa rutiseen, kannattaa kohteliaasti koittaa saada myös toisen inssin mielipide, niitä kun yleensä pyörii konttoreilla useampiakin... Välttämättä asiaan mitään vaikuta, mutta aina kannattaa koittaa


kunhan pysyy paikallaan niin riittää. jos jouset ovat selvästi väljät tilaansa eivät ne kelpaa. ja jousia saa muokata esim katkaisemalla tai kuumentamalla kunhan jousi istuu alkuperäistä vastaavalla tavalla paikalleen. eri asia on sit ey-tyyppihyväksytyt autot jolloin pitää olla esim tüv paperit, nehän ei enää päde jos jousta on muokattu.. asiasta lsää tuolla http://www.ake.fi/pdf/3367-208-2003%20A ... uistio.pdf (sivu 2, hyväksyttävät madalluskeinot, toinen kappale)
1.1.1993 tai sen jälkeen asennetut madallussarjat pitää muutoskatsastaa, ennen tuota aikarajaa ei madalluksia tarvinnut muutoskatsastaa erikseen. tüv tai vastaavat paperit jousista pitää olla kuitenkin vasta 1.1.-98->, tai jos auto on tätä vanhempi ey-tyyppihyväksytty malli (alkaen 1.1.-96). ey-tyyppihyväksytyn auton tunnistaa esim valmistaan kilvessä esiintyvästä merkinnästä joka on muotoa esim. e4*98/14*0028*13
haittaahan papereista ei koskaan ole.
1.1.1993 tai sen jälkeen asennetut madallussarjat pitää muutoskatsastaa, ennen tuota aikarajaa ei madalluksia tarvinnut muutoskatsastaa erikseen. tüv tai vastaavat paperit jousista pitää olla kuitenkin vasta 1.1.-98->, tai jos auto on tätä vanhempi ey-tyyppihyväksytty malli (alkaen 1.1.-96). ey-tyyppihyväksytyn auton tunnistaa esim valmistaan kilvessä esiintyvästä merkinnästä joka on muotoa esim. e4*98/14*0028*13
haittaahan papereista ei koskaan ole.