scorpio 2.8i motti?
scorpio 2.8i motti?
Tarjottiin kyseistä tekniikkaa tuossa, mutta pari kysymystä tuli mieleen, jos joku osaisi avittaa?
-liittyykö moottorin piuhat jotenkin abs:n, eli jos jätän absit pois toimiiko moottori?
-Siinä oli paikoillaan sellainen systeemi mikä kierrättää pakokaasua jotenkin takaisin ilmanputsariin, voiko sen poistaa ongelmitta?
-kai se on samantehoinen kuin muutkin 2.8, vaikka onkin tuo saasteenesto ruottin malli?
-liittyykö moottorin piuhat jotenkin abs:n, eli jos jätän absit pois toimiiko moottori?
-Siinä oli paikoillaan sellainen systeemi mikä kierrättää pakokaasua jotenkin takaisin ilmanputsariin, voiko sen poistaa ongelmitta?
-kai se on samantehoinen kuin muutkin 2.8, vaikka onkin tuo saasteenesto ruottin malli?
Re: scorpio 2.8i motti?
Koneen ECU:lla ei mitään tekemistä ABS:ien kanssa. Eli toimii.cossu2 kirjoitti:Tarjottiin kyseistä tekniikkaa tuossa, mutta pari kysymystä tuli mieleen, jos joku osaisi avittaa?
-liittyykö moottorin piuhat jotenkin abs:n, eli jos jätän absit pois toimiiko moottori?
-Siinä oli paikoillaan sellainen systeemi mikä kierrättää pakokaasua jotenkin takaisin ilmanputsariin, voiko sen poistaa ongelmitta?
-kai se on samantehoinen kuin muutkin 2.8, vaikka onkin tuo saasteenesto ruottin malli?
Pakokaasun kierrätyksellä ei itsessään ole suurta tehollista vaikutusta, mutta se karstoittaa imusarjaa ja muutenkin nokeaa konetta. Eli heivaa pois vaan.
Ruotsin malli? Onko kone Ruotsista tuodusta autosta peräisin? Eli kone on matalampi puristeinen ja KAT:ein varustettu. Tehoja ilmoitetaan 143 hv ja koneen koodi PR4. Toki se teho nousee kun katit on pois ahdistamasta.
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
Kyllä se katti melkolailla vaikuttaa huipputehoihin koska se alkaa just siellä yläkierroksilla ahistamaan. Toi kymmenkunta heppaa on ihan realistinen lukema. Kun ottaa huomioon myös sen että se on aivan varmasti ajan myötä vähän tukossa. Ei siellä koneessa mitään eroa tarvii olla jos katti on.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
kyllä niissä koneissa on yleensä eroja (katiton:arrow:katillinen)
yleensä muutoksen kohteena nokka-akseli(t), imusarja, pakosarja.
pelkkä huippu teho ei kerro onko koneelle tehty muutoksia, ois hyvä tietää myös huippu vääntö. ja näistä kun sais vielä käyrät niin pystyy vertaileen paremmin purkamatta konetta.
yleensä muutoksen kohteena nokka-akseli(t), imusarja, pakosarja.
pelkkä huippu teho ei kerro onko koneelle tehty muutoksia, ois hyvä tietää myös huippu vääntö. ja näistä kun sais vielä käyrät niin pystyy vertaileen paremmin purkamatta konetta.
Kyllä TeRoK ainakin näissä meidän koneissa nuo kattien puuttumattomuus lisää mahtavasti voimaa. Jossakin parilitraisessa OHC:ssä taikka DOHC:ssa voi tuo katti ahdistaa vaan sen pari hp. Itseasiassa itsellänikin on käyttöautona "vähäpäästöinen" DOHC Sierra jossa katti paikallaan vain pari tuntia vuodessa.
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Moutine: Joo oot kyllä oikeassa siinä, että ei välttämättä kaikissa vehkeissä samalla lailla vaikuta, mutta tosiaan näissä 24venasissa ero on kyllä huomattava ylä kierroksilla.
Monteonisti: No enpä oo kyllä minkäänlaista eroa huomannu alaväännössä... mutta toisaalta. Missäs sitä muka tarvii?
Monteonisti: No enpä oo kyllä minkäänlaista eroa huomannu alaväännössä... mutta toisaalta. Missäs sitä muka tarvii?

Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96