Kuskin puoleinen Xenoni ei pala
Kuskin puoleinen Xenoni ei pala
Moro!
Luulin tuossa jotta on palanu polttimo, mutta paskan vitut. Ei syty uudellakaan polttimolla ja liittimeen en saanu lukemia mitään kun yritin mitata. muut valot kuskin puolella toimii normaalisti.
Eli mistä lähteä vikaa etsimään? Pahaa pelkään että se valopoksi olisi männyttä.
Luulin tuossa jotta on palanu polttimo, mutta paskan vitut. Ei syty uudellakaan polttimolla ja liittimeen en saanu lukemia mitään kun yritin mitata. muut valot kuskin puolella toimii normaalisti.
Eli mistä lähteä vikaa etsimään? Pahaa pelkään että se valopoksi olisi männyttä.
-Kun tietää että ei tiedä mitään, tietää jo paljon-
Tossa Focuksessa oli sama vika, toinen puoli pimeänä eikä polttimon vaihdolla herännyt eloon. Uusi ballasti kiinni ja taas palaa. Kokeilin vaihtamalla ballastin toimivasta umpiosta pimeään ja se syttyi, kannattaa varmaan kokeilla.
Omat hommasin ebaystä, maksaa foordilla ihan sopivasti.
Omat hommasin ebaystä, maksaa foordilla ihan sopivasti.
Seat Leon 1.0 Tsi Dsg -17
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
Joo, nyt on homma selvittelyssä Foortilla.
Uusi poksi maksaa 375€, eli ihan kohtuullisesti
Ensimmäinen reaktio oli että ei mene takuuseen, tuossa ne sitä setvii huomenna tietää.
En tiedä mitä lie tapahtui, varmaan auto kuuli kiroiluni, sillä tuossa just äsken tulin Vauhti Vaunulta ja polttimo sytty palamaan. Testasin vittuillessani 5 kertaa ja joka kerta lyhty sytty. Liekkö ollu talviunilla...
Uusi poksi maksaa 375€, eli ihan kohtuullisesti

En tiedä mitä lie tapahtui, varmaan auto kuuli kiroiluni, sillä tuossa just äsken tulin Vauhti Vaunulta ja polttimo sytty palamaan. Testasin vittuillessani 5 kertaa ja joka kerta lyhty sytty. Liekkö ollu talviunilla...
-Kun tietää että ei tiedä mitään, tietää jo paljon-
No johan on. Xenonien rikki meneminen nimittäin tuttu juttu stdrivers.co.uk palstalla, Briteissä asiasta on kuulemma muistaakseni joku virallinen korjauspäätös Fordilta (FOC?).
Eikö nämä muka ole yleiseurooppalaisia näin EU-aikana? Jos puhtia riittää niin googlaile asiasta ja yritä vaikka Fordilta vielä kerran tms.
Eikö nämä muka ole yleiseurooppalaisia näin EU-aikana? Jos puhtia riittää niin googlaile asiasta ja yritä vaikka Fordilta vielä kerran tms.
Joo, juurikin samalla palstalla seilailen. Kyllä tuo pitää selvittää, vaikka nyt palaakin tuikku. Kerroin asiasta myös huollolle, mutta eivät hetkauttaneet kuin kättään.lare kirjoitti:No johan on. Xenonien rikki meneminen nimittäin tuttu juttu stdrivers.co.uk palstalla, Briteissä asiasta on kuulemma muistaakseni joku virallinen korjauspäätös Fordilta (FOC?).
Eikö nämä muka ole yleiseurooppalaisia näin EU-aikana? Jos puhtia riittää niin googlaile asiasta ja yritä vaikka Fordilta vielä kerran tms.
Ford sanoo jo web sivuillaan, että takuu on voimassa kaikissa euroopan maissa, joten jos FOC on olemassa, sen pitäisi olla myös voimassa täällä Suomessa.
"The first battle has been lost, but not the war"
Jussi
-Kun tietää että ei tiedä mitään, tietää jo paljon-
Moro!
Vielä yritin tänään Fordin maahantuojalle esittää asiaa. Seppo Tukianen joka päättää näistä asioista, oli todella ynseä ja suoraan sanottuna ei halunnut asiasta edes jutella.
Totesi vain naurahtaen, että ei noin vanhaan autoon Ford tule millään lailla missään asiassa vastaan. Eli 2004 on sitten Fordin mielestä ikäloppu paska.
Ei tuo asia nyt maailmaa kaada, mutta todella huonoa palvelua Tukiaisen puolesta.
Samaan aikaan joku mies soitteli ja kyseli mitä mieltä olin auton 60 000km huollosta, lähinnä laatua yms. Oli kiva kertoa, että huolto asiallinen, mutta kaikki paperit oli levitelty kuskin penkille ja hanskalokero oli auki. Myöskään auton valmistumisesta ei ilmoitettu.
Foordi tulee taloon seuraavakin
Vielä yritin tänään Fordin maahantuojalle esittää asiaa. Seppo Tukianen joka päättää näistä asioista, oli todella ynseä ja suoraan sanottuna ei halunnut asiasta edes jutella.
Totesi vain naurahtaen, että ei noin vanhaan autoon Ford tule millään lailla missään asiassa vastaan. Eli 2004 on sitten Fordin mielestä ikäloppu paska.
Ei tuo asia nyt maailmaa kaada, mutta todella huonoa palvelua Tukiaisen puolesta.
Samaan aikaan joku mies soitteli ja kyseli mitä mieltä olin auton 60 000km huollosta, lähinnä laatua yms. Oli kiva kertoa, että huolto asiallinen, mutta kaikki paperit oli levitelty kuskin penkille ja hanskalokero oli auki. Myöskään auton valmistumisesta ei ilmoitettu.
Foordi tulee taloon seuraavakin

-Kun tietää että ei tiedä mitään, tietää jo paljon-
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 26 Kesä 2006 00:01
Tuo tukiainen on todella epäasiallinen henkilö. Minulle myös naureskeli kun tuli ongelmia Mondeon koritakuun kanssa. Loppujen lopuksi kaikki kuitenkin päättyi hyvin kun itse hoidin sellaiset asiakirjat ettei maahantuojalla ollut muuta vaihtoehtoa kuin korjata luukut ilman laskua.SbY kirjoitti:Moro!
Vielä yritin tänään Fordin maahantuojalle esittää asiaa. Seppo Tukianen joka päättää näistä asioista, oli todella ynseä ja suoraan sanottuna ei halunnut asiasta edes jutella.
Totesi vain naurahtaen, että ei noin vanhaan autoon Ford tule millään lailla missään asiassa vastaan. Eli 2004 on sitten Fordin mielestä ikäloppu läjä.
Ei tuo asia nyt maailmaa kaada, mutta todella huonoa palvelua Tukiaisen puolesta.
Samaan aikaan joku mies soitteli ja kyseli mitä mieltä olin auton 60 000km huollosta, lähinnä laatua yms. Oli kiva kertoa, että huolto asiallinen, mutta kaikki paperit oli levitelty kuskin penkille ja hanskalokero oli auki. Myöskään auton valmistumisesta ei ilmoitettu.
Foordi tulee taloon seuraavakin
Liekkö sitten sama jyyrä joka minulle vastasi maahantuojalla kun fokuksen takaluukun ruosteesta soitin että laitettasko takuuseen. Lyhyesti ja ytimekkäästi tiivistettynä vastaus oli että vanha paska auto, ihan normaalia kulumaa. Ja kuulosti tosiaan siltä että ei ole kotona herunut lähiaikoina..
Seat Leon 1.0 Tsi Dsg -17
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
Ei helvetti eikö tommosesta palvelusta vois tehdä jo joukkokannetyyliin rapsaa maahantuojalle. Tai ei muuta kun ens kerralla puhelimesta se nauhotin päälle kun soittaa ja jos jotain asiattomuuksia tulee niin asiastahan voi kysyä maahantuojalta että luuleeko ne että iltapäivälehdet olisi asiasta kiinnostuneita vai olisko heillä joku muu kuka hoitais asiansa paremmin tms.
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 26 Kesä 2006 00:01
Eivät tuskin ole Fordilla moisesta kiinnostuneita. Käsittääkseni tuo Tukiainen on Suomen Fordin takuupäällikkö eli kenelle tuosta nyt sitten Suomessa valittaisi.
Ihan sama kun tuon surullisen kuuluisan Jormakan episodin jälkeen reklamoin asiasta Fordille oli vastaus että he selvittävät asiaa ja yrittävät saada Jormakalta ajan autoni huollolle pikimmiten. Kukapa nyt tuollaisen tapauksen jälkeen autoaan uskaltaisi siihen liikkeeseen huoltoon jättää.
Ps. jormakka, kun itsekkin tätä kerran näyt lukevan niin vieläkö suutin seisoo hyllyssä?
Ihan sama kun tuon surullisen kuuluisan Jormakan episodin jälkeen reklamoin asiasta Fordille oli vastaus että he selvittävät asiaa ja yrittävät saada Jormakalta ajan autoni huollolle pikimmiten. Kukapa nyt tuollaisen tapauksen jälkeen autoaan uskaltaisi siihen liikkeeseen huoltoon jättää.
Ps. jormakka, kun itsekkin tätä kerran näyt lukevan niin vieläkö suutin seisoo hyllyssä?

Alkaa vähitellen pänniä tuo palaa ei palaa meininki. Foortilta tuota boksia en osta ihan periaatteesta. KErrotko lisää miten hommasit Ebaystä? Lähinnä kiinnostaa, että mitkä boksit sopii yms.Rahnu kirjoitti:Tossa Focuksessa oli sama vika, toinen puoli pimeänä eikä polttimon vaihdolla herännyt eloon. Uusi ballasti kiinni ja taas palaa. Kokeilin vaihtamalla ballastin toimivasta umpiosta pimeään ja se syttyi, kannattaa varmaan kokeilla.
Omat hommasin ebaystä, maksaa foordilla ihan sopivasti.
Jussi
-Kun tietää että ei tiedä mitään, tietää jo paljon-
Tuossa testailin vaihtaa poksit päikseen ja homma jatkuu.
Eli ei välttämättä eka yrittämällä syty, mutta parin rämpäytyksen jälkeen lyhty syttyy. Taitaa olla siis kosketusvika jossain välissä.
Kuitenkin parkit, vilkut ja pitkät toimii normaalisti, mutta xenoni tuikku ei aina syty. Polttimotkin on uudet.
Ideoita?
Eli ei välttämättä eka yrittämällä syty, mutta parin rämpäytyksen jälkeen lyhty syttyy. Taitaa olla siis kosketusvika jossain välissä.
Kuitenkin parkit, vilkut ja pitkät toimii normaalisti, mutta xenoni tuikku ei aina syty. Polttimotkin on uudet.
Ideoita?
-Kun tietää että ei tiedä mitään, tietää jo paljon-
Homma ratkaistu. Ilmeisesti hapettunut liitin tai kylmäjuotos, koska umpion vaihdolla selvisi. Sattui näppärästi sellainen jäämään käsiin ja ihan pikkurahalla.
Jos jollain poksahtaa ballasti, niin täältä löytyy toimiva varaosa, yksi jäi ylimääräiseksi.
Jussi
Jos jollain poksahtaa ballasti, niin täältä löytyy toimiva varaosa, yksi jäi ylimääräiseksi.
Jussi
-Kun tietää että ei tiedä mitään, tietää jo paljon-