1.) Pomppasi katsastuksessa pakokaasuista vaaditulla 2000 rpm:llä, lähinnä häkä oli liian korkealla.
2.) Lambdan liittimet näyttivät hapettuneilta, joten pistin liittimeen contact claneriä. Sitten suoraan katsastukseen missä ensin arvot nousivat ylös minkä jälkeen laskivat hyväksyttävälle tasolle. Katsastusmies oli jo pistämässä leimaa rekisteriotteeseen, kun arvot taas nousivat ylös jääden pysyvästi liian korkealle tasolle.
3.) Hylätyn katsastuksen jälkeen auto alkoi oireilemaan voimakkaasti, kaasua painettaessa meinaa tukehtua, hyvin sievästi painamalla vauhti nousee hitaasti (moottoritien rampin päähän saattaa saada 60 km/h mittariin).
4.) Käytin Lambdan irti ja kuumensin sitä kaasuliekillä => ei apua, mutta jättämällä Lambdan liittimen kokonaan irti auto toimii nyt OK.
Voiko tällä kuvauksella sanoa, että vika on Lambdassa?
Mondeon pakokaasupäästöt
Jos lamda on irti menee ruisku boksi vikatilaan,ja antaa siitä jonkun vika-arvon millä ohjaa ruiskua. Eli toimii jotenkin rikkomatta paikkoja.
Vaihtaisin kyllä tuon lamdan.
Yksipiuhasen lamdan toimivuuden saa mitattua yleismitarilla mutta useampi piuhasesta ei tietoa.
Vaihtaisin kyllä tuon lamdan.
Yksipiuhasen lamdan toimivuuden saa mitattua yleismitarilla mutta useampi piuhasesta ei tietoa.
Mondeo 2.0 -98
Transit 2.0 -89 (Westfalia retkeilyauto) (myyty)
Scorpio 2.9 4x4 (myyty)
Transit 2.0 -89 (Westfalia retkeilyauto) (myyty)
Scorpio 2.9 4x4 (myyty)
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Kustantaa reilu 50€, siis vaihda anturi! 8)
Viimeksi muokannut Monteonisti, 25 Maalis 2007 01:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.