Sierran vetonivelen vaihto?
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 06 Elo 2006 18:19
Sierran vetonivelen vaihto?
Kuinka kivuton homma on? Tarvis vaihtaa kuskinpuolen vetari, kun meni takalaakereiden vaihdossa vituralleen. Auto on 1.6 hb sierra 87 vakio perällä. Eli jos oon ymmärtäny oikein niin se pitää "vetää" se vetari pois. Kaikki vinkit ja neuvot tervetulleita.
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: 04 Helmi 2007 21:01
Joo ja jos joku on asentanut sinne ns. tarvike vetarin niin silloin jarrukilpikin täytynee irroittaa. Jotkut tarvike vetarit ei mahu tulemaan läpi siitä kilvestä ne on näe paksumpia jostain syystä. Omalle kohdalle sattunut juttu, ja vetareitakin taitaa olla 3 eri kokoa joten kun ostat vetarin niin varmista että saat oikean siis vasemman 

Taunus-78, escort-78, escort-81, sierra-84, escort-89, escort-90, sierra-93, Focus-01, mondeo-95, MONDEO 99 V6 GT, Mondeo -01 TDdi.
Juu vetareita on kolmea kokoa ja pienin niistä löytyy 1.3-1.6 ja seuraava 1.8-2L ja paksuin löytyy joistakin 2L ja kaikista IS malleista ja V6:sta rumpujarruilla.
Kaikki nämä 3 eri kokoa tulevat tukivarren läpi ja tulevat luonnollisesti myös jarrukilven läpi. Is/v6 mallinen suurin tekee hiukan tiukkaaa, mutta tulee läpi. Vetoakseli tosiaan vain vedetään pois.
Rumpujarrullisen riesan vetoakselin vaihto on maailman helpoin juttu. Ei ole tehty toista samanlaista systeemiä joka olisi yhtä nopea ja helppo. Painevehkeillä homma sujuu 10-15min sisällä.
Toista on sitten laippavetoakselien kanssa...
Kaikki nämä 3 eri kokoa tulevat tukivarren läpi ja tulevat luonnollisesti myös jarrukilven läpi. Is/v6 mallinen suurin tekee hiukan tiukkaaa, mutta tulee läpi. Vetoakseli tosiaan vain vedetään pois.
Rumpujarrullisen riesan vetoakselin vaihto on maailman helpoin juttu. Ei ole tehty toista samanlaista systeemiä joka olisi yhtä nopea ja helppo. Painevehkeillä homma sujuu 10-15min sisällä.
Toista on sitten laippavetoakselien kanssa...