mondeo tärisee 80 -) nopeudessa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
hyenas_tattoo

mondeo tärisee 80 -) nopeudessa

Viesti Kirjoittaja hyenas_tattoo »

kellään samaa vikaa kun nopeuden nostaa yli kahdeksan kympin ja kiihdyttää niin tärisee aika pahasti.alatukivarren puslat vaihdettu,niveliä tarkistettu mutta ei mitään huomattu.onko näissä jotain tyyppi vikaa tämän tiimoilta. auto on 96 mondeo diesel
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Renkaat kunnossa?
Kaikki tasapainotukset paikallaan ettei ole lennelly pois tms?
ei sieltä mitään junia t...
mondeo99
Viestit: 44
Liittynyt: 02 Joulu 2005 11:12
Paikkakunta: Imatra

Katso

Viesti Kirjoittaja mondeo99 »

Vetoakseleiden sisemmäiset nivelet
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

Just tänään kun oli pihassa lumimössöö ja driftasin siinä ni vanteet täytty lumella ja tärinä oli järkyttävä, pari nopeeta liikettä asfaltilla ni jo katos tärinät =D
Mondeo Mk1
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

itse lähtisin renkaiden tasapainoituksesta.
Kassu
Viestit: 11
Liittynyt: 19 Maalis 2007 10:23

Jaah.

Viesti Kirjoittaja Kassu »

Akselistot ei mistään vääntyny,Onko vanteet miten hyvässä kunnossa.

____________________________
escort 1.6Lx
Nissan cherry1.5(ex)
erpow
Viestit: 42
Liittynyt: 26 Tammi 2007 02:01
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja erpow »

Kumien rungot kunnossa? Itellä ainakin on kyseinen vika ja on vähän saman luontonen oire... tosin mulla sen huomaa jo pienemmilläkin nopeuksilla...
Diyer
Viestit: 37
Liittynyt: 19 Tammi 2007 16:28
Paikkakunta: RoVaNiEMi

Viesti Kirjoittaja Diyer »

Oletko "sulattanut auton" milloin viimeksi?
Eli lämpimässä autotallissa/hallissa >jäät pois?
En tiedä miten kylmät kelit seudulla on jossa asut mutta jos on niin kylmä että jäätä on autossa niin sitten kannattaa sulatella ensimmäisenä.
Itselläni meni pari kuukautta sitten auton vanteen takapuolelle (peltivanteet) iso könti lunta ja se jäätyi siihen ja oli pari päivää kiinni ja auto vatkasi niin saatanasti että ihan hirvitti.Sitten sulatin auton tallissa ja aion viedä korjaamolle jossa vika olis paikallisetettu,mutta se vikahan hävisi sen yön aikana kun tuhka tuleen.Kulkee kuin juna. :D
Olin jo maalaillut seinille isoja piruja mutta jääkokkare se vain epätasapainotti ohjauksen...

Edit: Äh,jos vika on kestänytkin niin kauan että osiakin on vaihdettu niin ei se sitten minkään jääkokkareen aiheuttamaa ole... Sori,luin unisena.
(Heti kun herää,Ford-clubin foorumeille... :D )
<FORD>
mjpaav
Viestit: 38
Liittynyt: 08 Elo 2006 18:45

Viesti Kirjoittaja mjpaav »

Ootko paikannu renkaan "pikapaikkaus" aineella? Kaverilla täristi passatin toinenpuoli nopeuksissa ja viaksi selvis se, että aiemmin kaveri oli laittanut purkillisen paikkausvaahtoa renkaaseen mikä oli kovettunu osittain renkaan ala osaan ja teki siitä epäkeskon..
Jukka T
Viestit: 115
Liittynyt: 16 Tammi 2007 12:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

mjpaav kirjoitti:Ootko paikannu renkaan "pikapaikkaus" aineella? Kaverilla täristi passatin toinenpuoli nopeuksissa ja viaksi selvis se, että aiemmin kaveri oli laittanut purkillisen paikkausvaahtoa renkaaseen mikä oli kovettunu osittain renkaan ala osaan ja teki siitä epäkeskon..
Kuulostaa uskomattomalta, jos yhdestä purkillisesta tulee niin paljon liikaa. Itsellä alkoi täristää vasta kolmannen purkillisen jälkeen :mrgreen: ja silloinkin vain pakkasilla 8)
mjpaav
Viestit: 38
Liittynyt: 08 Elo 2006 18:45

Viesti Kirjoittaja mjpaav »

Mä uskon, että tässä tapauksessa ei oltu luettu käyttöohjeita vaan purkki oli suorilta vedetty renkaaseen ja jätetty sinne muhimaan.

Mun ymmärryksen mukaan tollasen käsittelyn jälkeen pitäisi pirssillä ajaa joitakin kymmeniä minuutteja, että töhnä ehtii levittymään oikein tms.

Juu, ja tämä siis myös tänä talvena.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Minä aluksi vaihtaisin renkaat takaa eteen ja päinvastoin!
Seuraavaksi tarkistaisin levyt ja jarruhärpäkkeet sekä laakerit.
Lopuksi nivelet! 8)
Vastaa Viestiin