Kellään kokemusta huoltamoiden renkaanpaikkausvaahdosta?
Kellään kokemusta huoltamoiden renkaanpaikkausvaahdosta?
Kävi sellanen että huomasin että eturenkaasta on runko hajalla. no meinasin että ei muutakuin vararengas paikoilleen, mutta huomasin että siinä on naula pystyssä. Ja nyt mietin että mahtaako sellanen renkaan paikkaus vaahto toimia ja jos niin kuinka kauan? Jos kokemuksia niin kertokaahan ihmees...
En suosittele muuta kuin hätätapauksessa. naulan reikiin voi laittaa sellaisen "matopaikan" löytyy varaosaputkasta. korjaussarjan hinta noin 12euroa, jolla paikkaa ainakin 10reikää. KORJAUSSARJA
2.9i
Feel The Difference.
Feel The Difference.
Kysymällä se selviää.. tubeless paikkasarja vissiin nimeltään, ainakin 6millin pultin reiän olen tuollaisella olen korjannut. Mitä olen kuullut, niin nuo vaahdot jättää vanteeseen/rengaaseen jonkun v***n tatiman, joka liimaa renkaan vanteeseen. tiä sitte onko perää..
2.9i
Feel The Difference.
Feel The Difference.
Eiköhän tuo vaahto ole tarkoitettu vain että pääsee ajamaan seuraavaan rengasliikkeeseen sen renkaan kanssa. Muistaakseni jossain tuollaisessa purkissa luki että max.nopeus "korjauksen" jälkeen on jotain 50km/h... Joten jos meinasit että laittaisit sitä vaahtoa renkaaseen ja ajelisit enemmänkin niin tuskin onnistuu.
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Vaahto on hyvää ja terveellistä, se tiivistää kaikki epämääräisetkin vuodot jopa pysyvästi. Parhaimmillaan ruuvin rikkomalla talvirenkaalla on ajettu vaahtopaikkauksen jälkeen kolme talvea, ennenkuin alkoi kankaat näkyä
Vaahto ei estä renkaan korjaamista perinteisillä menetelmillä, jos niin haluaa. Toki laiskaa rengasjamppaa hatuttaa, kun joutuu oikeasti puhdistamaan paikattavan kohdan, eikä vaan sipaisemaan sillä lattialla pyörineellä smirgelikankaan palasella sinne päin. Vaahto muodostaa kalvon renkaan sisäpinnalle. Jos vaahtoa on käytetty liikaa (=monta purkillista pieneen renkaaseen) siitä jää nestettä renkaan sisään. Lilluva neste aiheuttaa epätasapainoa eli tärinää.
Vaahtoa pitää ehdottomasti käyttää ohjeen mukaan eli laittaa vajaapaineiseen renkaaseen lämpimästä purkista ja ajaa heti vaahdon laittamisen jälkeen 10-15 km ja tarkistaa rengaspaine heti tuon ajon jälkeen.
Vaahdon paikkauskyky riippu paitsi reiän koosta, myös sijainnista. Kulutuspinnassa riittää hyvinkin 5-6 mm reiän tiivistämiseen, sivussa ei niinkään suureen. Sisärenkaan puoliksi irti revenneen ventiilin aiheuttamaa vuotoa ei jaksanut tiivistää, mutta vaahdon tuottama paine mahdollisti ajamisen kotiin (n. 15 km)
Räkänarupaikkaukset toimii kyllä maaseudulla hiasessa, mutta moottoritielle niillä ei ole asiaa. Ainakin Länsi-Saksassa ne oli kielletty epäluotettavina, tiedä sitten onko nykyään sallittu EU:n ansiosta, niinkuin metanolin juominenkin
Oikea tapa paikata tubeless-rengas, on irroittaa se vanteelta ja laittaa reikään sisäpuolelta talla, ts. paikka, missä on tappi myös itse reiän täyttämiseen ja liimataan puhdistetulle paikalleen "vulkanointilioksella" (lukee purkin kyljessä).

Vaahto ei estä renkaan korjaamista perinteisillä menetelmillä, jos niin haluaa. Toki laiskaa rengasjamppaa hatuttaa, kun joutuu oikeasti puhdistamaan paikattavan kohdan, eikä vaan sipaisemaan sillä lattialla pyörineellä smirgelikankaan palasella sinne päin. Vaahto muodostaa kalvon renkaan sisäpinnalle. Jos vaahtoa on käytetty liikaa (=monta purkillista pieneen renkaaseen) siitä jää nestettä renkaan sisään. Lilluva neste aiheuttaa epätasapainoa eli tärinää.
Vaahtoa pitää ehdottomasti käyttää ohjeen mukaan eli laittaa vajaapaineiseen renkaaseen lämpimästä purkista ja ajaa heti vaahdon laittamisen jälkeen 10-15 km ja tarkistaa rengaspaine heti tuon ajon jälkeen.
Vaahdon paikkauskyky riippu paitsi reiän koosta, myös sijainnista. Kulutuspinnassa riittää hyvinkin 5-6 mm reiän tiivistämiseen, sivussa ei niinkään suureen. Sisärenkaan puoliksi irti revenneen ventiilin aiheuttamaa vuotoa ei jaksanut tiivistää, mutta vaahdon tuottama paine mahdollisti ajamisen kotiin (n. 15 km)
Räkänarupaikkaukset toimii kyllä maaseudulla hiasessa, mutta moottoritielle niillä ei ole asiaa. Ainakin Länsi-Saksassa ne oli kielletty epäluotettavina, tiedä sitten onko nykyään sallittu EU:n ansiosta, niinkuin metanolin juominenkin

Oikea tapa paikata tubeless-rengas, on irroittaa se vanteelta ja laittaa reikään sisäpuolelta talla, ts. paikka, missä on tappi myös itse reiän täyttämiseen ja liimataan puhdistetulle paikalleen "vulkanointilioksella" (lukee purkin kyljessä).
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Kerran oli kesärenkaassa "pieni häipymä" eli kerran pari kuussa tarvi muutama kymmenys lisätä ilmaa. Syksyllä sitten löytyi jotain kiiltävää. Renkaaseen oli mennyt ruuvi ja vuoto oli alkanut, kun kanta oli kulunut pois. Kaveri halusi välttämättä paikata räkänarulla ja eihän se vuoto yhtään vähentynyt. Vaahdot perään ja kovaa ajoa eikä enää ikinä vuotanut.
Isällä ei ollut vielä talvirenkaan ruuvista kanta kulunut ja ruuvasi sen pois ja eikun rengas tyhjäksi. Vähän harmitti, kun juuri olisi pitänyt lähteä vaihtamaan kesärenkaita ja vähän oli kiirekin. No, vaahtoa pullosta ja parikymmentä kilometriä kesärenkaiden luo. Talvimisukka kesäksi varastoon ja vielä oli syksylläkin ilmat tallella ja seuraavanakin syksynä ja vielä sitäkin seuraavana.
Isällä ei ollut vielä talvirenkaan ruuvista kanta kulunut ja ruuvasi sen pois ja eikun rengas tyhjäksi. Vähän harmitti, kun juuri olisi pitänyt lähteä vaihtamaan kesärenkaita ja vähän oli kiirekin. No, vaahtoa pullosta ja parikymmentä kilometriä kesärenkaiden luo. Talvimisukka kesäksi varastoon ja vielä oli syksylläkin ilmat tallella ja seuraavanakin syksynä ja vielä sitäkin seuraavana.