Ford Escort -91
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 22:11
- Paikkakunta: Kajaani
Ford Escort -91
Omistan farkku escon ja siinä ei ole muuta kuin vikaa, aina kun saa yhden paikan kuntoon niin hajoo toinen paikka.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Ford Maverick 2.3 -06
Ford Focus 1.4 -03
Ford Focus 1.4 -03
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 22:11
- Paikkakunta: Kajaani
Auton ostin viime kesänä liikkeestä ehjänä ja sen jälkeen olen vaihtanut\korjannut:
-Vaihdelaatikkon
-Kytkimen
-Vetarit
-Pakoputken
-Jokaisen koneen tiivisteen
-Jouset
-Käsijarrun vaijerin
-Sulakerasian pohjan
-Laturin
-Jarrukengät taakse
-Kuskin oven lukko ja uusi avain
-ja paljon muuta kulutus osaa
Escortti on ollu normaalissa käytössä, ei ole polteltu kumia tai muutenkaa rääkätty. (ainakaan minun omistuksessa)
Nyt siitä on menossa startti, pakoputki on poikki ja tyhjäkäynti ei pelaa kunnolla ja kone nykii alussa kun lähtee ajamaan.
Kaikkea en edes muista, mutta on ollu aina tiedossa minne palkan laittaa, kun joutuu autoa korjaamaan.
-Vaihdelaatikkon
-Kytkimen
-Vetarit
-Pakoputken
-Jokaisen koneen tiivisteen
-Jouset
-Käsijarrun vaijerin
-Sulakerasian pohjan
-Laturin
-Jarrukengät taakse
-Kuskin oven lukko ja uusi avain
-ja paljon muuta kulutus osaa
Escortti on ollu normaalissa käytössä, ei ole polteltu kumia tai muutenkaa rääkätty. (ainakaan minun omistuksessa)
Nyt siitä on menossa startti, pakoputki on poikki ja tyhjäkäynti ei pelaa kunnolla ja kone nykii alussa kun lähtee ajamaan.
Kaikkea en edes muista, mutta on ollu aina tiedossa minne palkan laittaa, kun joutuu autoa korjaamaan.
Ford Maverick 2.3 -06
Ford Focus 1.4 -03
Ford Focus 1.4 -03
Ettei satu olee diisseli?
Huonon p-putken olet laittanut jos se taas on poikki.....
Huonon p-putken olet laittanut jos se taas on poikki.....

Taunus 2.0 L -75-
Transit 2.5 turpotiisseli -96- piiiitkä versio
Focus 2.0 Ghia Wagon -06
- kukaan ei ole täydellinen -
Transit 2.5 turpotiisseli -96- piiiitkä versio
Focus 2.0 Ghia Wagon -06
- kukaan ei ole täydellinen -
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 22:11
- Paikkakunta: Kajaani
Escortissa on 1.6 bensakone.
Autolla olen ajanut noin 15 tuhatta. Sen pakoputken korjasin ja olihan se tiedossa että eihän vanha putki ole välttämättä pitkäikäinen, mutta vituttaahan se korjata autoa koko ajan.
Jäi vähän sellanen kuva että auto oli liikkeessä kasattu kestämään jonkin aikaa...
Autolla olen ajanut noin 15 tuhatta. Sen pakoputken korjasin ja olihan se tiedossa että eihän vanha putki ole välttämättä pitkäikäinen, mutta vituttaahan se korjata autoa koko ajan.
Jäi vähän sellanen kuva että auto oli liikkeessä kasattu kestämään jonkin aikaa...
Ford Maverick 2.3 -06
Ford Focus 1.4 -03
Ford Focus 1.4 -03
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 22:11
- Paikkakunta: Kajaani
joo kyllähän mul on tos koko ajan pikku vikaa ollu mut vanha on vanha. nytkin on vetari menos ja apukuskin ikkunan avaus ei oikee oonistu ja uus katti pitäs hankkii enne katsastusta, kun vanha meni tukkoon ja tyhjensin sitten sen kokonaan. sillai se ollu et joka kuukausi on menny korjauksiin vähintäään 100 euroo ja auto ollu nyt 9 kuukautta.
ford escort 1.8i -92
pakko kommentoida..
rivien välistä luin että se eka "pakoputken uusiminen" oli jonkinlainen purkkapatentti eikä uuden laittaminen.. en voinut olla tuosta johtamatta että tarkoittaako koneen tiivisteiden vaihto venakopan ja termarin tiivisteiden vaihtoa..?
huonoa tuuria on kyllä ollut matkassa ja paljon kun noin pienessä ajassa tulee pakollista uusittavaa noin paljon. eri asia on jos laturi uusitaan heti jos se vähänkään viheltää, pakoputki uusitaan jos on pienenpieni reikä jne. kaikkiaan tuossa listassa on aika paljon nk. "kulutusosia" joita varmasti jokaiseen liki 15v vanhaan autoon merkistä riippumatta uusitaan. ehkä seuraavan omistajan ei tarvii niitä uusia ja saa hyvän yksilön kun ex-oimistaja (eli sinä) on uusinut jo kaiken tarvittavan
valitettavasti tuo sulakepesä on tyyppivika ja yleinen sellainen. arvatenkin vaihdeloota vaihdettiin siksi että "poskilaakerit" (eli laakerit joihin vetarin tulee) olivan sököt -> ei oltu vaihdettu ajoissa -> nopeusmittari ei enää toiminut jne?
rivien välistä luin että se eka "pakoputken uusiminen" oli jonkinlainen purkkapatentti eikä uuden laittaminen.. en voinut olla tuosta johtamatta että tarkoittaako koneen tiivisteiden vaihto venakopan ja termarin tiivisteiden vaihtoa..?
huonoa tuuria on kyllä ollut matkassa ja paljon kun noin pienessä ajassa tulee pakollista uusittavaa noin paljon. eri asia on jos laturi uusitaan heti jos se vähänkään viheltää, pakoputki uusitaan jos on pienenpieni reikä jne. kaikkiaan tuossa listassa on aika paljon nk. "kulutusosia" joita varmasti jokaiseen liki 15v vanhaan autoon merkistä riippumatta uusitaan. ehkä seuraavan omistajan ei tarvii niitä uusia ja saa hyvän yksilön kun ex-oimistaja (eli sinä) on uusinut jo kaiken tarvittavan

valitettavasti tuo sulakepesä on tyyppivika ja yleinen sellainen. arvatenkin vaihdeloota vaihdettiin siksi että "poskilaakerit" (eli laakerit joihin vetarin tulee) olivan sököt -> ei oltu vaihdettu ajoissa -> nopeusmittari ei enää toiminut jne?
Mutta sitte ku kaikki ei kuitenkaa tuu samaa aikaa ni ne "uudet" osat kerkee jo kulua sielä ja sit ku kaikki on uutta ni sit saa aloitaa taas uuden kierroksen kun ne ensimmäisenä vaihetut osat alkaa olla jo uudestaa vaihtokunnossazak69 kirjoitti:Mutta loppuuhan se satasten meno väkisinkin viimestään siinä vaiheessa kun esco on kuin uusiJa kannattaa pitää sit itellä eikä myydä pois.


ihme kun onnen lahjat ne ei jakaudu tasan..
Minulla oli ekana autona -89 ohc sierra ja oikeestaan ainoa mitä jouduin siihen uutta osaa ostamaan oli etujarrulevyt sekä palat ja jarrunesteet.
Eli sen reilun vuoden mitä se minulla oli niin toimi periaatteella bensaa tankkiin ja kovaa ajoa. Tuo on jättänyt minulle varsin laadukkaan
kuvan foortista tuonne alitajuntaan. Meinaan kun typerän kanssa tuskailin ja odotin sitä huollosta niin sierra pelasti päivän, ja muistui _monta_ kertaa mieleen että tässä halpa foorti ei kertaakaan jättänyt tien päälle, kun taas hieno ja uus riisi hajos kaukana kotoo... 
Minulla oli ekana autona -89 ohc sierra ja oikeestaan ainoa mitä jouduin siihen uutta osaa ostamaan oli etujarrulevyt sekä palat ja jarrunesteet.
Eli sen reilun vuoden mitä se minulla oli niin toimi periaatteella bensaa tankkiin ja kovaa ajoa. Tuo on jättänyt minulle varsin laadukkaan


Onpas ollut huonoa onnea matkassa...
Melkein ihan itseänikin hirvittää kun pitäisi mennä hieromaan kauppoja
-92 escortista. Mitäköhän kaikkea mukavaa sitten ilmenee.
Nyt ei ole fordista kyse mutta itsekkin tuossa joulukuussa pistin 600e
auton remppaan ja kerkesin noin kuukauden ajella ennenkuin taas jätti
tielle, kyllä ketutti.
Fordeissa sitten ei olekkaan ollut mitään varsinaista vikaa, ovat vaan olleet
läpimätiä.
Melkein ihan itseänikin hirvittää kun pitäisi mennä hieromaan kauppoja
-92 escortista. Mitäköhän kaikkea mukavaa sitten ilmenee.

Nyt ei ole fordista kyse mutta itsekkin tuossa joulukuussa pistin 600e
auton remppaan ja kerkesin noin kuukauden ajella ennenkuin taas jätti
tielle, kyllä ketutti.
Fordeissa sitten ei olekkaan ollut mitään varsinaista vikaa, ovat vaan olleet
läpimätiä.
