ford mondeo tdci vikakoodista

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jou
Viestit: 7
Liittynyt: 04 Maalis 2007 11:36

ford mondeo tdci vikakoodista

Viesti Kirjoittaja jou »

moro!
olisikko kellään tietoa että mistä löytyisi sellainen ford korjaamo (eteläsuomesta )
mikä ymmärtää vikakoodeista jotain enemmän eikä rupeisi kokeilemaan että missähän se vika piilee.
(vikakooditp1211 polttonestepaineen valvonta epälooginen signaali,
p0251 ruiskutuksen alkuhetken säätö rumppu A )

ps. olin eräässä ford merkkikorjaamossa ja siellä poistettiin vikakoodit ja koeajetiin ja sanotiin että nyt toimii mutta kun minä ajoin hetken 500m korjaamolta niin sama vika uusiutui korjaamolta sanotiin että heillä ei ole mitään selkeetä kuvaa missä vika on olisiva ruvenneet vaihtelemaa uusia osia sinne tännä mutta eihän niillä mitään ole varastossa vaan suurin osa on tilaus tavaraa ja eikä ole millä kokeilla että tiedettäisiin tilata oikea osa
rikkinäisen tilalle. Ps. vika ilmenee kun vejätät isommilla vaiteilla muuten normaali ja poistuu kun sammutat auton.
Viimeksi muokannut jou, 11 Maalis 2007 16:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pikku-matti
Viestit: 102
Liittynyt: 26 Kesä 2006 00:01

Re: ford mondeo tdci vikakoodista

Viesti Kirjoittaja pikku-matti »

jou kirjoitti:moro!
olisikko kellään tietoa että mistä löytyisi sellainen ford korjaamo (eteläsuomesta )
mikä ymmärtää vikakoodeista jotain enemmän eikä rupeisi kokeilemaan että missähän se vika piilee.
(vikakooditp1211 polttonestepaineen valvonta epälooginen signaali,
p0251 ruiskutuksen alkuhetken säätö rumppu A )

ps. olin eräässä ford merkkikorjaamossa ja siellä poistettiin vikakoodit ja koeajetiin ja sanotiin että nyt toimii mutta kun minä ajoin hetken 500m korjaamolta niin sama vika uusiutui korjaamolta sanotiin että heillä ei ole mitään selkeetä kuvaa missä vika on olisiva ruvenneet vaihtelemaa uusia osia sinne tännä mutta eihän niillä mitään ole varastossa vaan suurin osa on tilaus tavaraa ja eikä ole millä kokeilla että tiedettäisiin tilata oikea osa
rikkinäisen tilalle.
Oma TDCi korjattiin asiallisesti Raskoneella Pasilassa. Ensin auto oli Diesel Otekolla (Ekström) jossa annettiin valohoitoa 450e edestä..vaihdettiin ruiskutusputkia ja loppujen lopuksi saatiin vikakoodi katoamaan 3tkm ajaksi vaikka nähtiin että suutin oli antanut vikakoodin. Raskone vaihtoi suuttimen ja kaikki ok sen jälkeen. Suuttimen hintakin oli edullisempi Raskoneella kuin mitä se olisi maksanut Otekolla.
mattjy01
Viestit: 31
Liittynyt: 21 Maalis 2005 10:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattjy01 »

Mulla tuli suunnilleen jotain tollasta vikakoodia kans. Vaihtoivat jos jonkinlaista tunnistinta ja palikkaa ja sääti erg:tä ym kaikkee muuta mukavaa. Sit ku vaihtoivat ruiskun ohjainboxin niin vika katos.

Ongelmana oli, et ei lähteny aina käyntiin vasta ku ko,mannella hehkulla...
______________________
Mondeo 2.0 TDCi (96) STW -03
kujis
Viestit: 245
Liittynyt: 19 Huhti 2006 13:11

Re: ford mondeo tdci vikakoodista

Viesti Kirjoittaja kujis »

pikku-matti kirjoitti: Oma TDCi korjattiin asiallisesti Raskoneella Pasilassa. Ensin auto oli Diesel Otekolla (Ekström) jossa annettiin valohoitoa 450e edestä..vaihdettiin ruiskutusputkia ja loppujen lopuksi saatiin vikakoodi katoamaan 3tkm ajaksi vaikka nähtiin että suutin oli antanut vikakoodin. Raskone vaihtoi suuttimen ja kaikki ok sen jälkeen. Suuttimen hintakin oli edullisempi Raskoneella kuin mitä se olisi maksanut Otekolla.
Mitä maksoi tuolla raskoneella toi korjaus?
Mondeo ST220 -04
Sierra cosworth -91
pikku-matti
Viestit: 102
Liittynyt: 26 Kesä 2006 00:01

Re: ford mondeo tdci vikakoodista

Viesti Kirjoittaja pikku-matti »

kujis kirjoitti: Mitä maksoi tuolla raskoneella toi korjaus?
Suutin joku 370e ja työtä muistaakseni 240e. eli kuutisen satkua pala.
jamppevaan
Viestit: 234
Liittynyt: 20 Touko 2007 10:25

Viesti Kirjoittaja jamppevaan »

Pahasti tuo ainakin noilla koodeilla viittaa pumppuun/suuttimiin. Laitoin jonkinlaisen listan koodeista/syistä osoitteeseen http://senduit.com/ab1677

Jos on tarvetta suuttimille, niin minulta löytyisi 4kpl toimivia mutta käytettyjä(60tkm) suuttimia 115hp 03/2003 eteenpäin tdci mondeoon. Myyn koko paketin samaan hintaan kun ostin itse, olivat vain väärillä koodeilla, joten makaavat nyt kaapissa odottamassa ostajaa. Hintaa noilla neljällä saman verran kuin yhdellä uudella, joten voi halutessaan laittaa vaikka kaikki kerralla uusiksi...
Vastaa Viestiin